دبیر فدراسیون کاراته گفت: فدراسیون کاراته از برگزاری مسابقات سبکی بین المللی در کشورمان صحبت می کند، از مسئولان سبک ها می خواهیم فعالیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

محسن آشوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مخالف اعزام تیم های کاراته به مسابقات معتبر برون مرزی نیستم ولی به طور قطع برگزاری مسابقات بین المللی به میزبانی کشورمان می تواند بازخورد بهتری داشته باشد و کاراته کاها نیز می توانند با هزینه های اندک، مقابل حریفان خارجی قرار گیرند.


وی تصریح کرد: از مسئولان سبک های مختلف می خواهم برای برگزاری مسابقات بین المللی سبک خود به میزبانی کشورمان هراس نداشته باشند و نسبت به برگزاری آن اقدام کنند.


آشوری افزود: فدراسیون کاراته از میزبانی مسابقات بین المللی کاراته توسط سبک ها حمایت می کند چرا که به طور قطع برگزاری پیکارهای بین المللی، با حضور تیم های معتبر می تواند باعث گسترش وپیشرفت کاراته کشور باشد؛ از همین رو فدراسیون کاراته سبک ها را در برگزاری این مسابقات یاری می کند.


وی به مسابقات بین المللی کاپ ایران زمین که قرار است 2 دی با همکاری فدراسیون کاراته دانشگاه آزاد اسلامی و سبک شوتوکان wskf در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شود اشاره کرد و گفت: این رقابت ها با حضور تیم های خارجی در تهران برگزار می شود و فدراسیون کاراته نیز در این خصوص همکاری لازم را با سبک شوتوکان wakf و دانشگاه آزاد اسلامی داشته است.


آشوری در پاسخ به این سوال که چرا با وجود حمایت فدراسیون شاهد حضور تیم های بیشتری در مسابقات کاپ ایران زمین نیستیم خاطر نشان کرد: کشور ترکیه که امسال میزبان مسابقات جام باشگاههای جهان بود، هر سال چندین تورنمنت بین المللی برگزار می کند و از همین رو توانسته نظر تیم های خارجی را به خود جلب کند، به طور قطع ترکیه نیز در سالهای ابتدایی برگزاری مسابقات بین المللی، شاهد حضور چنین تیم هایی در مسابقات خود نبوده است.
وی ادامه داد: اگر ما نیز بتوانیم بر تعداد و میزبانی مسابقات بین المللی بیافزاییم، در آینده نزدیک نظر تیم های خارجی را به خود جلب کرده و شاهد حضور تیم ها و نظرات مطرح خارجی در مسابقات بین المللی کاراته به میزبانی کشورمان خواهیم بود.


دبیر فدراسیون کاراته عنوان داشت: در حال حاضر، فقط چند سبک در کشورمان اقدام به برگزاری مسابقات بین المللی به میزبانی ایران می کند و با توجه به تعدد سبک های کاراته در ایران، انتظار داریم مسئولان سبک های دیگر نیز در خصوص میزبانی پیکارهای بین المللی سبک خود اقدام کنند، فدراسیون کاراته آنها را حمایت خواهد کرد.


وی در مورد تعدد سبک های کاراته نیز عنوان کرد، در اندیشه تقویت سبک های موجود کاراته هستیم و از افزایش سبک خودداری می کنیم. از مسئولان سبک ها نیز می خواهیم در راستای گسترش سبک خود گام بردارند و بر توسعه کاراته کشور کمک کنند.


آشوری در بخش دیگری از صحبت های خود به عضویت جمشید سلیمی، رئیس سابق کمیته فنی در هیئت رئیسه فدراسیون کاراته اشاره کرد و افزود: جمشید سلیمی، پیشکسوت کاراته کشورمان، طی حکمی از سوی فرجی؛ سرپرست فدراسیون به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون کاراته درآمد.


وی ادامه داد: به طور قطع حضور یک پیشکسوت کاراته و فردی که در این رشته عمر را سپری کرده است در هیئت رئیسه باعث افتخار است، استاد سلیمی از بزرگان واساتید کاراته به حساب می آید و به طور قطع حضور وی در هیئت رئیسه فدراسیون کاراته مایه مباهات این جمع و مسئولان فدراسیون خواهد بود.


آشوری گفت: فرجی با این اقدام خود ثابت کرد برای پیشکسوتان این رشته رزمی ارزش خاصی قایل است و بار دیگر اقدامی پسندیده را در فدراسیون کاراته شاهد بودیم تلاش می کنیم از تجربیات استاد سلیمی در امر پیشبرد اهداف فدراسیون و گسترش و پیشرفت کاراته کشور بهترین استفاده را ببریم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار