معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همزمان با سي و سومين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، همايش بزرگداشت شهداي علم و فناوري براي نخستين بار در مشهد برگزارمي شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداري مشهد، حسین شادکام با بیان این مطلب افزود: اين همايش كه با حضور خانواده شهدا برپا مي شود،‌ به مدت چهار روز ادامه داشته و در چند بخش برگزار مي شود که مهم ترين بخش آن برپايي بزرگداشت همايش شهداي علم و فناوري است که ناجوانمردانه توسط استکبار جهاني به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: در اين همايش خانواده‌هاي 6 شهيد عرصه فناوري، شهيد مصطفي احمدي روشن، مجيد شهرياري، داريوش رضايي نژاد، مسعود علي محمدي، سردار حسن تهراني مقدم و مرحوم وحيد کاظمي آشتياني حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هدف از برپايي اين برنامه را توجه به رهنمون هاي مقام معظم رهبري مبني بر تجليل از مقام والاي شهداي علم و فناوري دانست و اظهار کرد: براي نخستين بار اين همايش در مشهد و با حضور خانواده تمامي شهدا و مسئولان مربوطه چون دکتر عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي، نماينده اي از دفتر مقام معظم رهبري برپا مي شود.

شادکام با اشاره به برگزاری همايش "زن، انقلاب اسلامي، هويت بازيافته" در روز 17 بهمن ماه گفت: بانوان فعال عرصه فرهنگي کشور و کارشناسان و متخصصان فرهنگي حوزه و دانشگاه، زمينه‌هاي ارتقاي سطح آگاهي بانوان از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و چگونگي توسعه و بسط اين آگاهي‌ها را بررسي مي نمايند.

وی افزود: 21 بهمن ماه نيز همزمان با شب سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، همايشي با حضور کارشناسان برجسته ملي از جمله حسن رحيم پور ازغدي، مرضيه دباغ و چند نفر ديگر از فعالان انقلاب اسلامي برگزار مي شود که در اين برنامه خاطرات و وقايع دوران پيروزي انقلاب اسلامي نقل خواهد شد .

اختتامیه مسابقه حماسه بصیرت

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به رونمايي از نرم افزار "روزهاي بي قراري" تصریح کرد: در خصوص فعالان و زندانيان سياسي انقلاب اسلامي، اختتاميه مسابقه کتابخواني "حماسه بصيرت" نيز ساير برنامه‌هاي اين مجموعه همايش‌ها محسوب مي شود .

وی با اشاره به تجليل از بانوان نمونه عرصه فعاليت هاي فرهنگي گفت: همچنین برپايي نمايشگاه جانبي از فعاليت‌هاي موسسات فرهنگي حوزه بانوان، رونمايي از نرم افزار و کتاب خاطرات شهيد شهرياري براي اولين‌بار در اين همايش، رونمايي از نرم افزار"قيام جاويد" که به معرفي دستاوردهاي انقلاب اسلامي اختصاص دارد و ارائه چند محصول فرهنگي ديگر از جمله برنامه هاي اين همايش 4 روزه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: الگوهايي که در اين همايش ها قرار است به مردم معرفي شوند، شهداي راه علم و فناوري کشور هستندکه هم در جنبه‌هاي معنوي و ديني پيش قدم بودند، هم در جنبه هاي انقلابي و فرهنگي، علمي پيشرفت کردند و به همين دليل از خانواده‌هاي اين 6 شهيد دعوت شده است تا هم تبرکي براي افتتاح فرهنگسرا باشند.

جشن یاوران مهدی در سالروز آغاز امامت امام عصر(عج)

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین نشست مهدی یاوران با موضوع شاخصه های هویتی انسان الگو در روابط اجتماعی در فرهنگسرای انتظارگفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی ویژگی های جامعه منتظر است و با موضوع شاخصه های هویتی انسان الگو در روابط جامعه منتظر برگزار می شود .

شادکام ادامه داد: این نشست همزمان با نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) برگزار می گردد لذا جشن ویژه ای برای شرکت کنندگان دراین همایش تدارک دیده شده است.

وی یاد آور شد: در آستانه نهم ربیع الاول و دهه فجر انقلاب اسلامی به همت فرهنگسرای انتظار اکران فرهنگی سطح شهر با موضوعاتی شامل پوستر و بنر انجام خواهد شد و همچنین از این پس هر شب جمعه اکران های فرهنگی شهر مشهد ، به موضوعات مهدویت و امام زمان (ج) اختصاص پیدا خواهد کرد./س 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.