فرماندار شهرستان زابل؛

آمادگی بهره برداری از ۱۰ هزار هکتار از طرح آبرسانی با لوله به دشت سیستان

فرماندار شهرستان زابل گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب و اختصاص اعتبار ویژه از سوی دولت برای تامین بخش انرژی، ۱۰ هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری با لوله دشت سیستان آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هوشنگ ناظری فرماندار شهرستان زابل  در نشست شورای اداری منطقه سیستان  اظهار داشت:با دستور رهبر معظم انقلاب و اختصاص اعتبار ویژه از سوی دولت برای تامین بخش انرژی، ۱۰ هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری با لوله دشت سیستان آماده بهره برداری است.

ناظری افزود: اجرای ۴۶ هزار هکتار آبیاری از طریق لوله به مزارع بزرگترین طرح منطقه سیستان بحساب می‌آید که تاکنون اجرا شده است.

وی افزود: با وجود تلاش‌های نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب در منطقه سیستان به خصوص در چند سال اخیر به دلیل ۲ دهه خشکسالی مشکلات زیادی گریبانگیر مردم شده است.

وی گفت: ایجاد بیمارستان‌های تنفسی، سوختگی، سل و بیماری‌های عفونی و توسعه اورژانس در شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر سرانه بهداشتی این منطقه را ارتقا داده است.

فرماندار زابل ادامه داد: راه اندازی کارخانه‌های مختلف در سیستان نشان از نگاه ویژه دولت به این منطقه دارد.

ناظری بیان کرد: طرح خط ۴۰۰ کیلو ولت انتقال برق از نهبندان به زابل هم اینک ۹۰ درصد رشد دارد که با اتمام آن نیاز برق منطقه سیستان تا چندین سال تامین است.

وی گفت: طرح انتقال گاز از زاهدان به زابل و داخل شهر از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: طرح منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان به عنوان یک مطالبه مردمی پس از پیگیری و ارائه آن به شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات دولت به تصویب رسید و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

امام جمعه هیرمند نیز با تقدیر از اقدام جهادی و انقلابی مجریان طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری از طریق لوله در منطقه سیستان گفت: با اجرای کامل این طرح دغدغه مردم منطقه در بخش کشاورزی رفع می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم گزمه افزود: با تامین آب، کشت مکانیزه و نظام بهره برداری در منطقه شکل می‌گیرد.

وی رفع موانع تسهیلات مرزنشینان در منطقه سیستان را خواستار شد و تاکید کرد: وام‌های مناطق مرزی باید تسهیل و موانع آن رفع شود تا مردم به راحتی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

امام جمعه هیرمند اظهارداشت: وعده راه اندازی گذرگاه‌های مرزی بار‌ها از سوی مسئولان به مردم داده شده، اما تاکنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ع

بهره برداری ۱۰ هزار هکتار از طرح آبرسانی به دشت سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار