قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های كشور گفت: سؤال بدنه دانشجویی این است که جریان راست چه مطالبی را مطرح می‌کند که در انتخابات مردم به آنان رأی نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران ،محمد افکانه قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در نشست خبری كه امروز در دفتر این اتحادیه برگزار شد اظهار داشت:‌خانه ملت عبارتی است که مقام معظم رهبری در توصیف مجلس شورای اسلامی مطرح کردند و مکان تجمع عصاره فضائل مردم و رسیدگی به مطالبات آنان است

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه خانه ملت محلی است که نمایندگان تمامی گروه‌ها و جریان‌های نظام اسلامی در آن حضور دارند، گفت: نگاه بدنه دانشجویی به مجلس این است که این محل خانه ملت و نه کاخ قدرت و ثروت است.

افکانه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اولین موضع‌گیری خودشان نسبت به انتخابات بحث چسبندگی نمایندگان به کانون‌های قدرت و ثروت اعلام نظر کردند. کانون‌های قدرت سران قوا هستند و هنگامی که رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کند که سران قوا نباید در انتخابات دخالت کنند، برداشت واقعی را می‌رساند.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفت: کانون‌های ثروت، کارتل‌های اقتصادی هستند که به طبع ثروت خود قدرت را نیز به دست می‌گیرند و می‌توانند با هزینه‌های کلان به اهداف خود برسند.

این فعال دانشجویی به اعلام مواضع اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور نسبت به آشفته بازار پول و ارز اشاره کرد و اظهار داشت: تلاطمی در بازار پول و ارز در بازه زمانی 10 روزه شکل گرفت که باید دو شاخه نقد را مورد نظر داشت.

وی افزود: در طول مدت 10 روز آشفتگی بازار طلا و ارز ،دولت سکوت اختیار کرد و انفعال نابجایی داشت. نقد دیگر بدنه دانشجویی در این حوزه به مجلس است و مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص ورود پیدا می‌کرد.

افکانه اظهار داشت:مناسب بودكه مجلس کنونی در روزهای آخر فعالیت خود به مشکلات ارز و سکه در کشور رسیدگی می‌کرد.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: در آشفته بازار سکه و ارز مواضع برخی از افراد نیز نابخردانه بود و به گونه‌ای صحبت کردند تا ته دل مردم خالی شود و این خواص دوباره شکست خوردند.

وی به فعالیت گروه‌ها و جریانات سیاسی در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: جریان راست احزاب کوچک و بزرگی را در اختیار دارد و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعال بوده و در دوران انقلاب اسلامی نیز خدمات بسیار خوبی داشته است اما سؤال بدنه دانشجویی این است که جریان راست چه مطالبی را مطرح می‌کند که در انتخابات مردم به آنان رأی نمی‌دهند.

این فعال دانشجویی افزود: امثال آقایان بادامچیان و حبیبی که سابقه 60 ساله تشکیلاتی دارند، باید تاملی کنند تا مشخص شود چه شده كه دیگر کسی به جریان راست رای نمی‌دهد؟ اینکه سعی شود تنها وحدت میان جریان‌ها و گروه‌ها صورت گیرد، مشکلات ارز و پول و سایر معضلات کشور را حل نمی‌کند.

افکانه با بیان اینکه فاصله فرسنگی میان سخنان سیاسیون با درخواست‌ها و نیازهای مردم وجود دارد، تصریح کرد: تمامی کاندیداهای مجلس که توسط شورای نگهبان تأیید شوند، درون نظام اسلامی ایران هستند اما باید به افرادی رای داد که تنها به فکر حل مطالبات اساسی مردم باشند.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور به عنوان یکی از بدنه‌های دانشجویی مطالبات کارشناسی خود را درباره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نباید پشت قباله فردی چون عباسپور باشد، گفت: پس از اینکه لیست‌های انتخاباتی اعلام شد، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اسامی کاندیداهایی که به جاسبی و دانشگاه آزاد چسبندگی دارند، منتشر خواهد کرد و در این خصوص به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

افکانه اظهار داشت: تعداد اعظمی از نمایندگان مجلس در هر انتخاباتی که برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند در حالی که باید یک نگاه کارشناسانه به مجلس داشت. اما در میان تمامی جریان‌ها و گروه‌ها افرادی هستند که شرکت در انتخابات شورایاری محله با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای آنان فرقی ندارد.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه به تشریح برنامه‌های دهمین اردوی آموزشی و تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور که از فردا در مشهد مقدس آغاز به کار می‌کند، پرداخت.

افكانه افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور دو همایش بزرگ را طی یک سال برگزار می‌کند.

وي ادامه داد:یکی ازاين دو همايش كه برفضای آموزشی و نخبه‌پروری سیاسی تاكيد دارد میان دو ترم تحصیلی در مشهد مقدس برگزار می‌شود

این فعال دانشجویی گفت: همایش بزرگ دیگر این اتحادیه، نشست سالانه‌ای است که در به مباحث سیاسی می‌پردازد ودر تابستان برگزار شد.

افكانه افزود:انتخابات شورای مرکزی دوره جدید این اتحادیه دانشجویی با حضور تمامی دفاتر عضو برگزار می‌شود.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور بيان داشت:در اردوی آموزشی و تشکیلاتی جهاد اکبر 47 دفتر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور نمایندگان خود را اعزام می‌کنند تا آموزش‌های لازم را از قبیل اصول عقاید، جریان شناسی سیاسی و ... فرا بگیرند.

افكانه اظهار داشت:در اردوی آموزشی و تشکیلاتی امسال با توجه به فضای سیاسی موجود و نزدیکی به انتخابات مجلس، روح غالب این اردو تحت تاثیر فضای سیاسی کشور قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت:‌در دهمین اردوی آموزشی و تشکیلاتی جهاد اکبر مباحثی چون ولایت فقیه با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، اصول عقاید با حضور حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی، عقلانیت فرهنگی با حضور پرویز امینی، فراز و فرود تاریخ صدر اسلام با حضور محمد حسین رجبی دوانی و تاریخ معاصر با حضور محمد مهدی عبد خدایی مطرح می‌شود.

افکانه تاکید کرد:در این اردوی آموزشی و تشکیلاتی، چندین نشست سیاسی برگزار خواهد شد و مباحثی چون آناتومی انتخابات مجلس نهم با حضور مهدی بلوکات، مجلس هشتم و کانون‌های قدرت و ثروت و حماسه 3 تیر و کانون‌های قدرت و ثروت با حضور کامران باقری لنکرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این فعال دانشجویی گفت: در این اردوی آموزشی و تشکیلاتی به بحث انتخابات آتی مجلس با حضور علیرضا زاکانی و کامران باقری لنکرانی پرداخته خواهد شد تا تعاملات مجالس هفتم و هشتم مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر سابق تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشوردر ادامه افزود:‌در این اردوی آموزشی و تشکیلاتی به بحث بیداری اسلامی با سخنرانی حسین رویوران پرداخته خواهد شد.

افکانه خاطر نشان كرد: شعار دهمین اردوی آموزشی و تشکیلاتی جهاد اکبر این اتحادیه، "خانه ملت در راس امور است، نه کاخ قدرت و ثروت" است. و این شعار طبیعتا شعار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور برای ورود به مباحث انتخاباتی خواهد بود./خ2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار