بودجه شهرداری اراک برای اجرای پروژه ۲۴ متری کافی نیست ولی میتوان با انتشار و فروش اوراق مشارکت شهرداریها نسبت به تامین مالی این پروژه عمرانی و ترافیکی اراک ، اقدام کرد
احداث پارکینگ طبقاتی کنار بیمارستان ولیعصر اراک با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شود .
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۳
عوارض آلایندگی هوا که توسط نیروگاه و پالایشگاه و پتروشیمی شازند پرداخت میشود باید صرف توسعه و تعریض خیابان های اراک و کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر اراک شود .
احداث زیرگذر ( تقاطع غیر هم سطح ) در محل تقاطع بلوار سید الشهدا و خیابان قائم مقام ضروری است . احداث زیرگذر به جای میدان ساعت در خیابان قائم مقام ضروری است .
محل تقاطع خیابان شهدا و خیابان عماریاسر و خیابان قائم مقام باید زیرگذر یا تقاطع غیرهم سطح احداث شود تا مشکل ترافیک این منطقه اراک برطرف شود . این همان جایی است که میدان ارک به خیابان قائم مقام متصل میشود
وقتی داوطلبان نخبه انتخابات شورای شهر رد صلاحیت میشود، در نتیجه افرادی غیرمتخصص و بیسواد وارد شورای شهر میشود و نتیجه این سوءمدیریت و ناشایسته سالاری ، عقب افتادگی پروژه های عمرانی شهرداری است .
با احداث خیابان ۲۴ متری ، اتوبوس های شهرک گردو مجبور نیستند تا خیابان قدوسی و خیابان ملک طی مسیر کنند بلکه از کوچه فجر وارد کوچه عضد سپس وارد خیابان شهید بهشتی شده و سپس به میدان باغ ملی میروند هم مسیر تردد کم میشود هم آلودگی هوا کاهش می یابد
با احداث زیرگذر ( تقاطع غیر هم سطح ) بین خیابان جنت و خیابان شهید رجایی ( ملک ) میتوان ترافیک مرکز شهر اراک را کاهش داده ، البته همه این طرح ها به برنامه ریزی و انجام مطالعات ترافیکی نیاز دارد
تراکم تشویقی به صاحبان املاک در مسیر این خیابان داده شود تا بتوانند حداقل ۲ متر عقب نشینی کنند .
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
متاسفانه شورای شهر اراک نسبت به عقب افتادگی پروژه های عمرانی شهر اراک از برنامه زمانی ، بی تفاوت هست و نظارت درست و دقیق بر این پروژه های عمرانی وجود ندارد .
مشاغل مزاحم و اصناف آلاینده مثل اگزوزسازی و آپاراتی و تعویض روغنی ... از خیابان شریعتی اراک به شهرک خودرو انتهای هپکو منتقل شوند
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
فلکه فرمانداری سابق اراک به زیرگذر ( تقاطع غیرهم سطح ) تبدیل شود
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ تير ۱۴۰۳
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین کوچه مهدیه و خیابان جمال الدین اسد آبادی برای کاهش ترافیک مرکز شهر اراک ضروری است چون حجم خیابان ها کم و تعداد خودروهای عبوری به شدت بالا رفته .
شهرداری اراک باید به زمین های در حریم خیابان ۲۴ متری یا ۵۸ متری تراکم تشویقی طبقاتی بدهد در ازای حداقل ۲ متر عقب نشینی ، تا با تعریض خیابان ها ، امکان عبور و مرور خودروها تسهیل شود
چرا شورای شهر اراک هیچ مصوبه ای در برخورد با تخلفات زیربنایی ساختمان ها ( اضافه زیربنا ) یا تخلفات طبقاتی ساختمان ها و ... ندارد . باید جریمه های تخلفات ساختمانی به حدی زیاد شود که بساز و بفروش ها جرات تخلف ساختمانی نداشته باشند .
آقای فرید حاجیان معاون شهرداری منطقه بافت تاریخی اراک ، دارای مهر طراحی و محاسبات نظام مهندسی ساختمان است که اغلب نقشه های خلاف شهر اراک را طراحی میکند.
طبق قانون منع تعارض منافع ، کارمندان مراجع صدور پروانه ساختمانی مثل کارمندان نظام مهندسی و کارمندان ادارات راه و شهرسازی و کارمندان شهرداری ها ...حق استفاده از مهر و پروانه نظام مهندسی را ندارند
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
طراحی نقشه های خلاف توسط مهندسان طراح نظام مهندسی ساختمان در اراک ممنوع شود و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی مانع تخلفات ساختمانی شوند
خلاف زیربنایی یعنی مثلا ساختمان ۴ طبقه و پیلوت که طبق نقشه مصوب سازه و معماری باید ۵۰ درصد تراکم زمین را اشغال کند ، با خلاف زیربنایی احداث شده به طوریکه سطح اشغال ساختمان به ۸۰ درصد تراکم زمین افزایش یافته .
مامور شهرداری قبل بتن ریزی فونداسیون ساختمان های در حال احداث باید بازدید کند تا مانع بتن ریزی ساختمان های دارای خلاف زیربنایی و جابه جایی ستون در فونداسیون شود.
مدیران فاسد و رانت خوار نظام مهندسی ساختمان با ایجاد دفاتر طراحی صوری ، با زد و بند با کارمندان شهرداری ، در حال طراحی نقشه های خلاف برای بساز و بفروش ها و متخلفان ساختمانی هستند تا بدین شکل باعث گسترش ترافیک و آلودگی هوا و کمبود پارکینگ خودرو در مرکز شهر اراک شوند. به طوریکه برخی ساختمان ها با خلاف زیربنایی طراحی و احداث میشوند که حیاط ساختمان حذف شده و کل زیربنای ساختمان، بنا احداث شده.
متاسفانه در انتخابات شورای شهر ، یک نهاد نظامی امنیتی ، بسیاری از نخبگان و متخصصان و دلسوزان شهر اراک را به دلایل واهی رد صلاحیت کرده و مانع از ورودشان به شورای شهر و خدمت کردن به مردم شدند .
طراحی نقشه های خلاف توسط دفاتر طراحی نظام مهندسی ساختمان ممنوع شود . اکثر خانه های در حال ساخت در اراک دارای خلاف زیربنایی یا خلاف اضافه طبقه هستند . خلاف اضافه زیربنا یعنی پیش روی طولی فونداسیون به میزان ۲ یا ۳ متر یا ۴ که باعث حذف حیاط ساختمان میشود
شهرداری اراک باید جلوی تخلفات زیربنایی ساختمان ها را بگیرد ، شورای شهر اراک باید جریمه سنگین بابت تخلفات زیربنایی ساختمان ها دریافت کند تا متخلفان ساخت و ساز انگیزه ای برای تخلفات زیربنایی نداشته باشند. تخلفات زیربنایی ساختمان ها که با افزایش طول فونداسیون اتفاق می افتد ، عامل کمبود پارکینگ و گسترش ترافیک و آلودگی هواست
از میدان سرداران تا خیابان دکتر حسابی و چهارراه دکتر حسابی یک زیر گذر احداث شود و از چهارراه دکتر حسابی تا خیابان هفده متری ملک ، یک زیرگذر دیگر احداث شود .