كاهش 5 درصدي حضور بانوان در ششمين جشنواره شعر فجر با توجه به حضور آن ها در دوران پس از انقلاب در تمامي عرصه هاي فرهنگي و جشنواره ها، اتفاق ناگواري نيست.

سارا جلوداريان كارشناس جريانات شعر امروز در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به كاهش 5 درصدي حضور بانوان در ششمين جشنواره شعر فجر افزود: اين كاهش نه چندان زياد با توجه به حضور چشمگير زنان در تمامي عرصه هاي رو به رشد كشور و جشنواره هاي فرهنگي اتفاق ناگواري نيست.

وي درباره كاهش ميزان اشعار ارسالي به دبيرخانه جشنواره شعر فجر در قالب هاي شعري نيمايي و سپيد نيز گفت: كتابسازي و شعرسازي، دامن گير شعر كلاسيك شده است.

اين كارشناس جريانات شعر امروز تاكيد كرد: وجود مشكلاتي چون كتابسازي و شعرسازي، نتيجه بي توجهي مسئولين به چاپ بي رويه اينگونه اشعار است.

جلوداريان به تاثير دلايل متعدد ديگر در ايجاد مشكلاتي چون كتابسازي و شعرسازي در عرصه شعر كلاسيك، اشاره كرد و اظهار داشت: بي توجهي شعرا به ثبت آثار خود در قالب مالكيت معنوي و نگاه سهل الوصول به شعر كلاسيك در كنار عدم رعايت حقوق خالق اثر توسط افراد مقلد و فعال در حوزه كتاب سازي و شعرسازي، از دلايل ديگر وجود اين مشكل لاينحل به حساب مي‌آيند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار