حمید سمندریان بعد از تماشای نمایش "لابی" ضمن تقدیر از گروه اجرایی نمایش به نویسندگان ایرانی توصیه کرد اندیشه خود را همواره صرف نگارش آثاری کنند که جنبه های دراماتیک آن بیشتر از ادبیات ما آمده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمید سمندریان که به همراه هما روستا از نمایش لابی به کارگردانی بیتا الهیان دیدن کرد بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این نمایش گفت: نمایش لابی از نظر شخصیت های اجرایی اثری قابل احترام است، وقتی متنی برای اجرای یک اثر نمایشی نوشته می شود این اندیشه و توجه به وجوه دراماتیک آثار نمایشی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و اگر این نکته مورد توجه قرار نگیرد از ارزش یک اثر نمایشی کاسته خواهد شد.

سمندریان با بر شمردن تفاوت های نمایشنامه ایرانی و خارجی تاکید کرد: بیشتر نویسندگان ایرانی از گذشته های دور اندیشه خود را با ادبیات می نوشتند و می نویسند در حالیکه یک نمایشنامه نویس باید ضمن توجه به عناصر دراماتیک نمایش که به ادبیات آن غلبه دارد توجه بیشتری کند چرا که تئاتر همواره صحبت طلبکارانه دارد و اگر این طلبکاری وجود نداشته باشد تماشاگر را فقط در زمان اجرای نمایش با خود درگیر می‌کند.

این کارگردان صاحب نام تئاتر ایران ادامه داد: تئاتر ایرانی از قدیم الایام این کمبود را داشته و این توجه به ادبیات بوده که بر درام چیرگی داشته است. به نظر من ادبیاتی که طلبکار نباشد و تماشاگر را بعد از اجرای نمایش با خود درگیر نکند به مسئله مهمی توجه نکرده است./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار