اگر پل خیبر خیابان محسنی جمع آوری شود ، میتوان یک تقاطع غیرهم سطح به جای آن احداث کرد یعنی بین خیابان محسنی و باغ ملی یک زیرگذر ساخت و میتوان در خیابان محسنی ۲ لاین رفت و برگشت ایجاد کرد .
واقعا نمیدانم هدف شهردار از اجرای این پروژه چیست ؟ مشکل اصلی ترافیک با اتصال بخش خیابان امام به خیابان شریعتی حل میشود. این مشکل با ساخت زیرگذر و تونل زیرزمینی بین خیابان امام میدان ولیعصر و خیابان ملک و خیابان عضد حل میشود.
متاسفانه بدون انجام مطالعات اولیه، این طرح بدون انجام مناقصه به قرارگاه خاتم واگذار میشود. مثل بسیاری از طرح های بی فایده در اراک همچون پل خیبر خیابان محسنی اراک که نه تنها هیچ توجیه اقتصادی نداشته بلکه فقط ترافیک مرکز شهر را زیاد تر کرده .
متاسفانه هنوز طرح تفضیلی و طرح جامع شهری اراک متناسب با حجم ترافیک شهری و پیوست نگاری فرهنگی و درمانی و محیط زیستی تدوین نشده . چرا مراکز درمانی و کلینیک های پزشکی در مرکز شهر اراک و در خیابان شکرایی واقع شدند ؟
طرح های زیادی برای احداث خیابان ۵۸ متری و خیابان ۲۴ متری هست ، ولی گوش شنوایی نیست چون مدیر خلاق و با انگیزه و جوان و دلسوز و متعهد و شایسته در شهرداری نداریم متاسفانه اغلب کارمندان و مدیران شهرداری یا بازنشسته هستند یا با سهمیه و سفارش و پارتی استخدام شدند یا جایگزین پدران بازنشسته خود در شهرداری شدند .
کلینیک های پزشکی و رادیولوژی و سونوگرافی و سی تی اسکن از کوچه شکرایی به خارج شهر اراک منتقل شود چون این مراکز درمانی باعث ترافیک در مرکز شهر اراک شدند.
خیابان جمال الدین اسدآبادی ( خیابان ۱۲ متری ملک ) باید ۴ بانده شده و ۲ جهت رفت و برگشت خودرو در این خیابان ایجاد شود . ماشین هایی که از میدان ولیعصر اراک به خیابان شهید رجایی وارد میشوند و برعکس .
ساخت ریل یاس ( قطار شهری ) اراک شهرجدید مهاجران با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود . احداث ایستگاه راه آهن شهرک صنعتی خیرآباد در مسیر راه آهن سراسری تهران جنوب ضروری است
با اعطای تراکم تشویقی برای عقب نشینی خانه های در محدوده طرح این خیابان ها
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
با ساخت تونل زیرزمینی میتوان میدان ولیعصر اراک را به خیابان میرزای شیرازی و میدان شریعتی متصل کرد . همچنین با ساخت تقاطع غیر هم سطح ( زیرگذر ) میدان ولیعصر اراک را به خیابان جمال الدین اسدآبادی و خیابان ملک متصل کرد