فرماندار نیر؛

سیستم آبیاری متحرک کلاسیک بوسجین در حال اجراست

فرماندار شهرستان نیر گفت: سیستم آبیاری متحرک کلاسیک بوسجین با اعتبار 16 میلیارد و 300 میلیون تومان درحال اجراست.

علیرضا علیپور، فرماندار شهرستان نیر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: سیستم آبیاری متحرک کلاسیک روستای بوسجین با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 300 میلیون تومان در حال اجراست.

وی افزود: با اجرای این سیستم 629 هکتار از اراضی چهار روستای مهماندوست علیا و سفلی، بوسجین و تازه قشلاق تحت آبیاری کلاسیک متحرک قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان نیر افزود: 85 درصد به صورت بلاعوض و 15 درصد هم به صورت تسهیلات بانکی در اختیار صاحبان اراضی تحت پوشش این سیستم قرار می گیرد.

علیپور تصریح کرد: این پروژه در شهریور ماه 98 به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: با همت و تلاش اعضای شورای اسلامی و شهردار کورائیم  98 درصد طرح جامع شهر کورائیم اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان نیر به بودجه پیشنهادی امسال شهرداری کورائیم هم اشاره کرد و گفت: بودجه پیشنهادی امسال شهرداری کورائیم 18 میلیارد ریال می باشد.

علیپور به اجرای برخی از پروژه های عمران شهری کورائیم هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته 30 هزار مترمربع در سطح معابر شهر کورائیم آسفالت ریزی شده که اکنون شهر کورائیم به شهر بدون کوچه خاکی تبدیل شده است.

وی از پیگیری خرید یکدستگاه خودروی مکانیزه حمل زباله برای شهرداری کورائیم هم خبر داد.

فرماندار شهرستان نیر از مدرسه در حال احداث روستای گللی بازدید کرد و گفت:  مدرسه سه کلاسه روستای گللی در زیربنایی بالغ بر 200 متر مربع توسط آقای فرهادی خیر این روستا در حال احداث می باشد.

علیپور افزود: برای احداث این مدرسه توسط  این خیر 250 میلیون تومان هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد : احداث مدرسه با پیشرفت فیزیکی 40 درصد درحال احداث است و امسال به اتمام خواهد رسید.

فرماندار شهرستان نیر همچنین از روستایی خادملو نیز بازدید کرد و افزود: طول مسیر راه روستایی خادملو 17 کیلومتر می باشد که سال گذشته 6/5 کیلومتر از مسیر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون تومان زیرسازی و آسفالت شده است.

علیپور افزود: امسال نیز با مشارکت اهالی 5 روستایی که در این مسیر می باشند عملیات اجرایی مابقی آن آغاز خواهد شد که برای اجرای آن نیز 200 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و 300 میلیون تومان دیگر از سوی اهالی این روستاها به صورت خودیاری کمک خواهد شد.

وی گفت: تاکنون 18 روستای این بخش از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده و عملیات گازرسانی به 14 روستا نیز در حال اجراست.

علیپور به اجرای طرح هادی روستاهای بخش کورائیم هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی روستاهای بخش کورائیم هزینه شده است.

وی از مسئولان ادارات خواست تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال از خرید کالای خارجی برای تجهیز ادارات خود خودداری کرده و کالای ایرانی خرید کنند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح هادی روستاهای بخش کورائیم

 

برچسب ها: آبیاری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.