استقبال فراوان مردم از گام اول نهضت ملی زندگی با آیه‌ها

دبیر همایش هم‌اندیشی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها از بازخورد خوب و استقبال فراوان مردم از گام اول این نهضت در ماه مبارک رمضان خبر داد.

قرار است امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، همایش هم اندیشی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها برگزار شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی زاده، دبیر نهضت ملی زندگی با آیه‌ها در برنامه «سلام خبرنگار» بیان کرد: بعد از تجربه چهل و اندی ساله‌ی انقلاب اسلامی ایران در زمینه فعالیت‌های قرآنی، دستگاه‌ها و فعالان مختلف و جریان‌های مردمی قرآنی با هم، همفکری کردند که چگونه می‌توانند در زندگی مردم، قرآن را جدی‌تر آورند و این موضوع منجر به طرحی تحت عنوان «زندگی با آیه‌ها» است و گام اول آن در ماه مبارک رمضان امسال انجام شد. 

دبیر نهضت ملی زندگی با آیه‌ها تصریح کرد: در گام اول، روزانه در ماه مبارک رمضان ۳۰ آیه از هر جزء قرآن کریم مورد توجه قرار گرفت و دغدغه این بود انسی که قرار بود به عمل، زندگی و امتداد در لحظات زندگی بینجامد با قرآن کریم شکل بگیرد و گام اول، به لطف خداوند متعال با اقبال بی نظیر و شاید بتوان گفت غیر قابل پیش بینی روبرو شد تا جایی‌که تا قبل از ماه مبارک رمضان، نظرسنجی‌هایی داشتیم و برای ما عجیب بود. مثلاً بیش از ۷۵درصد از افرادی که در نظر سنجی شرکت کرده بودند از این‌که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند و این عدد قابل توجه است یا بیش از ۷۰ درصد رغبت داشتند تا برای آموزش و یادگیری قرآن کریم هزینه کنند یا مسئولیت این موضوع را درمورد اطرافیان خودشان احساس می‌کردند. 

حجت‌الاسلام تقی زاده مطرح کرد: وقتی در گام اول ماه مبارک رمضان وارد نهضت ملی زندگی با آیه‌ها شدیم بیش از ۲۰ میلیون نفر در این پویش مشارکت کرده و اقدامی کردند و وارد صفحه پویش شدند و فایل‌ها را ملاحظه و در مسابقات شرکت کردند و با طیفی از مخاطبان روبرو بودیم که بعضی از آنها در یک مسابقه و بعضی دیگر، در ۵ مسابقه و یا ۳۰ مسابقه شرکت کرده بودند و تعداد افرادی که به آنها مخاطب جدی و وفادار می‌گوییم بیش از ۱۱ میلیون نفر شدند و این یک اتفاق بسیار خوب بود که فقط دستگاه‌های مختلف و جریان‌های موجود قرآنی در یک طرح حضور پیدا کنند و تمرکز و انسجامی شکل گرفت و خداوند متعال به این حرکت جمعی برکت دادند و گام اول قابل توجهی برداشته شد.

او گفت: یکی از ویژگی‌های جالب این بود بسیاری از افرادی که خودشان به صورت خودجوش در صحنه فعال شدند به ما بازخورد دادند تا جایی که چند هزار فعالی داریم که در ماه مبارک رمضان به تولید محتوا پرداختند و برنامه‌ای برگزار کردند و الان، برای گام دوم تمایل دارند تا به صورت جدی‌تر جشنواره‌ای از ایده‌های زندگی با آیه‌ها تدوین شود که تا از سوی مردم و فعالان قرآنی ادامه پیدا کند و این نشان می‌دهد که اقبال جدی در گام اول درمورد این اتفاق وجود داشته است. 

حجت‌الاسلام تقی زاده افزود: در همایش امروز، هم دستگاه‌های ذینفع مثل آموزش و پرورش که در این طرح، خیلی محوری بود و صدا و سیما که خیلی کمک کرد و همه دستگاه‌هایی که میدان‌دار این داستان بودند و همچنین، فعالان قرآنی حضور دارند تا آسیب شناسی درمورد آن‌چه که در ماه مبارک رمضان گذشت داشته باشند و درمورد طراحی مرتبط با آینده این برنامه صحبت کنند و به معنایی، برای این نهضت آینده‌نگاری شود. چون فکر می‌کنیم حداقل چند سال باید تمرکز کرد تا یک اتفاقی و تأثیر موثری در زندگی‌ها شکل بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه ای سراسر نور و رحمت بود و بیننده غرق در لذات معنوی
و ملکوتی بود،وخود را درمحضر خدا احساس می کرد.
این برنامه به نیاز واقعی وفطری بشر که همان آسایش و آرامش واقعی بشر است پاسخ کامل میداد.
اگر بهترین وزیباترین فیلم ها وسریال ها که بسیار پرمخاطب هستند ،ساخته شوند،باز در آخر فیلم به غیر از خستگی واسترس چیزی حاصل انسان نمی شود،در حالیکه این برنامه ،از ابتدا و اختتام و
حتی بعد از آن انرژی و سود معنوی آن همچنان تقویت کننده جان
و روح آدمی بود.
آخرین اخبار