مجتبی عطاردی، یکی از اساتيد دانشگاه صنعتی شریف ایران در آمریکا دستگیر و به نقض قوانین صادراتی آن کشور متهم شده است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس مجتبی عطاردی دانشیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف به اتهام خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی آمریکاییو زير پا گذاشتن قوانین صادراتی آن کشور دستگير شد.

بنابراين گزارش ، مجتبی عطاردی، دانشیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف متهم است که با خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی آمریکایی، قوانین صادراتی آن کشور را زیر پا گذاشته است.

این خبرگزاری گزارش می دهد که فهرست‌های رسمی اسامی زندانیان در آمریکا حاکیست که آقای عطاردی، ۵۴ ساله و متخصص میکرو‌الکترونیک، در یک بازداشتگاه دولت فدرال آمریکا در حومه سانفرانسیسکو تحت بازداشت قرار دارد.

گفتني است طي اظهاراتي، دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن نيز از دستگیری این شهروند ایرانی آگاه است.

به گزارش اسوشیتدپرس اين استاد دانشگاه شريف که هفتم دسامبر سال ۲۰۱۱ هنگام پیاده شدن از هواپیمایی در لس آنجلس دستگیر شد، روز پنجشنبه در دادگاهی فدرال در سانفرانسیسکو حضور پيدا كرده است.

خانواده مجتبی عطاردی بعد از جلسه ۱۰ دقیقه ای دادگاه اظهار داشتند: قرار است وي به قید وثیقه و مشروط به نصب دستگاه ردیاب الکترونیکی به او آزاد شود.

به گفته خانواده وي یکی از دلایل موافقت با آزادی او به قید وثیقه، بیماری او است.

اسوشیتدپرس گزارش داده که مقامات قضایی آمریکا از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرده اند اما یکی از مسئولان دانشگاه صنعتی شریف که خواسته نامش فاش نشود، به این خبرگزاری گفته که آقای عطاردی به اتهام خرید تجهیزات علمی از آمریکا، تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گفته این مقام دانشگاه صنعتی شریف تحقیقات آقای عطاردی جنبه نظامی نداشته و او صرفا می خواسته "تجهیزات ساده ای را که هر کسی می تواند بخرد برای آزمایشگاهش خریداری کند."

وکیل وي در مصاحبه با اسوشیتدپرس اذعان داشته كه در زندان با موکلش خوب رفتار شده و مسئولان زندان به نگرانی های موجود در مورد سلامتی اش توجه کامل داشتند.

بر اساس اين گزارش عطاردی که گفته می شود برای درمان به آمریکا سفر کرده، تاکنون دوبار دچار حمله قلبی شده و در ۱۴ ماه گذشته هم دو بار جراحی شده است./خ2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار