سلام اقایان مهندسین ایرانی باطری خودرو برقی باید در کف خودرو جا سازی شود . اگر بلد نیستید بخش خودر برقی ایران خودرو را دراختیار مهندس ارین قرار دهید . وایشان ماشین برقی اولا زیبا و در حد جهانی بسازد . خدا نگذره باعث بانی کسی که . باعث شد ما الان جلوتر از تسلا بودیم به یاد بیاورید مهندس ارین کی خودرو برقی ساخته بود . که با یک بار شارژ شش صد کیلومتر راه میرفت . خلاصه اگر میخواهید به کشور عزیزمان خدمت کنید . اول از طراحهای خوب ایرانی که الان برای خارجیها کار میکنند به دلیل مسعولین صنعت خودروسازی . از انها دعوت کنید یک ماشین در حد اندازه ایرانی ماشین ساخته شود . . وای خدا وای خدا وای خدا .
شهرداران تهران، تاکسیها و حمل و نقل این کلانشهر را بر پایه برق و گاز بنا بگذارند.
این خود یک هدیه ماندگار و یک نام نیک در تاریخ این سرزمین به یادگار برای آیندگان و سلامت همه ما ایرانیان خواهد ماند.
آرزوی سلامتی و داشتن هوای پاک با خودروهایی پاک در شهرها و کلان شهرهای ایرانزمین.
والگو شدن ایران بنام کشوری پاک در جهان.
اگه واقعا ساخته باشند خودش یک پیشرفته با آرزوی سربلندی صنعت خودرو کشورم و درخششش در جهان و به امید ساختن بهترین خودروهای برقی جهان در کشور عزیزمان ایران .
درود.خداوند همراه و همیار شما در تولید واقعا داخلی باشد
متاسفم برای کسانی که همیشه ضدحال پیشرفت میزنن چون حتی اگه خارجی باشه بزارید تشویقی برای اندیشمندان و اهل فکر ایرانی باشه...
طراحی بسیار زیبا و آیرودینامیک و موتور برقی هم اگه صد درصد ایرانی باشه افتخار بزرگی است کاش نخبگان و مهندسان بر روی بیشینه سرعت و شتاب و توان پیمایش کارکنند.
درود بر ایران و ایرانی.
این خودرو تولید هزار کشور غیر ایرانی که بخش اعظمش 206 هست و سازندگان با بی فکری کامل باتری رو گذاشتن جای موتور به جای کف خودرو، بعد از 30 سال که وارد بازار بشه به دلیل وجود دماغه سنگین و دیفرانسیل جلو بودن نه تنها غیر قابل کنترل خواهد بود بلکه استهلاک بسیار بالایی در نیمه جلویی خواهد داشت. اگر بیست دقیقه راجع به خودروهای الکتریکی که تمام جهان میسازه مطلاعه داشتن متوجه میشدن باتری سنگین هست و برای تعادل بالاتر و تقسیم بار وزنی بهتر باید وسط ماشین و در کفش قرار داده بشه و اون هم در تعداد بالا. برای این که ماشین ده متری بتونه حرکت کنه و باتری یه دقیقه ای تموم نشه. این ماشین به سرعت باتری خالی میکنه و با توجه به وجود نداشتن زیرساخت برق رسانی قدرتی به ماشین های الکتریکی فقط باید شب تا صبح داخل منزل و با برق های غیر استاندارد خانگی شارژ بشه. تعداد پایینی فروش خواهد شد و خریدار اول و آخر خود نفر اول خواهد بود. ضمن اینکه قیمت احتمالی دو برابر یا شاید حتی بیشتر از ماشین بنزینی خواهد بود.
واسه روشن کردن موتور بنزینیه خب برادر من ، شما که انتظار نداری اینا بتونن خودروی برقی بسازن ، رانا به ماشین بر روی پلتفرم 206 هست که از نمونه اصلیش(206) بدقیافه تره و کیفیت پایین تری هم داره
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
اگر خودرو کاملا داخلی است چرا پلاکش انگلیسی نوشته شده نه فارسی یا عربی
این خودروبرقی خیلی وقت پیش ساخته شده بود توسط یه کسی دیگه ایرانی.اونموقع اجازه ی ساختش روندادن اگه ملت یادشون بیادطرف بردوانداختش تودریا.واسه اینکه مثل الان به اسم خودشون ثبت کنن اجازه ندادن واقعا تاسف داره.الان ایران خودرواومده به نام خودش زده.واقعا چرا؟
میدونید چرااااا ؟؟
چون مافیای ایران خودرو و سایپا اگر اون خودرو برقی اقای آرین ثبت و اجازه تولید میگرفت باید میرفتن غاز میچروندن.
این
یک
واقعیت
است .
اما در هر صورت مردم با توجه به بی کفایتی دولتمردان و تاخت وتاز خودروسازان داخلی از اونها تنفر دارند و این باعث میشه حتی بعنوان کاری ملی به این مسله نگاه نکنند.
چه بسا این مسله دروغ گفتن خودروسازان نیز مزید برعلت است که اگر بگویند الان روز است با وجود خورشید بخاطر گوینده ، کسی باور نمیکند.
این سرنوشت یک کمپانی فاسد است که هیچ محبوبیت داخلی برای خودش نتونسته داشته باشه ، چه برسه به بین المللی
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
بعد اون وقت قراره اینو شبا ببریم تو خونه بزنیم به پریز برق کنار تخت خواب؟ زیر ساختش آخه کجاست؟ به فرض هم که توانایی تولید انبوه این خودرو وجود داشته باشه بازم حداقل پنج سال زمان میبره تا زیرساخت های استفاده از خودروی تمام برقی توی ایران فراهم بشه که کلا چیز بعیدیه چون بعد بیست سال هنوز وضع جایگاه های سوخت درست نشده چه برسه به جایگاه شارژ برقی خودرو. یه چیزی میگین فقد...
اگه واقعا میخواستم اینکار انجام بدن این همه سال وقت داشتن و از نظر کیفیتی همین الان پلتفرم این به اصطلاح خودرو نشان دهنده همان سیاست خودروهای بی کیفیت هست این را هم مجبور شدن اگه نه از بازار و صنعت جهانی جا می موندن میخوان بیشتر از این جا نمونن خودروهای برقی مثل بنزینی نیست خودرو برقی صفر تا صد باید از همه جهات کامل و به صرفه برای مصرف کننده باشه و همین حالا از این پلتفورم مشخصه که بعید هست حرفی برای گفتن در کلاس خودروهای برقی جهان داشته باشید مگه اینکه بخش خصوصی و دانش بنیان واقعا بیاد وسط
لطفا خودرو برقی زودتر بسازید که از دنیا عقب نمونیم
و حتما مثل تویوتا و نیسان و مزدا براش شاسی هم بزارید
چرا کف تمام خودروها منظورم پلتفرم هست دوتا شاسی اهنی نمیزارید که محکمتر بشن و نهایتش 50 کیلو سنگینتر میشن و صد برابر مقاومتر
خودرو تماما ایرانی ؟؟؟؟؟زیاد از این حرفها شنیدیم با یک عطسه ترامپ اقتصاد ایران فرو پاشید قیمت خودرو سه برابر مسکنی که صفر تا صدش برای خودمان است سه تا چهار برابر ارزش پول ملی سه تا چهار برابر افت داشته حال به چند دهه گذشته این تورم ها را جمع بزنیم وحشتناک میشه فقط جای تعجب داره
خودروی برقی نیازبه بدنه وشاسی مخصوص به خودش داره ، ایران خودرو دست به همه نوع عوام فریبی زده تابتونه این درآمدهای بی حدومرز خودشو به هرشکل ممکن حفظ کنه!!!
ایکاش تصویر بهتر مبگذاشتید ،رانا مگه همان ۲۰۶ نیست ؟در مورد مخزن آب هم ایکاش کسی توضیح میداد آخه خودرو برقی چرا بایست مخزن آب داشته باشه ،کلا مردم به خودرو سازان تمام دولتی ایمان ندارند
البته اولین نیست قبلا دوستانی ثبت کردند و توجه نشد از دره پرت کردند
چرا سراغ مخترع نرفتند ؟ توجیح اقتصادی نداشت
الان که خودشون هزینه کردن حتما توجیح داره .
راستی چند میلیون دلار گفتن طراحی صندوق عقب 206 هزینه داشته میشه هزینه اینم اعلام کنن
این رانا هست که باطری چینی انداختن شده این..دست کم نیو فیس میکردید ادعا داریم جنگنده میسازیم یه شاسی ماشین درست کردن را بلد نیستیم اونام هم پراید را با دینام کف کشی اب استخر برقیش میکنن ..ببین کی گفتم
به امید روزی که مافیا دست از سر خودرو برداره و شرکتهای دانش بنیان بیان رو کار و این دو شرکت خودرو ساز یا کاملا نابود شن یا دست اهلش و شرکت خصوصیه واقعی بیفتن
این نمایش رو به پا کردن که جلوی واردات ماشین های برقی رو بگیرن که الان زمزمه هاش هست که وارداتش آزاد بشه وگرنه هر احل فنی این عکس رو ببینه جز ی ابرو ریزی چیزی نیست
کاش به جای این در مورد حقوق پرسنل تحقیق میکردید ببینید توی معادنی مانند معدن آهن سنگان با این کار سخت چرا حقوق ها مناسب نیست و اداره کار چرا در این مورد مهم کاری انجام نمیده؟!
کاش به جای این در مورد حقوق پرسنل تحقیق میکردید ببینید توی معادنی مانند معدن آهن سنگان با این کار سخت چرا حقوق ها مناسب نیست و اداره کار چرا در این مورد مهم کاری انجام نمیده؟!
این همون موتور بنزین سوزه که موتورشو کردن تو پکیج.
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
بله نیاز داره تا ژنراتور برقی رو خنک کنه و ضمنا در زمستان یخ هم نزنه
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
ممنون
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
موتور برقی هم داغ میکنه و رادیات لازم داره
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
اونی که شمامیپرسین ربطی به بنزین نداره همه ماشینای برقی سیستم رادیات برای خنک کردن لازم دارن
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
اون مخزن شیشه شوره
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
چه جالب
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
بله ماشین برقی هم در برخی قطعات رادیاتور و خنک کننده داره و طبیعتا باید ضد یخ هم داشته باشه
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
دکتر سیستم خنک کنندگی نمیخاد؟
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
اون مخزن آبیه چیه؟
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
ماشین بنزینی رو به اسم برقی می خواین به مردم تحویل بدید؟؟؟
علی
۱۵:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
احتمالا برای خنک کردن سینک اینورترها و یکسوسازها و اینتر کولر روغن گیربکس باشه
بینام
۱۵:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
بله لازم داره. برای خنک کاری موتور الکتریکی و سایر تجهیزات توان بالا
ناشناس
۰۱:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
گازوئیلش یخ نکنه.
محمدحقگو
۱۲:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سال ۸۴ این بنده خدا خودرو با متور برقی ساخت ولی حمایتش نکردند خانم ابتکار ریاست وقت محیط زیست گفت توجیه اقتصادی نداره که نامه رو این بنده خدا تو تلویزیون نشان داد و حمایت نکردند خودروی خودشو بعنوان اعتراص پرت کرد تو دریا و از کشور رفت.
حالا چی شده بعد از ۱۴ سال توجیح اقتصادی و غیره دنبال این کار رفتند؟
اگر همان موقع حمایت میشد ما الان باید صادرات می کردیم نه رو نمایی
اولین خودروتمام برقی ایران در سال ۸۱ توسط جمشیدآرین برای اولین باردرجهان ساخته شدکه رییس وقت سازمان حفاظت ازمحیط زیست طی نامه ای طرح آرین را بدون آینده نامید و رد کرد.
برای اینکه قبلا ایرانی نبود ولی الان ایرانی شده !!!! شما یه نگاه بهش بکنید میفهمید که قطعاتش ساخت کجاست !! البته قطعاتی هم هستند که از کشورهای دیگه وارد میشن مثل انژکتور و... ! که در تمام کشورها مرسومه و تمام قطعات را خودشون نمیزنن چون بعضی قطعات وارداتش بصرفه تره تا ساختش !!
amin
۱۳:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
این راناست نه 206
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
حالا گیریم رانا باشه آیا صفر تا صد این خودرو داخلیه؟
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
رانا کپی 206 هستش
شما پفک هم نمیتونید تولید کنید
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
دستمون درست میگن ، زمانی خودرو ایرانی است که از صفر تا صدش ایرانی باشد و تولید داخل.
ممنون.
صادق
۱۵:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
206 هست که چراغاشو عوض کردن و نامیدنش رعنا
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
۲۰۶ نیست رانا هست
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
رانا همون ۲۰۶ هست فقط چراغ عوض کردن و جلو پنجره عوض کردن و داشبورد که نمیشه گفت ماشین ایرانی
آلمان هم شصت درصد خودرو ها واردات هست
مهم کیفیت هست که نیست
این خود یک هدیه ماندگار و یک نام نیک در تاریخ این سرزمین به یادگار برای آیندگان و سلامت همه ما ایرانیان خواهد ماند.
آرزوی سلامتی و داشتن هوای پاک با خودروهایی پاک در شهرها و کلان شهرهای ایرانزمین.
والگو شدن ایران بنام کشوری پاک در جهان.
این بیاد میدونید قیمتش چند میلیونه
مشکل مردم قدرت خریده
این بیاد میدونید قیمتش چند میلیونه
مشکل مردم قدرت خریده
وانت برقی کی میاد بازار !!!
من از اونا میخوام
متاسفم برای کسانی که همیشه ضدحال پیشرفت میزنن چون حتی اگه خارجی باشه بزارید تشویقی برای اندیشمندان و اهل فکر ایرانی باشه...
درود بر ایران و ایرانی.
اینا ماشینو ساختن تو میگی 30 دقیقه مطالعه
بلاهت حدی داره
کاش اعلام کنن چند درصدش در داخل ساخته شده
چون مافیای ایران خودرو و سایپا اگر اون خودرو برقی اقای آرین ثبت و اجازه تولید میگرفت باید میرفتن غاز میچروندن.
این
یک
واقعیت
است .
اما در هر صورت مردم با توجه به بی کفایتی دولتمردان و تاخت وتاز خودروسازان داخلی از اونها تنفر دارند و این باعث میشه حتی بعنوان کاری ملی به این مسله نگاه نکنند.
چه بسا این مسله دروغ گفتن خودروسازان نیز مزید برعلت است که اگر بگویند الان روز است با وجود خورشید بخاطر گوینده ، کسی باور نمیکند.
این سرنوشت یک کمپانی فاسد است که هیچ محبوبیت داخلی برای خودش نتونسته داشته باشه ، چه برسه به بین المللی
و حتما مثل تویوتا و نیسان و مزدا براش شاسی هم بزارید
چرا کف تمام خودروها منظورم پلتفرم هست دوتا شاسی اهنی نمیزارید که محکمتر بشن و نهایتش 50 کیلو سنگینتر میشن و صد برابر مقاومتر
چرا سراغ مخترع نرفتند ؟ توجیح اقتصادی نداشت
الان که خودشون هزینه کردن حتما توجیح داره .
راستی چند میلیون دلار گفتن طراحی صندوق عقب 206 هزینه داشته میشه هزینه اینم اعلام کنن
سمند و تیبا هیبریدی رو هم ساخته و تحویل داده ....
البته چند مدلش
قیمتشم بکنید ۳۰۰میلیون !!!
وگرنه تولید داخل چرا باید هم قیمت خودروی برقی وارداتی باشه
حدودا سه میلیارد تومان
خوبه دمتون گرم....
حالا چی شده بعد از ۱۴ سال توجیح اقتصادی و غیره دنبال این کار رفتند؟
اگر همان موقع حمایت میشد ما الان باید صادرات می کردیم نه رو نمایی
البته اگه تورم نخوره بهش.
شما پفک هم نمیتونید تولید کنید
ممنون.