تهيه كننده فيلم «يك روز ديگر» ساخته جدید حسن فتحی معتقد است چنين پروژه‌اي تا به حال بدون كمك بخش دولتي ساخته نشده و اين اولين بار است كه فيلمي با مضموني فلسفي و ديني در سينماي خصوصي تهيه و توليد مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلال شمسيان تهيه كننده «يك روز ديگر» در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين جشنواره فيلم فجر گفت: ژانر ديني و فلسفي فيلمنامه مورد توجه من قرار گرفت و از مدت‌ها پيش به اين مضامين علاقه داشتم.

وي ادامه داد: داستان اين فيلم در مشيت الهي و چيزي به نام قضا و قدر است. در طي يك روز اتفاقاتي مي‌افتد كه مليت‌هاي و نژادهاي گوناگون را درگير مي‌كند. به نظرم چنين سوژه‌اي به خودي خود مي‌تواند جالب و جذاب باشد.

اين تهيه كننده سينما در خصوص همكاري با حسن فتحي در اين كار در مقام كارگردان توضيح داد: سابقه كار كردن روي چنين مضاميني را از آقاي فتحي سراغ داشتم. در طول كار ارتباط خوب و مستمري با هم داشتيم و توانستيم به تفاهم برسيم. در مورد بازيگران هم بايد بگويم كه هديه تهراني انتخاب ما از ايران بود و باقي بازيگران هم مليت‌هاي چيني و فرانسوي و ... داشتند.

شمسيان همچنين افزود: بخش خصوصي تجربه ساخت چنين فيلمي را تا به حال نداشت. كل داستان اين فيلم در پاريس مي‌گذرد و عوامل آن هم از حرفه‌اي ترين سينماگران انتخاب شده‌اند. به عنوان مثال يكي از عوامل فيلم «يك روز ديگر» دستيار لوك بسون بوده و در اين فيلم نيز با ما همكاري داشته است.

وي در مورد حضور اين فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، اظهار داشت: از حضور فيلم در جشنواره خوشحاليم اما اميداوار بوديم فيلم در بخش بين‌الملل جشنواره فجر هم حضور داشته باشد. ديده شدن در جشنواره فجر و جلب نظر مخاطب يكي از مهمترين اتفاقاتي است كه مي‌تواند بيافتد. البته در اين ميان اميدواريم نظر هيات داوران هم به فيلم جلب شود.

شمسيان در پايان در خصوص هزينه توليد «يك روز ديگر» گفت: تمام تلاش‌مان را كرده‌ايم كه يك اثر كاملا حرفه‌اي بسازيم و نزديك دو ميليارد تومان براي ساخت اين فيلم هزينه شده است.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: پولی گم می شود ... در طی یک صبح تا غروب دست به دست میان افراد مختلف در موقعیت های مختلف با زبانها و نژادهای گوناگون و متنوع در شهر پاریس می چرخد و ...

ساير عوامل اين فيلم عبارتند از :

فيلمنامه نويس و كارگردان: حسن فتحي، تهيه كننده: جلال شمسيان، فيلمبردار: محمود كلاري، تدوين: هايده صفي ياري، موسيقي متن: فردين خلعتبري، صداگذار: آرش اسحاقي. بازيگر: هديه تهراني.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از 12 بهمن ماه در تهران و از نیمه بهمن در استان‌ها آغاز خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار