احضار کاردار استرالیا به وزارت خارجه روسیه

روسیه از سفارت استرالیا به دلیل انتشار بیانیه‌های تحریک آمیز انتقاد کرد.

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ متعاقب آن تحریم‌های سنگین آمریکا و متحدانش علیه روسیه، شکاف میان مسکو و غرب را به شدت افزایش داده است. مداخلات گاه و بی گاه جبهه غرب در این امر واکنش مقامات کرملین را به همراه دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) از احضار کاردار استرالیا در این کشور به دلیل اظهارات مداخله گرایانه سفارت کانبرا در مسکو در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. 

این احضار پس از آن صورت می‌گیرد که حساب کاربری سفارت استرالیا در مسکو اقدام به انتشار مطلبی در محکومیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در چهار منطقه‌ای زاپروژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون کرده است. روسیه این چهار منطقه را طی همه پرسی سپتامبر ۲۰۲۲ از خاک اوکراین به خود ضمیمه کرد. شبه جزیره کریمه نیز در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ضمیمه شد. 

سفارت استرالیا در کانال خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشته بود: برگزاری انتخابات در سرزمین‌های متعلق به اوکراین نقض قوانین بین المللی است. 

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این موضوع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با احضار کاردار استرالیا، بالاترین مراتب اعتراض خود را از اقدام کانبرا اعلام داشته و خواستار آن شدیم که این سفارتخانه پیام خود را در این شبکه اجتماعی حذف کند. 

انتخابات ریاست جمهوری روسیه که ۱۵ تا ۱۷ ماه مارس برگزار شد، با پیروزی قاطع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فعلی روسیه با بیش از ۸۷ درصد آراء همراه بود. با این حال، کشور‌های غربی این انتخابات را ناعادلانه و غیردموکراتیک خواندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار