اوووووووووووو چقدر نظر !!!!!!
نیم ساعت طول کشید تا بیام پایین.
من که میگم نظر باید کارشناسی باشه، واینکه هرکی در بیاد در مورد این اسکانیا ها یه نظری بده درست نیست.
در مورد تركيدن لاستيك اتوبوس تصادف اتوبان قم و حادثه مشابه ان در سيستان بايد دانست صرفا فرقي نمي كند اتوبوس اسكانيا يا بنز يا ولوو باشد بلكه تركيدن لاستيك جلو در هر خودرويي مشكل افرين هست . در ضمن يكي علل واژگوني اين اتوبوسها ارتفاع بلند مي باشد كه باعث مي شود مركز ثقل اتوبوس در سطح بالاتري قرار بگيرد و عليرغم سيستم تعليق پيشرفته توانايي مهار اتوبوس را در موارد فوق العاده نداشته باشد
برادر من یعنی باید کل ایران را سپرهای فلزی و دیوار بتنی کرد که خواب آلودگی راننده های بی احتیاط و بی مسئولیت را پوشش داد؟ به جای مطرح کردن موارد احساسی، به این فکر کنیم که راننده باید بداند اصلاً گاردریلی وجود ندارد
پلیسی حضور ندارد
آیا جان 40 نفر مسافر هم مهم نیست؟
دوستان من در مورد اتوبوس و کامیون تحقیق زیاد کردم لطفا به موارد زیر دقت کنید:
- در قریب به اتفاق اتوبوسهای دنیا باطری در جلوی اتوبوس قرار داره؛ زیر محل راننده و باک هم در جلو قرار داره بخاطر مسائل تقسیم وزن و دور بودن از موتور
- مایع داخل باطری بهیچ وجه اشتعال پذیر نیست
-شدت برخورد در این تصادف رو باید در نظر بگیرید که هر دو اتوبوس با 18تن وزن و 100 کیلومتر سرعت بهم خوردن؛ واقعا چه انتظاری از استحکام بدنه باید داشته باشیم تو این برخورد
-من ماشین رو از نزدیک دیدم، شاسی اتوبوس بعنوان محکم ترین بخش اتوبوس که آلیاژش اصلا در ایران قابلیت تولید نداره، در هم پیچیده بود و طبیعتاً باک اتوبوس که در بین حفاظ شاسی قرار داره منفجر شده بود.باز هم میگم لطفا شدت برخورد و انرژی جنشی حاصل از اون رو در نظر بگیرید.
-در سواری هم باتری کنار سیستم سوخت و موتور قرار داره
- خودروهای فرمول 1 هم که امن ترین ماشینهای دنیا هستند بعد از برخورد شدید منفجر میشن، آیا سازنده مقصراست؟
- خیلی از رانندگان سیستم برق اتوبوس رو دستکاری میکنن؛ مثلا فیوز قوی تر میذارن که دیرتر بسوزه و یا سیم کشی ها غیز استاندارد با سیم های معمولی که همگی باعث میشن ماشین از حالت استاندارد خارج بشه
- در نتیجه کنار هم بودن باتری و باک خطر بالقوه ای نداره.
- بجای مقصرباید دنبال تقصیر بود؛اینکه چرا اتوبوس باید با اون وضعیت در جاده تردد کنه؟ ایا شرکت سازنده مقصره؟
- خود سازنده اعلام کرده که شب قبل از حادثه به راننده بخاطر تایرها اخطار داده بوده ولی راننده توجهی نکرده
- توی حادثه هفتگل اهواز هم اگر عکس ها را ببینید متوجه میشید اتوبوس با سرعت بالا به کامیونی که 25 تن بار سیمان داشته از روبرو برخورد کرده و شاسی 1.5 متر له شده؛ عکس ها را ببینید و با تحقیق قضاوت کنید.
-تنها بعنوان کسی که این شرکت را میشناسم میدانم این قضاوتها ناعادلانه و دور از انصاف است.
-اگر هم تقصیری متوجه این شرکت باشد مسلما 50 درصد نخواهد بود.
-از خداوند برای داغدیدگان صبر و جان باختگان رحمت و مغفرت مسألت دارم.
برادر من این عکسی که من از دو اتوبوس دیدم مصافراش تو همون ضربه اول مردن چه آتیش میگرفت یا نه فرقی نمیکرد بعدشم گفته شما درسته بهترین ماشینها هم در اثر ضربه شدید دچار حادثه آتش سوزی میشن کسی نیست به مسئولان بگه اصلا اسکانیا مقصر 100 درصد شما بیا گارد وسط اتوبانو درست کن که اگه فرقون بهش بزنه له میشه چه برسه به اتوبوس
باسلام دوستان من درصحنه حادثه بودم واقعا وحشتناک بود صدای ماشینها صدای فریاد اونهایی که داشتند میسوختند امیداورم هیچ موقع شاهد چنین حوادثی نباشیم من دراینجاجا داره از پرسنل زحمتکش اورژانس 115 کمال تشکر رو داشته باشم اولین نیروهایی بودند که در صحنه حاضر شدند و من به چشم خویش دیدم که نزدیک بود یکیشون آتیش بگیره خدا اجرشون بده
جالب است که در همین چند روز صدها نظر مختلف درخصوص این سانحه داده شده است و هرکسی به ضم خود، یک عامل ثالث را مقصر اعلام نموده است ولی یک سوال را عزیزیان از خود بپرسید:
مگر سالهای سال نیست که از بی کیفیتی وسایل نقلیه شکایت می کنیم؟
مگر سالهای سال نیست که از غیراستاندارد بودن جاده ها شکایت میکنیم؟
مگر سالهای سال نیست که از بی کفایتی برخی مسئولین شکایت میکنیم؟
و ....
ولی آیا با علم به این همه محدودیتها و احتمال هرگونه خطر، راننده ای که مسئولیت جان 40 مسافر را برعهده دارد، آیا شده این موارد را مد نظر قرار دهد و با سرعت مطمئن حرکت کند؟ مگر توی همین جاده تابلوی حداکثر سرعت 85 کیلومتر در شب نصب نشده؟ آیا اگر اتوبوس با سرعت 85 حرکت می کرد آیا حتی با ترکیدن لاستیک، راننده نمی توانست ماشین را کنترل کند؟
آیا اتوبوسی که به صورت شبانه روزی در 24 ساعت در حرکت است و فقط راننده عوض می شود و حتی خیلی مواقع دفترچه راننده ها عوض می شود و راننده با هویت دیگری بدون هیچ استراحتی پشت فرمان می نشیند این تخطی است؟ این عامل حادثه نیست؟
قرار نیست تمام ایران اتوبان و بزرگراه باشد . ولله اشکال در پایانه و راننده ایست که برای سود بیشتر به صورت شبانه روزی بدون رعایت حقوق مسافران و بدون تامل به تبعات این کار 24 ساعت پشت رل می نشیند
هیچ کسی به اندازه خود ماها ( راننده و حتی مسافری که تخلف را میبیند ولی تذکر نمی دهد) مقصر نیست.
ضمن عرض تسليت به تمامي بازماندگان و طلب رحمت و غفران الهي براي تك تك جان باختگان اين حادثه و بااحترام به تمام نظرات و ابراز همدردي شما عزيزان؛ همه ما از يك نكته مهم ديگر غافليم و آن اين كه ما همه مسلمان و شيعه هستيم . چند در صد از ما آداب و رسوم اسلامي در هنگام سفر را رعايت مي كنيم؟ اگر همه ما مسافران به خصوص رانندگان محترم قبل از شروع سفر با وضو و ذكر دعاهاي مخصوص سفر ؛ مسافرت را آغاز كنيم و در طول سفر به جاي گوش دادن به موسيقي هاي گوناگون از طريق گوشي هاي تلفن همراه و تخمه شكستن و سخنان لغو و بيهوده از ذكر و ياد خداوند متعال به خصوص قرائت قرآن غافل نباشيم و هرز چندگاهي به عنوان يك مسلمان و از باب امر به معروف در صورت غفلت راننده (سرعت زياد،خواب آلودگي ، نقض مقررات راهنمايي و رانندگي و ...)تذكرات لازم را به وي بدهيم و همگي در طول سفر خود را مسوول بدانيم ؛ با رعايت ساير استاندارهاي ديگري كه شما عزيزان فرموديد ان شاء الله شاهد سفرهاي سالم و بي خطري خواهيم بود. ان شاءالله
فرمایش جنابعالی قبول، ولی به صرف اینکه حالا یک نفر وضو نگرفت و یا ذکر نگفت این اتفاق افتاد؟؟
ولله خداوند همیشه و همه جا خیر وسلامت بنده هایش را میخواد ولی این بنده های خدا هستند که به حق و حقوق دیگران احترام نگذاشته (مسافر) و با بی خیالی مردم را به کام مرگ می کشند
این راننده هم قطعاً موقع حرکت گفته "الهی به امید تو" ولی آیا فقط گفتن این جملات مشکل را حل می کند، پس سرعت زياد،خواب آلودگي ، نقض مقررات راهنمايي و رانندگي را چه کسی پوشش دهد؟
رضا
۰۸:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
اگربه جای این هموطنان چندین نفرازخانواده های مسِؤلین بودندتاحالادرشرکت سازنده روتخته کرده بودند مثل جای سکونتشون که تمام امکانات ازنوع بهترینشودارند اسفالت خوب خیابان تمیز کفپوش خوب روزی سه شستشو بایدبشه
ضمن عرض تسلیت
اسکانیایی که ایرانی مونتاژش کنه از این بهتر نمیشه چون مردم ایران خوب بلدن چجوری از هزینه های ساخت کم کنن...
لطفا اعتبار اسکانیا رو زیر سوال نبرید .
به مسولین بگوئید پلیس خوب خدمت میکنه ای کاش سازندگان اتوبوس مسافربری شرکت اسکانیا باطری اتوبوس راکنار باک بنزین اتوبوس طراحی نمیکرد و نمی ساخت واگر علت تصادف ترکیدن لاستیک چینی باشه ؟واگر علت تصادف خواب آلودگی راننده باشه؟ واگر علت تصادف نقص فنی باشه؟من به عنوان یک پلیس اعلام میکنم باتمام موارد ذکرشده اگرباطری کنار باک بنزین نبود اجساد هموطنان عزیزمان هیچ وقت نمی سوخت!!!!! خدایا عزیزانی که دراین حادثه فوت کردند ببخش وبیامورز خدایابه خانوادهای داغدیده صبرعنایت بفرما
بايد بررسي شود كارت معاينه فني چطور براي اتوبوسي كه لاستيك ندارد صادر ميشود.اتوبوسها كلا نا ايمن شدن.هيچ گونه مقرراتي رعايت نميكنن.جواب خانواده اينها را كي ميخواد بده؟
من با این اتوبوس از اصفهان به تهران امده ام چون من به مدت 4 ساله هر سال از اصفهان به تهران می روم و با این تعاونی خاص (که اسمش در اخبار ذکر شده )می امدم این اتوبوس و ساعت حرکتش ان را می دانم حاضرم قسم بخورم اتوبوس مشکل داشت هر موقه با اون اتوبوس که عادی بود می امدم ناراضی بودم حتی یک بار رفتم پیش مدیر تعاونی و شکایت کردم که چرا اتوبوس دیر مرا به مقصد رسونده (در حد 3 ساعت تاخیر) ابتدا مدیر تعاونی با بی ادبی مرا محکوم کرد و بعد هم گفت که ماشین خراب شده تو راه سعی می کردم با این اتوبوس نیایم چون مثلا سقفش جای سیم کشی های برق یک مدتی باز بود و نمی دونم چرا نمی بستندش یک اتوبوس اسکانیای سفید که مانند تمام اسکانیاها نبود صندلی هاش فرق می کرد واصلا راحت نبود
باید در دانشگاهها رشته ای برای رانندگان خودرو ههای عمومی ایجاد شود چون با جون آدما سر وکار دارن و آنجا انواع آموزشها را از جمله ادب برخورد با مسافر را یاد بگیرن واقعا ضروریه الان هر بی سوادی با گرفتن پایه 1 پشت فرمون میشینه و با جان مردم بی گناه بازی میکنن
میگم مگه این اتوبوس ها gps ندارن؟
من شنیدم که این gps ها قابل کنترل هستن و رانندها بعضی مواقع قطعش میکنن!
لطفا نظارت رو سرعت اتوبوس ها بیشتر کنید
در ضمن من خودم با اتوبوس بندر لنگه از شیراز رفتم به لنگه
این راننده از ساعت 1 به بعد که مسافر ها خواب بودند تا رسیدیم یه تیکه سرعت میرفت
سرعت بالا
توی گردنه ها هم سر هر پیچ که میرسید چراغهاشو خاموش میکرد و تا میدید که نور ماشینی نیست
با همون سرعت سر پیچ ها میپیچید.
من که تا 4 صبح که رسیدیم لنگه خوابم نبرد!
اشکال اساسی این اتوبوس در بلند بودن بیش از اندازه سقف آن به دلیل داشتن اتاق خواب راننده می باشد، اگر این اتوبوس با ابعاد مسافربرهای قدیمی و موتور جدید ساخته شود، مشکل برطرف می گردد.
درود بر شما، به نظر بنده هم یکی از ایراداتی که بتوان به اسکانیا گرفت همین است البته نه این که آنها کارشناسی نکردند، بلکه برای کشور ما که همه چیز سلیقه ایست صحیح است. اگر به کتاب ترافیک مراجعه شود رابطه ای بین ارتفاع، فاصله محورها و پهنای وسیله نقلیه، شیب عرضی(دور جاده) و از همه مهمتر سرعت و حتی ضریب اصطکاک جاده وجود دارد
حالا:
ارتفاع اسکانیا زیاد، پهنای کم، شیب های غیراستاندارد، از همه مهمتر سرعت غیر مجاز!!!!!
اگر راننده را در کلاسهای آموزشی با این موارد آشنا کرد قطعاً در تصمیم گیریها به کمکش می آید.
راننده های ما اکثراً با تفکرات ماشین سواری و بعضاً ایران پیما ، رانندگی می کنند به همین خاطر به خیلی از مسائل توجهی ندارند.
ولله جدی بگیرید
چک لیست فنی و سلامت خودرو و راننده قبل از صدور صورتحساب را در برنامه کاری پایانه ها قرار دهید البته از طرف مراجع ذیصلاح و دلسوز
علیرضا
۱۵:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
مسئولین اداره راه لطفا بخوانید
1- تا چه زمانی از ورقهای نازک برای گارد ریل استفاده می کنید واقعا اسم این را می شود گارد ریل گذاشت یا تزیئنی برای جاده به ظاهر استاندارد؟؟؟باید ورق 20 باشد نه ورق شماره 2
2-تا چه زمانی مردم در این آزادراه موج سواری کنند پس کی پول عوارض را صرف با سازی آزادراه می شود ؟؟؟؟
3-اگر خواندید و عمل نکردید مدیون و بدهکار خون عزیزان هموطن از دست رفته مان هستید . پس انجام دهید
سلام. جهت اطلاع آن هموطن عزیز که از آمار واقعی تلفات در سال بی اطلاع است .در سال 29000 در جاده ها کشته میشوند نه 12000.برای بازماندگان این واقعه تلخ طلب صبر دارم.
من به خاطر کارم زیاد سوار این اتوبوسها میشم.جدا از این که این اتوبوسها کیفیت لازم رو دارند یا نه، تو اکثر این اتوبوسها چکشهایی که واسه شکستن شیشه و خروج اضطراری هست رو برداشتن و اگه خدای نکرده همچین اتفاقی بیفته مردم تو اتوبوسها حبس و جزغاله میشن .پلیس راهور باید این مورد رو هم مثل کمربند ایمنی کنترل کنه.
تسلیت عرض می کنم به خدمت خانواده های این عزیزان
برای خبرگزاری ها بسیار متاسفم که این قضیه را حزبی بررسی میکنن. چرا همش سرتیتر اتوبوس اسکانیا میزنیم .بنده هیچ ربطی به شرکت اسکانیا ندارم اما همه اینو میدونیم اتوبوسی نیست که تو این اتوبان کمتر از 140 حرکت نکن و نرسیدن به اتوبوس و لاستیک . همچنین شیب اتوبان به سمت لاین کناره است و هر اتوبوسی که تو لاین خودش حرکت کنه هر لاستیکش بترکه به سمت چپ منحرف نمیشه و این صد درصد با سرعت غیر محاز در لاین سبقت بوده
همش حرف نزنید یک بار عمل کنید شما(راهنمایی رانندگی)خودتونو جای خانوادهای اونا بزارید.راهنمایی رانندگی فقط بلده هر روز طرح بذاره تو شهرها این موتوریهای بدبختو بگیره با زوررررررررررر!!!!!به جای موتور گرفتن برید وظیفتونو در قبال مردمتون انجم بدید و اجازه تردد همچین ماشینایی رو ندید...اما کو گوش شنوااااااااا.....
تنها دليل اين تصادف لاستيك بي كيفيته. اسكانيا ماشين روز اروپاست ولي چون لاستيك خيلي گرون شده راننده ها لاستيك چيني ميگيرن كه كيفيت اصلا نداره و عاقبتش اين قضيه تاسف بار ميشه.
شنیدم عزرائیل قرار داد بسته با شرکت اسکانیا و هوو و سایپا و ایران خودرو و اداره راه و پلیس راه و شرکتای مسافربری و شرکتای هواپیمایی و اینا. چقدر هم این شرکتا به قرار دادا پای بندن واغعا. من که اشک تو چشام جمع شد....
من بانظر اكثرهموطنام موافقم،عوامل مختلف چه خرابي جاده ها وبي كيفيتي آنها،چه راننده هاي بعضامعتاد و غيرمتخصص، چه شركتاي سازنده امثال اسكانيا وپرايدو.. همه وهمه بايد روزي جواب اين خاواده هايي كه زندگيشون به خاطر يه مسافرت ازهم ميپاشه روبدن
مگه اون پسرطفلي كه تنها باقيمانده يه خانوادست چه گناهيي كرده كه يه عمر محكوم به تنها زندگي كردنه و تا ابد صحنه آتيش گرفتن مادرش جلو چشماش
مسئولان مملك كمي مدم را دريابيد.نظارتها روبيشتركنيد....
ودرآخرهم ازخدا صبرميخواهم براي بازماندگان اين حوادث
اینطوری عزرائیل .وارد کنندگان اجناس چینی و صاحبان کارخانه تولید ماشین بیکار میشند والللا
nano
۱۲:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
تمامی شما دوستان از این واقعه ای که افتاد ناراحتین اما واقعیت این هست که مقصر خودمون هستیم چون تا زبون باز کنیم و بخوایم حرفی بزنیم بهمون اجازه نمیدن -تولید کننده های خودرو فقط به فکر منفعت خودشون هستن تا جون مردم -تازه این سایت هم چندین نظر دادم ولی اصلا هیچ کدومشون را نشون نداده -اگه مثل کشورهای اروپایی مردم چیزی ازشون نخرن و با این شرکت ها همکاری نکنن خودشون به فکر میافتن -
به غیر از موتور و جیربکس که اصل هستش(همون شرکت اسکانیا سوئد) بقیه قطعات یا جنس بی کیفیت چینی هستن و یا ساخت داخل که هیچ نظارت نمیشه.
از محالاته که اتوبوس ساخت خود شرکت اسکانیا که تو سوئد تولید میشه چنین مشکلاتی داشته باشه!!!!
خداوند به خانواده هاشون صبر بده.
واقعا تا کی باید جان مردم فدای رابطه ی دوستانه و ...مسولان بشه؟؟؟؟
راشا
۱۱:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خستگی راننده
سرعت زیاد راننده
بی کیفتی لاستیک
نقص در سیستم برق اسکانیا
طراحی ضعیف بدنه
جاده های بی کیفیت
گاردریل های مرگبار
.
.
.
و در آخر بی دقتی مامورین ناجا
(اگر به جای گرفتن ... از راننده ها قوانین رو درست اجرا میکردن راننده اسکانیا در شب به جای 120 کیلومتر 90 کیلومتر می رفت و خیالش راحت نبود که این تخلف به راحتی حل می شه
من هم چیزی از دستم بر نمیاد .برای جان هموطنانم ناراحتم و به خانواده هاشون عرض تسلیت وهمدردی دارم.خدا رحمتشون کنه در این شب جمعه برای شادی روحشان فاتحه ای تقدیم کنیم
بايد ببينين كي اجازه تردد اين اسكانياهاي تقلبي رو تو بازار داده ! كسايي كه استاندارد ميدن كجان !حالا شركته خلافكار مسوولين چي
چطوري مجوز گرفته كي مجوز داده
درفرهنگ ما میل به فرافکنی فوق العاده بالاست
وبعد از هررویداد وحادثه هر کسی نظر کارشناسی خود را صرفنظر از واقعیت های بروز
آن حادثه ابراز مینماید وچنان قلمداد مینماید که
غیرازخود (بعنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی)
سایرین بترتیب کوتاهی دیوارشان مقصرند.
برای شادی روح قربانیان حادثه فاتحه مع الصلوات
با سلام وتسليت مجدد ميخواستم به اقايون همون راننده هاي ماشينهاي سنگين بگم يكم هواي راننده هاي ديگه را داشته باشند چرا كه وقتي پشت فرمون ميشيني فرقي با راننده هاي با ماشينهاي سبك نداري چرا كه قانون براي همه يكيه .و خواهشا ماشين رو مقصر ندونيد چرا كه بيشتر ماشينهاي مسافري ما از همين اسكانيا است .
اولا تسليت به همه اونهايي كه عزيزاشونو از دست دادن. بعد هم اينكه بايد جلوي اين راننده ها ي وسايل نقليه سنگين گرفته بشه چون اكثر اين عزيزا اصلا قانون را رعايت نمي كنند .
ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دیدگان به نظرمن ربطی به اتوبوسهانداره مشکل فقط ازجاده هاست من تواون لاین زیادرفتم خدامیدونه تمام ماشینهای سبک سنگین دارن ویراژمیرونن چون جاده هافوق العاده خرابه وپرازچاله چوله دست اندازه ازطرفی قیمت ماشینا بالاست اون راننده میخوادچاله چوله هاروردکنه این اتفاقات میفته من نمیدونم تاتصادف نشده همه میگفتن اسکانیا اسکانیا حالاچی شدتوروخدایه کم به فکرباشید
قربون همون ایرانپیما های قدیم یادش بخیر عین تانک بود .چرا باید برای کسب سود بیشتر خون افرادی را ریخت .؟؟؟با خدا همشونا بیامرزه کار تموم نمیشه .باید رسیدگی بشه
من خودم دو روز قبل سوار اتوبوس بودم به مقصد مشهد دو بار اتوبوس خراب شد یک بار تسمه پاره کرد یکبار هم لاستیکش با یک صدای وحشتناک ترکید دقیقا همون روزی که این عزیزان تصادف کردن فقط به قول گفتنی اجل ما نرسیده بود وگرنه الان ما هم حادثه میشدیم واقعا اوضاع اتوبوسها و راننده ها اسف باره راننده ها هیچ احساس مسئولیتی در قبال چک کردن اتوبوس خودشون برای حرکت ندارن و اصلا به مسافرین و اینکه جونشون و زمانشون هدر میره اهمیتی نمیدن.
کاش این نظر پخش بشه...
لطفا بخونید
1- این مشکل فقط در اتوبوس نیست بلکه تو تمام سواری های تولید داخل هست. ربط زیادی هم به جاده نداره دوستان. ما تو صنعت جاده سازی جزو تک رقمی های جهان هستیم. وقتی که شرکت اسکانیا یا رنو الان دارن جدید ترین مدل های اتوبوس با امکانات فول میسازن و ما هنوز دایعه پرورش صنعت بی کیفیت رو میخونیم اینا طبیعیه. بهتره اسم شرکت اسکانیا رو خراب نکنید. این طراحی مال 10 سال پیشه که واسه ارزان تر شدن کلی هم تغییر توش ایجاد کردن. تعرفه واردات رو حذف کنید تا به روز ترین و با کیفیت ترین وسایل حمل و نقل رو از اروپا بتونید بیارین تو جاده . اتوبوس سوئدی رو که ایران با همکاری چین بسازه بهتر از این نمیشه
تو این کشور تنها چیزی که اصلا اهمیت نداره جان مردمه... اگه اهمیت داشت مسئولین جای سیاست بازی بفکر می افتادند. منم بخاطر شغلم باید همیشه در تردد باشم. با این اوصاف باید وصیت نامه ام رو تنظیم کنم. چون معلوم نیست کی میمیرم. بهتون قول می دم چند روز دیگه این حادثه هم فراموش میشه. مثل همه حوادث دیگه!میدونم نظرمو نمی ذارین چون واسه شما هم زندگی مردم اهمیت نداره
باعرض تسليت به خانواده هاي عزادار
اگر نظارت باشد بايد موقتا شركت اسكانيا تعطيل شود وبه مشكلات اين اتوبوس رسيدگي شود وپايانه هاي مسافري بايد قبل از هر سفر معاينه فني دقيق شود البته امروزه اين كار انجام مي شود ولي به خاطره دوست ورفيق اشنا اگر ايرادي هم باشد چشم پوشي كرده وجان 42 مسافر را به خاطر مي اندازند
بازم توپو انداختین به میدان این آهن پاره ها درسته از نظر ایمنی مشکل دارن ولی خوابیدن راننده باعث شده باید باور کنیم بیشتر راننده اتوبوس های بین شهری معتادن آقا معتاد.....
ضمن عرض تسلیت مشکل اصلی جاده است و مسئولین راه یک مثال می زنم
ایک جاده بین شهرستان رفسنجان وبخش نوق وجود دارد با ترافیک خیلی شدید در هر هفته حداقل یک تصادف منجر به فوت داره اداره راه به جای دوبانده کردن جاده نزدیک 60 جای جاده را سوراخ سوراخ کرده نتیجه اینکه شما باید باسرعت بالای 120 دریک جاده دو طرفه کم عرض حرکت کنید تا کمتر وجود دست اندازهای غیر اصولی را حس کنید = تصادف وگناه را به گردن دیگران انداختن
من از باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم اینقدر پیگیری کنند و در تلویزیون نشان دهند تا کار های زیر انجام شود:
1-راه اندازی مرکز تست ایمنی خودرو
2-تصحیح قوانین مربوط به خودرو مخصوصا ایمنی خودرو و کیفیت مثل قوانین امریکا
3-جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت در هر زمینه مثل این لاستیک های چینی!!
آقا من که دیگه تا 2 ،3 ماهی از تهران بیرون نمیزنم و بعدش هم یه 2، 3 ماهی با اتوبوس رفت و آمد نمی کنم.بعد که یادم رفت در صورت اجبار و لزوم از این وسیله اسفاده می کنم که حداقل این خاطره ای که از این حادثه الان در ذهنم شکل گرفت تا اون موقع یادم بره که اگر احتمالا این حادثه برای من هم پیش اومد حداقل در آن لحظه جونمو بگیره نه اینکه از ابتدای مسافرت استرس بکشتم.
خیلی متاسفم عدم نظارت و کنترل در کلیه سیستمهای کشور نه تنها مسئولین کشوری بلکه ضربات سنگینی به مردم و جامعه وارد کرد بی مسئولیتی و بی دقتی تا کی ضرروزیان جانی و مالی تاکی
عزیزان سرتون رو درد نیارین
اینم یکی دیگه از نتایج ضعف مدیریت مسئولان و پایان ندادن به بحث تحریم هاست. تا وقتیکه این شرایط هست حالا حالاها باید با هزینه های گزاف، خسارت و تلفات بدیم
با سلام
میدونید چیه همه ما عادت کردیم به اینکه همه بلایی سرمون بیاد و بعد با یه معذرت خواهی تمومش کنیم.تو این اتفاق میدونین چندتا خانواده بد بخت شدن..چرا جون مردم واسه کسی مهم نیست.نه جاده درستی داریم نه ماشین..همه چی رو باید به سختی بدست بیاریم و جونمونو به راهتی از دست بدیم.حالا بستن اون شرکت که چیزی رو درست نمیکنه فقط یکسری افراد از نون خوردن می افتند.ایراد از پایه است.
مشکل یکی دو تا نیست.
بی احتیاطی و سرعت ونابجا و...راننده تا کی؟به چه قیمتی؟
بعد از حادثه اهواز هم به این نتیجه رسیدند که مشکل از سیستم برق خودرو است پس چرا حالا باید اقدام بشه؟
جواب آینده نا معلوم بچه یزدی یتیم شده را کی باید بده؟
متاسفانه این روزهارانندهای وسایل نقلیه عمومی عمدتا جوان وکم تجربه هستن باید قوانینی وضع بشه که حداقل این رانندگاه دارای 5سال سابقه کاردر کنار رانندگان باتجربه راکسب کنند وبعداز تاییدیه محاسن سفیدهای این شغل به آنها اجازه کار بدن چراکه عامل بیشتر تصادفات جاده ای رانندگان هستن چه سواری چه سنگین
درسته شاید اسکانیا غیر استاندارده ولی اگه راننده با احتیاط رانندگی کنه این مشکلات خیلی کم میشه اخه یه دفعه که نمیشه همه جاده هارو استاندارد کنیم پس خواهشا با احتیاط
لطفاً به جاده بوئين زهرا -ساوه يه دقتي كنيد كه هيچگونه علائم راهنمايي نصب نشده و شكارگاه پليسهاي محترم مي باشد....پس علاوه بر ماشينهاي امن ما صاحب جاده هاي به مراتب امن تر نيز هستيم!!!!!!!!!!
اقا من خودم راننده ام هیچ ربطی به راننده نداره وقتی لاستیک ترکید راننده هیچ کاری ازش ساخته نیست.بعد هم اینکه پلیس راه راننده بدبخت رو همه جوره همه لحا ظ کنترل میکنه ولی اتوبوس رو اصلا کنترلی نداره روش
رسول
۰۷:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
هیچ ربطی به ماشینش نداره تقصیر راننده اش بوده الکی ماشینو مقصر ندونین
اولا کرایه ها هم نسبت به قبل تغییر کرده دوما اگه صرفه ی اقتصادی ندارد شغل خود را عوض کند بیکار شدن یکنفر و مضیقه اقتصادی سه نفر نان خور وی سخت تره یا مرگ ۴۴ نفر!!!!!!!!!
مسافر
۰۷:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
حداقل یک سوم از مرگ و میرهای جاده ای ناشی از عدم استاندارد وسایل نقلیه است شما فرض کنید در یک سال 12000 نفر در اثر تصادف جون خودشون رو از دست میدهند حال با فرض قوق 3000نفر از جان باختگان کسایی هستند که به علت عدم وجود استاندارد در خودرو از بین رفته اند به نظر شما تعطیلی یک شرکت خودرو سازی غیر استاندارد و بیکار شدن مثلا 2000 نفر فاجعه است یا از بین رفتن و تغییر مسیر زندگی 3000 خانواده.شاید بارها این اخبار که فلان خودرو تا پایان فلان تاریخ اگر کیسه هوا و غیره را نداشته باشد شماره گذاری نمی شود و 10 سال بعد از تاریخ اغلام شده بازهم شماره گذاری می شود و امثال این خبر که گوشه همه پر است را شنیده اید پس !!!؟
آقا این حرفها بهانه است اجل که بیاد نمی فهمه شما تو هواپیمای بوئینک 707 سوارشدین و یا اینکه قطار سرئع السیر ساخت ژاپن یا اینکه سوار ارابه ایکه اونو اسب داره میکشه
چرا حالا همه گیر دادید به اسکانیا ؟
چرا نمیگید این چین لعنتی پدر کشور ما رو در آورده ؟
چرا نمیگید لاستیک چینی بوده و ترکیده بعد اتوبوسها به هم خوردن ؟
هر اتوبوس و ماشین دیگه ای هم بود همین اتفاق می افتاد به اسکانیا یا ولوو بودن ربط نداره
میخواید اسکانیا رو جمع کنن اتوبوس چینی جایگزین کنند ؟
اجناس چینی مقصر نیستند بلکه تجار بی وجدان ما مقصرند که با خرید اجناس بی کیفیت و بدل وبا الطاف ماموران گمرک و اداره استاندارد خیلی راحت جان هزاران نفر رو به بازی گرفتند
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
استاندارد چرا با این همه تبلیغات نظارت نمی کند.
چرا از مردم عذر خواهی نمی کنند.
فقط ارم استاندارد می فروشند.
باید پاسخ گوی جان مردم ازدست رفته باشن.
پراید روزانه 100درصد از هموطنان ما را به کام مرگ می فرستد و کسی به فکر چاره اندیشی نیست و تصادف اسکانیا هم به جمع تصادفات پیوست ترا به خدا به فکر مردم ایران باشید؟لاستیک چینی باعث تصادف شده چون این نوع لاستیکها بدل هستند و ارزان قیمت بنده خودم راننده اتوبوس هستم
نیم ساعت طول کشید تا بیام پایین.
من که میگم نظر باید کارشناسی باشه، واینکه هرکی در بیاد در مورد این اسکانیا ها یه نظری بده درست نیست.
پلیسی حضور ندارد
آیا جان 40 نفر مسافر هم مهم نیست؟
- در قریب به اتفاق اتوبوسهای دنیا باطری در جلوی اتوبوس قرار داره؛ زیر محل راننده و باک هم در جلو قرار داره بخاطر مسائل تقسیم وزن و دور بودن از موتور
- مایع داخل باطری بهیچ وجه اشتعال پذیر نیست
-شدت برخورد در این تصادف رو باید در نظر بگیرید که هر دو اتوبوس با 18تن وزن و 100 کیلومتر سرعت بهم خوردن؛ واقعا چه انتظاری از استحکام بدنه باید داشته باشیم تو این برخورد
-من ماشین رو از نزدیک دیدم، شاسی اتوبوس بعنوان محکم ترین بخش اتوبوس که آلیاژش اصلا در ایران قابلیت تولید نداره، در هم پیچیده بود و طبیعتاً باک اتوبوس که در بین حفاظ شاسی قرار داره منفجر شده بود.باز هم میگم لطفا شدت برخورد و انرژی جنشی حاصل از اون رو در نظر بگیرید.
-در سواری هم باتری کنار سیستم سوخت و موتور قرار داره
- خودروهای فرمول 1 هم که امن ترین ماشینهای دنیا هستند بعد از برخورد شدید منفجر میشن، آیا سازنده مقصراست؟
- خیلی از رانندگان سیستم برق اتوبوس رو دستکاری میکنن؛ مثلا فیوز قوی تر میذارن که دیرتر بسوزه و یا سیم کشی ها غیز استاندارد با سیم های معمولی که همگی باعث میشن ماشین از حالت استاندارد خارج بشه
- در نتیجه کنار هم بودن باتری و باک خطر بالقوه ای نداره.
- بجای مقصرباید دنبال تقصیر بود؛اینکه چرا اتوبوس باید با اون وضعیت در جاده تردد کنه؟ ایا شرکت سازنده مقصره؟
- خود سازنده اعلام کرده که شب قبل از حادثه به راننده بخاطر تایرها اخطار داده بوده ولی راننده توجهی نکرده
- توی حادثه هفتگل اهواز هم اگر عکس ها را ببینید متوجه میشید اتوبوس با سرعت بالا به کامیونی که 25 تن بار سیمان داشته از روبرو برخورد کرده و شاسی 1.5 متر له شده؛ عکس ها را ببینید و با تحقیق قضاوت کنید.
-تنها بعنوان کسی که این شرکت را میشناسم میدانم این قضاوتها ناعادلانه و دور از انصاف است.
-اگر هم تقصیری متوجه این شرکت باشد مسلما 50 درصد نخواهد بود.
-از خداوند برای داغدیدگان صبر و جان باختگان رحمت و مغفرت مسألت دارم.
مگر سالهای سال نیست که از بی کیفیتی وسایل نقلیه شکایت می کنیم؟
مگر سالهای سال نیست که از غیراستاندارد بودن جاده ها شکایت میکنیم؟
مگر سالهای سال نیست که از بی کفایتی برخی مسئولین شکایت میکنیم؟
و ....
ولی آیا با علم به این همه محدودیتها و احتمال هرگونه خطر، راننده ای که مسئولیت جان 40 مسافر را برعهده دارد، آیا شده این موارد را مد نظر قرار دهد و با سرعت مطمئن حرکت کند؟ مگر توی همین جاده تابلوی حداکثر سرعت 85 کیلومتر در شب نصب نشده؟ آیا اگر اتوبوس با سرعت 85 حرکت می کرد آیا حتی با ترکیدن لاستیک، راننده نمی توانست ماشین را کنترل کند؟
آیا اتوبوسی که به صورت شبانه روزی در 24 ساعت در حرکت است و فقط راننده عوض می شود و حتی خیلی مواقع دفترچه راننده ها عوض می شود و راننده با هویت دیگری بدون هیچ استراحتی پشت فرمان می نشیند این تخطی است؟ این عامل حادثه نیست؟
قرار نیست تمام ایران اتوبان و بزرگراه باشد . ولله اشکال در پایانه و راننده ایست که برای سود بیشتر به صورت شبانه روزی بدون رعایت حقوق مسافران و بدون تامل به تبعات این کار 24 ساعت پشت رل می نشیند
هیچ کسی به اندازه خود ماها ( راننده و حتی مسافری که تخلف را میبیند ولی تذکر نمی دهد) مقصر نیست.
ولله خداوند همیشه و همه جا خیر وسلامت بنده هایش را میخواد ولی این بنده های خدا هستند که به حق و حقوق دیگران احترام نگذاشته (مسافر) و با بی خیالی مردم را به کام مرگ می کشند
این راننده هم قطعاً موقع حرکت گفته "الهی به امید تو" ولی آیا فقط گفتن این جملات مشکل را حل می کند، پس سرعت زياد،خواب آلودگي ، نقض مقررات راهنمايي و رانندگي را چه کسی پوشش دهد؟
اسکانیایی که ایرانی مونتاژش کنه از این بهتر نمیشه چون مردم ایران خوب بلدن چجوری از هزینه های ساخت کم کنن...
لطفا اعتبار اسکانیا رو زیر سوال نبرید .
غلت تصادف:
ساخت خودروهای بی کیفیت(مرگ آفرین)
رسیدگی نکردن به جادها (گودال مرگ)
خدارحمتشون كنه
من شنیدم که این gps ها قابل کنترل هستن و رانندها بعضی مواقع قطعش میکنن!
لطفا نظارت رو سرعت اتوبوس ها بیشتر کنید
در ضمن من خودم با اتوبوس بندر لنگه از شیراز رفتم به لنگه
این راننده از ساعت 1 به بعد که مسافر ها خواب بودند تا رسیدیم یه تیکه سرعت میرفت
سرعت بالا
توی گردنه ها هم سر هر پیچ که میرسید چراغهاشو خاموش میکرد و تا میدید که نور ماشینی نیست
با همون سرعت سر پیچ ها میپیچید.
من که تا 4 صبح که رسیدیم لنگه خوابم نبرد!
حالا:
ارتفاع اسکانیا زیاد، پهنای کم، شیب های غیراستاندارد، از همه مهمتر سرعت غیر مجاز!!!!!
اگر راننده را در کلاسهای آموزشی با این موارد آشنا کرد قطعاً در تصمیم گیریها به کمکش می آید.
راننده های ما اکثراً با تفکرات ماشین سواری و بعضاً ایران پیما ، رانندگی می کنند به همین خاطر به خیلی از مسائل توجهی ندارند.
ولله جدی بگیرید
چک لیست فنی و سلامت خودرو و راننده قبل از صدور صورتحساب را در برنامه کاری پایانه ها قرار دهید البته از طرف مراجع ذیصلاح و دلسوز
1- تا چه زمانی از ورقهای نازک برای گارد ریل استفاده می کنید واقعا اسم این را می شود گارد ریل گذاشت یا تزیئنی برای جاده به ظاهر استاندارد؟؟؟باید ورق 20 باشد نه ورق شماره 2
2-تا چه زمانی مردم در این آزادراه موج سواری کنند پس کی پول عوارض را صرف با سازی آزادراه می شود ؟؟؟؟
3-اگر خواندید و عمل نکردید مدیون و بدهکار خون عزیزان هموطن از دست رفته مان هستید . پس انجام دهید
من که میترسم با این اتوبوس مسافرت برم؟...
برای خبرگزاری ها بسیار متاسفم که این قضیه را حزبی بررسی میکنن. چرا همش سرتیتر اتوبوس اسکانیا میزنیم .بنده هیچ ربطی به شرکت اسکانیا ندارم اما همه اینو میدونیم اتوبوسی نیست که تو این اتوبان کمتر از 140 حرکت نکن و نرسیدن به اتوبوس و لاستیک . همچنین شیب اتوبان به سمت لاین کناره است و هر اتوبوسی که تو لاین خودش حرکت کنه هر لاستیکش بترکه به سمت چپ منحرف نمیشه و این صد درصد با سرعت غیر محاز در لاین سبقت بوده
از این همه کامنتی که برای این موضوع مهم نوشته شده خرسندم واز مسئولین توجه بیشتر را خواستارم
مگه اون پسرطفلي كه تنها باقيمانده يه خانوادست چه گناهيي كرده كه يه عمر محكوم به تنها زندگي كردنه و تا ابد صحنه آتيش گرفتن مادرش جلو چشماش
مسئولان مملك كمي مدم را دريابيد.نظارتها روبيشتركنيد....
ودرآخرهم ازخدا صبرميخواهم براي بازماندگان اين حوادث
اینهمه تصادف و همشون اسکانیا بودن اما بازهم شرکتش داره فعالیت میکنه.
از محالاته که اتوبوس ساخت خود شرکت اسکانیا که تو سوئد تولید میشه چنین مشکلاتی داشته باشه!!!!
خداوند به خانواده هاشون صبر بده.
سرعت زیاد راننده
بی کیفتی لاستیک
نقص در سیستم برق اسکانیا
طراحی ضعیف بدنه
جاده های بی کیفیت
گاردریل های مرگبار
.
.
.
و در آخر بی دقتی مامورین ناجا
(اگر به جای گرفتن ... از راننده ها قوانین رو درست اجرا میکردن راننده اسکانیا در شب به جای 120 کیلومتر 90 کیلومتر می رفت و خیالش راحت نبود که این تخلف به راحتی حل می شه
چطوري مجوز گرفته كي مجوز داده
وبعد از هررویداد وحادثه هر کسی نظر کارشناسی خود را صرفنظر از واقعیت های بروز
آن حادثه ابراز مینماید وچنان قلمداد مینماید که
غیرازخود (بعنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی)
سایرین بترتیب کوتاهی دیوارشان مقصرند.
برای شادی روح قربانیان حادثه فاتحه مع الصلوات
1.لاستیکهای آنها باکیفیت باشه .
2.جای باطریهای به جای امنتری منتقل بشه .
3.چکش اضطراری چکشی باشه که بتونه شیشه رادرمواقع اضطراری بشکنه.
be nazare man nabayad ehmal karie masoolane dakhelio be paye sherkate asli scania benevisim.
لطفا بخونید
1- این مشکل فقط در اتوبوس نیست بلکه تو تمام سواری های تولید داخل هست. ربط زیادی هم به جاده نداره دوستان. ما تو صنعت جاده سازی جزو تک رقمی های جهان هستیم. وقتی که شرکت اسکانیا یا رنو الان دارن جدید ترین مدل های اتوبوس با امکانات فول میسازن و ما هنوز دایعه پرورش صنعت بی کیفیت رو میخونیم اینا طبیعیه. بهتره اسم شرکت اسکانیا رو خراب نکنید. این طراحی مال 10 سال پیشه که واسه ارزان تر شدن کلی هم تغییر توش ایجاد کردن. تعرفه واردات رو حذف کنید تا به روز ترین و با کیفیت ترین وسایل حمل و نقل رو از اروپا بتونید بیارین تو جاده . اتوبوس سوئدی رو که ایران با همکاری چین بسازه بهتر از این نمیشه
اگر نظارت باشد بايد موقتا شركت اسكانيا تعطيل شود وبه مشكلات اين اتوبوس رسيدگي شود وپايانه هاي مسافري بايد قبل از هر سفر معاينه فني دقيق شود البته امروزه اين كار انجام مي شود ولي به خاطره دوست ورفيق اشنا اگر ايرادي هم باشد چشم پوشي كرده وجان 42 مسافر را به خاطر مي اندازند
ایک جاده بین شهرستان رفسنجان وبخش نوق وجود دارد با ترافیک خیلی شدید در هر هفته حداقل یک تصادف منجر به فوت داره اداره راه به جای دوبانده کردن جاده نزدیک 60 جای جاده را سوراخ سوراخ کرده نتیجه اینکه شما باید باسرعت بالای 120 دریک جاده دو طرفه کم عرض حرکت کنید تا کمتر وجود دست اندازهای غیر اصولی را حس کنید = تصادف وگناه را به گردن دیگران انداختن
1-راه اندازی مرکز تست ایمنی خودرو
2-تصحیح قوانین مربوط به خودرو مخصوصا ایمنی خودرو و کیفیت مثل قوانین امریکا
3-جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت در هر زمینه مثل این لاستیک های چینی!!
اینم یکی دیگه از نتایج ضعف مدیریت مسئولان و پایان ندادن به بحث تحریم هاست. تا وقتیکه این شرایط هست حالا حالاها باید با هزینه های گزاف، خسارت و تلفات بدیم
میدونید چیه همه ما عادت کردیم به اینکه همه بلایی سرمون بیاد و بعد با یه معذرت خواهی تمومش کنیم.تو این اتفاق میدونین چندتا خانواده بد بخت شدن..چرا جون مردم واسه کسی مهم نیست.نه جاده درستی داریم نه ماشین..همه چی رو باید به سختی بدست بیاریم و جونمونو به راهتی از دست بدیم.حالا بستن اون شرکت که چیزی رو درست نمیکنه فقط یکسری افراد از نون خوردن می افتند.ایراد از پایه است.
بی احتیاطی و سرعت ونابجا و...راننده تا کی؟به چه قیمتی؟
بعد از حادثه اهواز هم به این نتیجه رسیدند که مشکل از سیستم برق خودرو است پس چرا حالا باید اقدام بشه؟
جواب آینده نا معلوم بچه یزدی یتیم شده را کی باید بده؟
چرا نمیگید این چین لعنتی پدر کشور ما رو در آورده ؟
چرا نمیگید لاستیک چینی بوده و ترکیده بعد اتوبوسها به هم خوردن ؟
هر اتوبوس و ماشین دیگه ای هم بود همین اتفاق می افتاد به اسکانیا یا ولوو بودن ربط نداره
میخواید اسکانیا رو جمع کنن اتوبوس چینی جایگزین کنند ؟
چرا از مردم عذر خواهی نمی کنند.
فقط ارم استاندارد می فروشند.
باید پاسخ گوی جان مردم ازدست رفته باشن.
پراید روزانه 100درصد از هموطنان ما را به کام مرگ می فرستد و کسی به فکر چاره اندیشی نیست و تصادف اسکانیا هم به جمع تصادفات پیوست ترا به خدا به فکر مردم ایران باشید؟لاستیک چینی باعث تصادف شده چون این نوع لاستیکها بدل هستند و ارزان قیمت بنده خودم راننده اتوبوس هستم