رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ارآغاز مرحله اول ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت امیرالمومنین (ع) با مساحت ۱۹۸ هزار متر مربع خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ علی حیدری در نشست خبری ، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات با گذشت ۹ سال طرح‌های  کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بسیاری اجرا کرده است. 

وی به اجرای طرح های این ستاددر حرم‌های مطهر‌ نجف، کربلا، کاظمین‌ و سامرا اشاره کرد و بیان داشت: در انجام این طرح‌ها از نظرات متخصصان حرفه‌ای از جدیدترین امکانات روز دنیا در ساخت و تعمیر این آثار که شاهکارهای ایرانی و اسلامی است، بهره برده‌ایم.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به طرح های عمرانی، فرهنگی و تحقیقاتی این ستاد تصریح کرد: یکی از طرح های جدید ساخت صحن حضرت زهرا (س) به مساحت ۱۹۸هزار مترمربع است که شامل قسمت‌های زیارتی، غیر زیارتی و فضاهای جانبی از جمله کتابخانه واحدهای خدماتی، پارکینگ، موزه و غیره است. 

وی افزود: طرح های ساخت صحن حضرت زهرا (س) مراحل ابتدای خود را سپری کرده و مرحله نخست آن آغاز شده است که با کمک‌های مردمی این مرحله هم به سرعت طی می شودتا برای پذیرایی از تعداد بی‌شماری از شیعیان در نجف آماده شود. 

حیدری با اشاره به طرح‌های اجرا شده یا در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی دو هزار متر مکعب آب شرب حرم علی (ع) و اضافه شدن 3 هزار مترمکعب دیگر و همچنین طرح توسعه حرم امیرالمومنین (ع) را ازجمله این طرح ها برشمرد.

 وی گفت: از دیگر فعالیت‌های این ستاد در نجف اشرف به ترمیم و تعویض سنگ‌ها و نصب کاشی‌های معرق ورودی ایوان حرم مطهر‌، مرمت و بازسازی کتیبه گریو گنبد حرم مطهر‌، احداث کانال خطوط انتقال (آب، برق، مخابرات) در اطراف حرم مطهر‌، راه‌اندازی رادیو و ماهواره حرم مطهر‌، راه‌اندازی کارگاه قالی‌شویی می‌توان اشاره کرد.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان به احداث حسینیه‌ حیدری، محل پخت غذا و استراحتگا‌ه مسقف اشاره و تاکید کرد: ساخت درب‌های طلا کاری شده حرم مطهر‌ و طرح ساخت لوستر اصلی بالای ضریح مطهر‌ و پنج لوستر پیرامون ضریح مطهر‌ نیز توسط این ستاد در نجف اشرف انجام شده است. 

وی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در کربلای معلی ساخت درب طلای حرم حضرت اباالفضل‌ (ع)، ساخت و نصب درب طلاکاری‌ شده باب سید‌الشهدای حرم سیدالشهدا (ع)، ساخت و نصب دو درب نقره حرم مطهر‌ امام حسین (ع) و طراحی و ساخت ۱۲ باب درب طلاکاری شده حرم مطهر‌ را برشمرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: طرح بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی امام زین‌العابدین (ع) دارای ۲۴ بخش عمومی و تخصصی برای زائران است و مجتمع خدماتی سیدالشهد‌ا (ع) از جمله طرح‌های ستاد در کربلای معلی است.

 وی با اشاره به طرح جامع توسعه حرمین مطهر‌ امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و نورافشانی در این مسیر بیان کرد: روپوش قبر امام حسین (ع) و نصب تندیسی از نام این بزرگوار در میدان امام حسین (ع) استان اصفهان از برنامه‌های در دست اقدام این ستاد است. 

حیدری اتمام طرح طلا کاری گنبد حرم‌های مطهر‌ امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) را از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در کاظمین‌ نام برد و تصریح کرد: طلاکاری گلدسته‌های حرم مطهر‌ امام جواد (ع) و طرح ساخت دو  درب عظیم طلا کاری شده حرم مطهر جوادین (ع) در اصفهان در حال اجراست.

 وی اضافه کرد: در شهر سامرا نیز با تعویض دیوارهای آسیب دیده، آیینه‌کاری و ساخت آشپزخانه و آبکاری طلا گنبد حرم مطهر‌ امامین‌ ‌عسگرین (ع) در حال انجام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.