سرلشكر صفوي گفت: شهيد ميثمي به معناي واقعي بنده مؤمن خدا بود و در انديشه و تفكر اسلامي‌اش روحاني جامعه‌نگري بود كه اسلام را با تمام ابعادش شناخته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعي و امنيتي باشگاه خبرنگاران ، سردار سرلشکر پاسدار سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري، پنج‌شنبه شب در يادواره روحاني مجاهد شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالله ميثمي با بيان اين که شهدا حلقه وصل ما به ارزش‌ها، معارف الهي و باورهاي اسلامي هستند، گفت: ملت ما ملتي قدرشناس نسبت به شهيدان است.

رئيس ستاد برگزاري يادواره شهيد ميثمي افزود:‌ به اعتقاد من شهدا خدا را انتخاب كردند و خدا نيز آنها را انتخاب كرد، شهدا حلقه وصل ما با خداوند هستند.

وي مجاهدان روحاني را تربيت شدگان مکتب نوراني اسلام و اهل بيت خواند و اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمين ميثمي و برادر بزرگوارشان نماينده بيش از 4 هزار شهيد روحاني هستند که در سال‌هاي انقلاب و دفاع مقدس جان خود را در راه ايمان باور و اطاعت از امام فدا کردند.

سردار صفوي به تشريح گوشه‌اي از فضائل شهيد ميثمي پرداخت و تصريح کرد: اين شهيد بزرگوار به معناي واقعي عبد مخلص خدا و انساني جامع نگر در انديشه و تفکر اسلامي بود که آگاهي و اشراف کاملي به تفسير، مفاهيم، نورانيت و معرفت قرآن داشت.

وي افزود: ايشان عارفي واقعي بود قلبي مالامال از عشق پيامبر اکرم(ص) داشت، اهل عمل بود و آنچه را که مي دانست عمل مي‌کرد.

دستيار و مشاور مقام معظم رهبري با بيان اين که شهيد ميثمي به واقع مطيع امر امام(ره) بود و از ميان دنيا و آخرت، آخرت را انتخاب کرده بود ، خاطر نشان کرد:حضور اين شهيد والا مقام و روحانيون مجاهد در جبهه‌هاي نبرد جلوه‌گر حضور حضرت امام در جبهه‌ها بود که نقشي موثر را در ارتقاي روحيه رزمندگان ايفا مي کرد.

وي همچنين با اشاره به حضور شهيد ميثمي در خط مقدم جبهه‌ها اظهار داشت: اين شهيد بزرگوار مبلغي بود که با حضور در خط مقدم با فرماندهان ديدار مي کرد و نقشي موثر را در افزايش روحيه فرماندهان و رزمندگان داشت.

سرلشکر صفوي اضافه کرد؛ بنده اين افتخار را داشتم که دوشنبه‌ها صبح تفسير قرآن و نهج‌البلاغه را از زبان ايشان مي شنيدم و افتخار شاگردي معلمي را دارم که جان خود را فداي اسلام انقلاب و مردم کرد.

وي به دوران زندگي شهيد ميثمي نيز اشاره کرد و اظهار داشت؛ زندگي اين شهيد گرانقدر به سي‌ماه حضور و شکنجه در زندان‌هاي رژيم ستم شاهي، سي ماه حضور در استان کهکيلويه و بوير‌احمد، سي ماه در استان فارس، بوشهر و هرمزگان و سي ماه نيز در خط مقدم جبهه‌هاي نبرد خلاصه مي‌شود و ايشان در سال 1365 و در سن 31 سالگي به عزت هميشگي رسيد و شهيد شد.

در پايان اين مراسم از خانواده شهيد عبدالله ميثمي و شهيد رحمت‌الله ميثمي با اهداي لوح و هدايايي تجليل به عمل آمد. /پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار