دوستان در بالا نظراتي داده اند كه همه آنها بجا است نكته ديگري كه به نظر مي رسد باعث حداقل آتش سوزي در ماشين ها بشه وجود پيك نيك و بعضاً استفاده از آن براي بعضي از راننده براي استعمال مواد مخدر است .درست است كه از سوي راهنمايي و رانندگي نسبت به اعتياد رانندگان مخصوصاً راننده هاي حمل و نقل عمومي (اتوبوس ها)كنترل و نظارت صورت مي گيرد ولي امكان اينكه افرادي بتوانند اين قوانين را دور بزنند وجود دارد .بايد در اين زمينه بيشتر سخت گيري شود . نكته ديگر تند رفتن راننده ها كه باز هم علارغم اينكه اين سرويس هاي عمومي داراي سرعت سنج و RPGSنيز مي باشند ولي باز راننده ها در اين سيستم ها نيز اختلال ايجاد مي كنند تا بتوانند هر سرعتي كه خواستند بروند .
نكته مهمتر وجود بيمه ها و پرداخت غرامت و ديه نيز باعث شده راننده جري تر بشوند و آدم كشي برايشان خيلي نگران كننده نباشد .اينها را بايد مد نظر داشت . چند كلمه از مادر شوهر
اگه همون موقع که درخوزستان این اتفاق افتاد به همین صورت الان پیگیری میشد شایدالان کاربه اینجا نمیرسید ولی متاسفانه باز هم مسایل به پایتخت نزدیک که میشه اهمیت پیدا میکنه !!!!!!
این نکته نشون دهنده بی لیاقتی و بی توجهی مسئولین استان خوزستانه ربطی به تهران یا پایتخت نداره
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
یکی از مقصرهای اصلی کاردریلهای وسط اتوبان که مقاومت واستحکام کافی را ندرند وبا یک شاخ گاو ویک لگد الاغ خم مشوند چه به رسد به ماشینها که از ورود به لاین مخا لف جلوگیر ی کنند
با عرض تسلیت به تمامی بازماندگان این فاجعه یعنی کل ایران.. چون با این ماشین های فوق استاندارد و جاده های بسیار عالی و بدون نقص بای خودمون رو برای اتفاق بعدی آماده کنیم .. از کجا معلومه شاید نفر بعد ما باشیم.. حالا یا با پرای .. یا هواپیما .. یا اسکانیا یا ...
واقعا تاسف باره
من برای مدیر عامل این شرکت متاسفم که جون 44 نفر رو فدای پول کرده و دریغ از یک پیام تسلیت
من خودم دوران دانشجویی دو بار سوار این اسکانیا شدم که هر دوبار خطر افرین بود یه بار شب بارندگی لاستیک ترکید راننده و شاگرد و سه تا مسافر رحمت خدا رفتند سه چهار نفر هم زخمی و درمونده
یکبار هم از مشهد به قوچان از جاده رفت بیرون اتوبوس از جاده خارج شد و تمام شیشه ها رو سر مار یخت و جالب اینکه اتوبوس بدون درب از مشهد تا تمام طول ریای خزر تهران و قم و اصفهان رو گشتیم و یه پلیس راه حداقل به راننده نگفت چی شده؟
چی بگم والله
خدا رحمتشان کند
بقای عمر بازماندگان
تنها حرفی که میتونم بزنم
اگر این حادثه در خود کشور سوئد اتفاق می افتاد و کشور ایران تولید کننده این اتوبوس بود مسئولین حکومتی آنها دستور زیر را سریعا صادر می کردنند؛هرچه سریع واردات این اتوبوس را قطع کرده و باید اتوبوس های موجود در سطح جاده ها را نیز جمع کنند و معاینه فنی کرده و هرکدام را که مشکل دارد،سریع به چرخه بازیافت ارسال کنند و اتوبوسی با کیفیت بالا از شرکت دیگر با شرایط مناسب تحویل رانندگان اتوبوس های قبلی بدهند.
اما متاسفانه ضعف دولت ما در اینجا نیز به طور واضح احساس می شود.
به نظر من ربطی به سلامت ماشین ها نداره
خوب ماشین با اون سرعت به هم بخوره صددرصد کشته خواهد داشت آتش سوزی هم که رو شاخشه
باید مسولین به سلامت رانندگان چاره ای بیاندیشند
با ترکیده چرخ جلو این اتفاق نمی افتد هرگز
ما نیاز به راننده سالم داریم قبل از ماشین سالم
خدا به داد بازماندگان این صانحه برسه خیلی دردناکه
سلام
چراحتما بایداتفاق ناگواری بیافتدوعده ای کشته شوندتامسولین به فکرچاره بیافتند!!!!!
درضمن بایدبگم مشکل ازجاده های غیر استانداردهم هست چون فاصله ی باند رفت وبرگشت این آزادراه آنقدرنزدیک است که وقتی درشب رانندگی میکنی نورچراغ ماشینی که ازان طرف باند میاد چشم را اذیت میکند!!!!!
اگر فاصله بین دوباند استاندارد بود فقط یک اتوبوس آسیب میدید و یابرخوردی رخ نمی داد که انفجاری صورت بگیره!!!
کاملا با نظر آقای رسول موافقم.جوانی که 15 سال درس خوانده فوق لیسانس مکانیک دانشگاه تهران بوده و برای کلاساش داشته میرفته تهران چرا باید برای این بی فکری ها و سهل انگاری مدیریت های مربوطه کشور بره زیر خاک!!!!!!!!!!!
عاطفه
۲۳:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
ضمن عرض تسلیت باید گفت مگر ماشین صفر بود که سیستم برقش مشکل داشته باشه معلوم نیست ماشین چند سال کار کرده بود نباید انقدر زود قضاوت کنیم
با سلام ضمن تسلیت
ببخشید ولی کشورهای دیگه ماشین با کفیت میسازن که سالها کارمیکنه بدون هیچ مشکل. بازم با اینکه استاندارد هستن طول عمر براش میزارن و دوباره تعویض میکنن. اما خودرو سازان ما ماشین نو که تازه از کارخانه در اومده مشکل داره
مجتبی
۲۳:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
هر ساله شاهد بسیاری از این دست حوادث هستیم.وقت آن نرسیده که از این همه بی مدیریتی شکایت کنیم ؟! من یکی از خانواده های داغدار 26 دانش آموز بروجنی هستم.شاید به زبان راحت باشه ولی واقعا غرامت سنگینیه.
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، علی رغم نظرات مختلف باید عرض کنم که اتوبوسی که به صورت تمام وقت و بصورت شبانه روز در حال تردد است هر چقدر هم خوب طراحی شود باز هم حادثه ساز می گردد. علت در این است که متاسفانه یک اتوبوس صبح به سمت مقصد حرکت می کند و شب و حتی بعضاً عصر با سوارکردن مسافر جدید بر میگردد و به محض رسیدن مجدداً در کمتر از چند ساعت مسافر جدید را سوار می کند به نظر شما این دستگاه کی فرصت سرویس و استراحت پیدا میکند؟ اگر علاوه بر راننده، اتوبوس نیز زمان توقف و استراحت داشته باشد مثلاً یک سرویس در 24 ساعت و یا حتی 48 ساعت قطعاً کمتر شاهد چنین حوادثی خواهیم بود!!
روحشان شاد
وقتی دو اتوبوس در بزرگراه (آزادراه) به طور شاخ به شاخ برخورد می کنن دیگه چه توقعی وجود داره؟ اگه با این سرعت دو تا تانک هم شاخ به شاخ بشن منهدم میشن.سوال اصلی اینه که اگه این اتوبوس ها استاندارد نیستن چرا تو اروپا جلوی ترددشون گرفته نمیشه و اینقدر آمار تلفات بالایی ندارن؟پس اینقدرها هم خود اتوبوس نقش نداره. صد البته کیفیت لاستیک بحث دیگه ایه.....
جناب اگر متن بالا را خوب بخوانی متوجه میشوی که این اتو بوس ها ساخت ایران است نه ساخت اروپا(به عبارت دیگر اسکانیای ایرانی نه اسکانیای اروپایی).اینها ظاهرش اسکانیا است واقعیتش پراید بزرگ است.جالب اینجاست این اتوبوس ها اسکانیای واقعی را هم بدنام میکنند.
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
اینارو ما منتاژ می کنیم نه اروپا تو ماشینای اروپا رو با اینجا مقایسه می کنی
بهمن
۲۲:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
باز خوبه اسکانیا اینقدر تلفات داره!
پراید که بیشتر از اسکانیا داره تو جاده ها تلفات میده!!!
اسکانیا تو سیستم برقرسانی و لاستیک و بدنه مشکل داره,حالا یکی به من بگه پراید کجاش مشکل نداره؟!
به شتر گفتن گردنت کجه گفت کجام صاف هست که گردنم هم صاف باشه
حمید رضا میرکیانی
۲۲:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
با سلام
شرکت های تعاونی مسافربری متاسفانه از افراد بیسواد, و غیر متخصص تشکیل شده و مخصوصا, در خصوص استخدام راننده و خدمه و همچنین کیفیت فنی اتوبوس ها اگر هم نظارتی هست فاقد تعهد لازم به نظر میرسد. ناظرین باید از افراد متعهد و مومن انتخاب شوند تا به هیچ قیمتی شرف خود را نفروشند
شما ببخشید.از این به بعد میگیم راننده و کمکش رو از دارندگان مدرک دکترا و حداقل فوق لیسانس بزارن تا لاستیکای کشور دوست و برادر چین نترکن و گارد ریلا محکمتر بشن و ...
محمد
۲۲:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
قربانيان پرايد هم دست كمي از اين اتوبوس ها ندارد لطفا چاره جويي گردد.
با سلام
با نظر شما موافقم
وقتی در شرکت های سازنده خودروی ما (دولتی و غیر دولتی ) دزدی قطعات صورت میگیره یعنی مردم اینجا نقش (بوق ) دارن ماشین می خری که جونت در امان باش می بینی میشه مایه دق همه قطعه ها رو از روش باز می کنن و جاش میشه داشبورد و بعدش باید بری بازار یه در براش بگیری تا بشه جای خالی کیسه هوا .
abs هستا ولی فقط زیر آمپرش موتورش و بقیه مخلفاتش نیست .
حالا این که خوبه به شاید یه پولی دستشون رو بگیره فیلتر هوای اتاق دیگه چقدر قیمت داره (در خودروی ریو) به اونم رحم نکردن .
خدا هممون رو بیامرزه .
میلاد
۲۲:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
با عرض سلام
درست است که اتوبوس های اسکانیا ضعیف میباشد اما نکته قابل توجه دیگر اینکه جاده های ایران واقعا استاندارد نمیباشد من به عنوان یک هموطن اولا احساس همدردی میکنم با خانواده های داغدار دوم اینکه از شما مسئولین تقاضای پیگیری این مسئله را دارم مخصوصا جاده ها را استاندارد کنید
عزیز من همه ما میدانیم جاده غیر استاندارد، ضعف در طراحی اتوبوس و ... پس با علم به این محدودیتها چرا راننده بی مهابا با سرعت بی دقت و ... جان دهها مسافر رابه خطر می اندازد، همیشه جاده و اتوبوس مقصرند پس کی مدیریت پایانه و راننده مقصر می باشند؟ راننده ای که در شبانه روز کمتر از 4 ساعت خواب دارد اون هم در اتوبوس واقعاً فکر میکنید می تواند هر لحظه در مقابل پیشامد بهترین تصمیم را بگیرد ؟
اقدم
۰۸:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
داداش تصادف در یک اتوبان انجام شده ها !!!! فعلاً یقه سازنده اتوبوس بی کیفیت گیره+مسئولین بی مسئولیتی که به وظیفه نظارتی خود عمل نمی کنند. تازه: این چند روزه ملت و مسئولین را جو گرفته و همه نظر می دهند. چند روز که بگذرد و آبها از آسیاب بیفتد دوباره همان آش است و همان کاسه! بیچاره مردم!!!
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
آقا به پیر به پیغمبر جاده ها مشکل اصلی تصادفات میباشند ما تو جاده ها سواری نمیکنیم موج سواری میکنیم پیمانکار بیشرف زیر سازی جاده ها رو درست انجام نمیده فقط یه کم خاک میریزه وروش هم یه کم آسفالت بی کیفیت میریزه تا با پیشرفت کاری پول بگیرند خدا وصاحب کار هم برای اینکه سریعتر تمتم شود واز دولت پول بگیرند هیچ نظارتی نمیکنه چون دست همهشون تویه کاسه است تو کاسه بخور بخور .....آخه چرا نظارت نمیکنید حالا مگه اینهمه کشته بس نیست چرا به جوون مردم هیچ اهمیتی قائل نیستین بابا یه ذره انصاف وشرف داشته باشین به خدا همه چیز پول نیست
ومشکلات بعدی هم در شرکتهای تعاونی و باز هم عدم نظارت به آنهاست که باید بصورت لحظه ای سرعت راننده با سیستم GPS ویا غیره کنترل کنند وراننده باید قبل از رانندگی باید توسط پزشک تست گرفته شود وتا از سالم بودن راننده اطمینان حاصل شود وهمچنین خود اتوبوس باید با هر سفر تست شود ونه بصورت تبلیغی والکی بصورت جدی ترا خدا باکارهای الکی مردم رو ناامید نکنید یا کار انجام نشود یا وقتی هم انجام میشه باید با جدیت لازم انجام شود وهزاران درد دل دیگر وراهکارهای اصولی که حداقل مارا به استانداردها نزدیک میکند
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
آخه تا کی باید شاهد این اتفاقات باشیم و سر تکون بدیم و افسوس بخوریم.جون هموطنهامون شده بازیچه
اونیک منفی داده یعنی میگه تاسف بار نیست؟بیاییدآدم باشیم لطفا
محمد
۰۰:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ببخشد چي تاسف باره؟
1- وجود اين وسايل نقليه در جاده هاي ما
2- بي احتياطي راننده ها
3- برسي كردن وسايل نقيله بعد از اين كه جان چند نفر از هموطنان از دست رفت
4- به فكر افتادن مسولين بعد اتفاق افتادن چنين حوادثي
5- فراموش شدن اين حادثه و مشكلات اين نوع خودروها بعد از چند روز
6- همه موارد
اگر طرفدار ازادي بيانيد اين بزاريد توسايت و از مردم بخواهيد راي بدند
مهرداد
۱۰:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
کاش وقتی توپولف و هوو هم جان مردم رو میگرفت این گونه علل و شرکت های سازنده و وارد کنندهاشونم بررسی میکردن. خیلی استدلال جالبی بود خوب شما که این همه بررسی کردن گفتین لاستیکاش مال چین و علت حادثه همین بوده ی سوال از کجا میدونیین که این ماشین لاستیک هاشو عوض نکرده (به علت فرسایش). این اتوبوس ها 24 ساعته درجاده هستند بعد از یک سال حتما باید لاستیک هاشونو عوض کنن .....با توجه به مدل این خودرو مسلما این اتفاق افتاده.... بعد چرا شما در گزارش تون به گارد ریل ها اشاره نکردین که به راحتی پاره میشن و خودرو در لاین مقابل قرار میگره و یکی دیگه از عوامل این حادثه دهشتناک بوده ہ گارد ریل های بی کیفیت هر ساله چند نفر رو به کشتن میدن به علت ورود به داخل خودرو...)
وحید
۱۴:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
با مهرداد و محمد موافقم.
اولا اگر قراره ماشینی وارد بازار بشه باید تست های آزمایشی ایمنی در برابر تصادف رو بده.
در باره پراید و هوو و .....
خون این افراد به راستی گردن کیه؟؟
پلیس راه؟ شرکتی که برای سود بیشتر لاستیک چینی میاره؟
راننده ها؟
عقاب؟
خدا رحمتمون کنه واقعا.هممونو. نمیدونم کی نوبت من میشه ولی اینجور که پیش میره تا مسولین از خواب بیدار شن هممون سر تصادف سینه قبرستونیم!!!!
افشار
۱۸:۰۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من یه صحبتی با آقایون راهنمایی و رانندگی دارم.
این همه تصادفی که در توضیحات بالا ارائه شده،آیا نباید خیلی قبل تر جلوی تردد این نوع اتوبوس در جاده میشد تا عیوب این اتوبوس گرفته میشد؟؟؟؟
حالا که این فاجعه رخ داده توضیح میدن که اردیبهشت هم چنین اتفاقی افتاده، راهنمایی و رانندگی 100 درصد مقصر این ماجرا است.. چرا که می دونسته این مشکل در اتوبوس اسکانیا هست اما بازم جلوی ترددش رو نگرفته.
وحید
۲۱:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
تازه الان تو همین سایت خوندم نوشته بود قراره از چین تاکسی وارد کنن با تشکر از زحمات مسولین از این پس علاوه بر جاده ها باید داخل شهر هم منتظر دیدار ملک مقرب الهی باشیم
نكته مهمتر وجود بيمه ها و پرداخت غرامت و ديه نيز باعث شده راننده جري تر بشوند و آدم كشي برايشان خيلي نگران كننده نباشد .اينها را بايد مد نظر داشت . چند كلمه از مادر شوهر
اکثرا ماشینا فاقد استانداردن.
گرانی لاستیک باعث اتفاقات مشابهی خواهد شد
من برای مدیر عامل این شرکت متاسفم که جون 44 نفر رو فدای پول کرده و دریغ از یک پیام تسلیت
من خودم دوران دانشجویی دو بار سوار این اسکانیا شدم که هر دوبار خطر افرین بود یه بار شب بارندگی لاستیک ترکید راننده و شاگرد و سه تا مسافر رحمت خدا رفتند سه چهار نفر هم زخمی و درمونده
یکبار هم از مشهد به قوچان از جاده رفت بیرون اتوبوس از جاده خارج شد و تمام شیشه ها رو سر مار یخت و جالب اینکه اتوبوس بدون درب از مشهد تا تمام طول ریای خزر تهران و قم و اصفهان رو گشتیم و یه پلیس راه حداقل به راننده نگفت چی شده؟
چی بگم والله
خدا رحمتشان کند
بقای عمر بازماندگان
تنها حرفی که میتونم بزنم
اما متاسفانه ضعف دولت ما در اینجا نیز به طور واضح احساس می شود.
خوب ماشین با اون سرعت به هم بخوره صددرصد کشته خواهد داشت آتش سوزی هم که رو شاخشه
باید مسولین به سلامت رانندگان چاره ای بیاندیشند
با ترکیده چرخ جلو این اتفاق نمی افتد هرگز
ما نیاز به راننده سالم داریم قبل از ماشین سالم
خدا به داد بازماندگان این صانحه برسه خیلی دردناکه
خدا به بازماندگان صبر بده
چراحتما بایداتفاق ناگواری بیافتدوعده ای کشته شوندتامسولین به فکرچاره بیافتند!!!!!
درضمن بایدبگم مشکل ازجاده های غیر استانداردهم هست چون فاصله ی باند رفت وبرگشت این آزادراه آنقدرنزدیک است که وقتی درشب رانندگی میکنی نورچراغ ماشینی که ازان طرف باند میاد چشم را اذیت میکند!!!!!
اگر فاصله بین دوباند استاندارد بود فقط یک اتوبوس آسیب میدید و یابرخوردی رخ نمی داد که انفجاری صورت بگیره!!!
ببخشید ولی کشورهای دیگه ماشین با کفیت میسازن که سالها کارمیکنه بدون هیچ مشکل. بازم با اینکه استاندارد هستن طول عمر براش میزارن و دوباره تعویض میکنن. اما خودرو سازان ما ماشین نو که تازه از کارخانه در اومده مشکل داره
روحشان شاد
پراید که بیشتر از اسکانیا داره تو جاده ها تلفات میده!!!
اسکانیا تو سیستم برقرسانی و لاستیک و بدنه مشکل داره,حالا یکی به من بگه پراید کجاش مشکل نداره؟!
شرکت های تعاونی مسافربری متاسفانه از افراد بیسواد, و غیر متخصص تشکیل شده و مخصوصا, در خصوص استخدام راننده و خدمه و همچنین کیفیت فنی اتوبوس ها اگر هم نظارتی هست فاقد تعهد لازم به نظر میرسد. ناظرین باید از افراد متعهد و مومن انتخاب شوند تا به هیچ قیمتی شرف خود را نفروشند
خدا بیامرزه اون عزیزها راو به بازماندگان این فاجعه صبر بدهد.
با نظر شما موافقم
وقتی در شرکت های سازنده خودروی ما (دولتی و غیر دولتی ) دزدی قطعات صورت میگیره یعنی مردم اینجا نقش (بوق ) دارن ماشین می خری که جونت در امان باش می بینی میشه مایه دق همه قطعه ها رو از روش باز می کنن و جاش میشه داشبورد و بعدش باید بری بازار یه در براش بگیری تا بشه جای خالی کیسه هوا .
abs هستا ولی فقط زیر آمپرش موتورش و بقیه مخلفاتش نیست .
حالا این که خوبه به شاید یه پولی دستشون رو بگیره فیلتر هوای اتاق دیگه چقدر قیمت داره (در خودروی ریو) به اونم رحم نکردن .
خدا هممون رو بیامرزه .
درست است که اتوبوس های اسکانیا ضعیف میباشد اما نکته قابل توجه دیگر اینکه جاده های ایران واقعا استاندارد نمیباشد من به عنوان یک هموطن اولا احساس همدردی میکنم با خانواده های داغدار دوم اینکه از شما مسئولین تقاضای پیگیری این مسئله را دارم مخصوصا جاده ها را استاندارد کنید
ومشکلات بعدی هم در شرکتهای تعاونی و باز هم عدم نظارت به آنهاست که باید بصورت لحظه ای سرعت راننده با سیستم GPS ویا غیره کنترل کنند وراننده باید قبل از رانندگی باید توسط پزشک تست گرفته شود وتا از سالم بودن راننده اطمینان حاصل شود وهمچنین خود اتوبوس باید با هر سفر تست شود ونه بصورت تبلیغی والکی بصورت جدی ترا خدا باکارهای الکی مردم رو ناامید نکنید یا کار انجام نشود یا وقتی هم انجام میشه باید با جدیت لازم انجام شود وهزاران درد دل دیگر وراهکارهای اصولی که حداقل مارا به استانداردها نزدیک میکند
1- وجود اين وسايل نقليه در جاده هاي ما
2- بي احتياطي راننده ها
3- برسي كردن وسايل نقيله بعد از اين كه جان چند نفر از هموطنان از دست رفت
4- به فكر افتادن مسولين بعد اتفاق افتادن چنين حوادثي
5- فراموش شدن اين حادثه و مشكلات اين نوع خودروها بعد از چند روز
6- همه موارد
اگر طرفدار ازادي بيانيد اين بزاريد توسايت و از مردم بخواهيد راي بدند
اولا اگر قراره ماشینی وارد بازار بشه باید تست های آزمایشی ایمنی در برابر تصادف رو بده.
در باره پراید و هوو و .....
خون این افراد به راستی گردن کیه؟؟
پلیس راه؟ شرکتی که برای سود بیشتر لاستیک چینی میاره؟
راننده ها؟
عقاب؟
خدا رحمتمون کنه واقعا.هممونو. نمیدونم کی نوبت من میشه ولی اینجور که پیش میره تا مسولین از خواب بیدار شن هممون سر تصادف سینه قبرستونیم!!!!
این همه تصادفی که در توضیحات بالا ارائه شده،آیا نباید خیلی قبل تر جلوی تردد این نوع اتوبوس در جاده میشد تا عیوب این اتوبوس گرفته میشد؟؟؟؟
حالا که این فاجعه رخ داده توضیح میدن که اردیبهشت هم چنین اتفاقی افتاده، راهنمایی و رانندگی 100 درصد مقصر این ماجرا است.. چرا که می دونسته این مشکل در اتوبوس اسکانیا هست اما بازم جلوی ترددش رو نگرفته.