چهار جکت فاز 14 پارس جنوبی ساخته شده در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس برای نصب در پارس جنوبی دهه فجر امسال بارگیری می شود .

هریک از این جکت ها یا پایه های  سکوهای نفتی گازی ، 81 متر طول و هزار و 750 تن وزن دارند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مدیر عامل شرکت مبین سازه گفت : ساخت این جکت ها از 27 فروردین امسال آغاز شد.

سیامک سید مرندی افزود : ساخت 4 سکوی فاز 14 پارس جنوبی  نیز با بیش از 30 درصد پیشرفت در مجتمع کشتی سازی در دست ساخت است .

ساخت این سکوها  که از تیر امسال  آغاز شده سال 92 به بهره برداری می رسد

وی گفت : هزینه ساخت 4 جکت  مرحله 14 پارس جنوبی و 4 سکوی آن 570 میلیون دلار است .

مدیر عامل شرکت مبین سازه گفت : مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران در بندرعباس تا کنون 12 جکت مرحله های 16 – 12 – 8 -7 – 6- 3 و 2 و 2 سکوی پارس جنوبی و 12 جکت طرح نفتی هندیجان عسلویه در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس  ساخته شده است .

 5 شرکت مبین سازه – شفق هرمز – بحر گسترش – پرشیا هرمز و ندیم گسترش  در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، ساخت جکت و سکو – تامین تجهیزات – ساختی کشتی های اقیانوس پیما و تعمیر کشتی های مختلف و شناورهای کوچک را برعهده دارند .

مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران از  سال 76 با تعمیر شناورها فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 82 هم ساخت شناور در آن آغاز شد .

مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران در 37 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد و برای هزار و 600 نفر بطور مستقیم و 2هزار نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.