هزاران نفر از زنان مصري در اعتراض به رفتار خشونت‌آميز نيروهاي امنيتي اين کشور عليه زنان معترض، به خيابان‌ها آمده‌اند

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، اين تظاهرات سه‌شنبه (۲۹ اذر) در ميدان آزادي قاهره پايتخت مصر، تنها چند روز پس از اين‌که نيروهاي نظامي با حمله بي‌رحمانه به يک زن وي را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و با کشيدن لباس او، وي را به حالت نيمه عريان در خيابان روي زمين کشيدند، برگزار شد.

انتشار تصاوير نيمه‌عريان اين زن و رفتار بي‌شرمانه و وحشيانه نيروهاي مصري با وي، خشم مردم مصر و جهانيان را برانگيخته است.

زنان مصري تجمع‌کننده در ميدان آزادي قاهره که از روز جمعه تا کنون صحنه درگيري‌هاي خونين بوده است، فرياد مي‌زدند: "عزت و شرف ما، خط قرمز ماست."

يکي از زنان معترض گفت: "آن‌ها مي‌دانند مردم به جاي اين‌که نگران زندگي خودشان باشند، نگران مادر، زن و خواهر خود هستند. پس نظاميان با تحقير زنان مصري، قصد تحقير همه مردم مصر را داشتند چون مي‌دانند اين مساله موضوع حساسي است."

طي روزهاي اخير فيلم‌هايي از نيروهاي امنيتي ضد شورش مصر منتشر شده است که نشان مي‌دهد اين نيروها، در حال زدن معترضان با چوب‌هاي ضخيم هستند و حتي پس از بي‌هوش‌ شدن آن‌ها نيز به ضرب‌وجرح ادامه مي‌دهند.

تصاويري نيز منتشر شده است که نيروهاي مصري را در حالي‌که موهاي زنان معترض را در دست دارند، آن‌ها را روي پياده‌روها مي‌کشند و روسري‌هاي آنان را به زور از سرشان بر مي‌دارند، نشان مي‌دهد. افزون بر اين، نيروهاي يادشده با چوب ضرباتي به سر فعالان معترض وارد مي‌کنند.

دفتر بان کي مون دبيرکل سازمن ملل، روز يک‌شنبه (۱۸ دسامبر، ۲۷ آذر) با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد، دبيرکل سازمان ملل از به‌کارگيري خشونت نيروهاي امنيتي عليه معترضان به‌شدت احساس نگراني مي‌کند و از مقامات دولت انتقالي (مصر) مي‌خواهد که ضمن خويشتن‌داري، به حقوق بشر و از جمله حق اعتراض مسالمت‌آميز احترام بگذارند.

شوراي عالي نيروهاي مسلح در پي انقلاب مردمي در مصر که در ماه فوريه به سرنگوني حسني مبارک ديکتاتور پيشين اين کشور انجاميد، قدرت را به‌دست گرفت. با اين حال اين شورا تا کنون از عمل به وعده‌هاي خود در خصوص تحويل قدرت به يک دولت غيرنظامي خودداري کرده است.

منبع:پرس تی وی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار