معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فولاد مباركه اصفهان شناسنامه حیثیتی و با ارزش كشور از نظر حجم، سطح، توان تولید و رعایت استانداردهای لازم زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران محمدجواد محمدی زاده' در مراسم افتتاح آخرین مرحله طرح اصلاح غبارگیری های ناحیه فولادسازی شركت فولاد مباركه اصفهان افزود:فولاد یكی از صنایع راهبردی دنیاست كه نشانه تراز فنی و علمی هر كشور محسوب می شود.  

 وی با بیان اینكه فولاد مباركه در داخل و خارج كشور دارای آثار و بركات با ارزشی است، اظهار داشت: این شركت برای تولید و توسعه از مسایل زیست محیطی غافل نشده است.   

محمدی زاده با بیان اینكه این شركت یكهزار و 600 هكتار از محوطه خود را تبدیل به فضای سبز كرده است، افزود: الزام این شركت به توسعه فضای سبز 25 درصد بود در حالی كه 5/2 برابر این توسعه انجام شده است.   

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورافزود:فولاد مباركه در باره پساب صنعتی خود نیز گامهای خوبی برداشته و نگرانیهای موجود را از بین برده است.

 وی به اجرای طرح اصلاح غبارگیری ناحیه فولاد سازی شركت فولاد مباركه اصفهان اشاره كرد و گفت: این كار در سه گام انجام شد و امروز این كارخانه فاقد آلایندگی است.    

معاون رییس جمهور با بیان اینكه اقدامات انجام شده این شركت دارای ارزش افزوده اقتصادی است، افزود: هزینه طرحهای انجام شده این شركت در چند سال آینده تامین خواهد شد.   

وی با بیان اینكه فولاد مباركه اصفهان توجه ویژه ای به تحقیق و توسعه مسایل دانش بنیان دارد، افزود: امروز شاهد افتتاح طرح 'سرباره 'این شركت بودیم كه مشكل دفن پسماندها و زباله های این كارخانه حل شده است.  

 به گفته محمدی زاده، این طرح دارای تاثیر زیادی است و می توان از آن برای تثبیت شن های روان استفاده كرد.  

 وی با بیان اینكه برای تثبیت شن های روان و بیابانزدایی از مالچ های نفتی استفاده می شد، اضافه كرد: كارنامه جمهوری اسلامی در این زمینه درخشان است و كشور ما در منطقه 3/3 میلیون هكتار مالچ پاشی انجام داده است.   

رییس سازمان محیط زیست بابیان اینكه طرح مالچ پاشی نفتی برای محیط زیست ضرر زیادی به همراه دارد، گفت:با این حال، طرح جدیدی كه توسط شركت فولاد مباركه به صورت آزمایشی انجام شده است، ضرر و زیانی برای خاك ندارد.  

 محمدی زاده با بیان اینكه فولاد مباركه تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی دارد،اضافه كرد:این شركت در اجرای فرآیندهای اصلاح طرحهای زیست محیطی، هیچكدام از تولیدات خود را متوقف نكرده است.   

وی گفت: فولاد مباركه درصدد اجرای سامانه پایش به شكل روی خط و لحظه ای با استفاده از ظرفیت سازی مجازی است.   

به گفته معاون رییس جمهور، در كل استانها، فولاد مباركه در اجرای سامانه پایش پیشقدم است و در برنامه پنجم توسعه كشور باید تمام واحدهای صنعتی نیز به این سامانه وصل شوند.    

بنا به این گزارش طرح اصلاح غبارگیری كارخانه فولاد مباركه اصفهان افتتاح شد .

آخرین مرحله طرح اصلاح غبارگیری ناحیه فولادسازی كارخانه فولاد مباركه اصفهان با هزینه یکهزارمیلیارد ریال و با هدف كاهش آلودگی هوا و تامین سلامت مردم منطقه اجرا شده است.  

 با بهره برداری از این طرح، از شعاع سه كیلومتری به بعد اطراف این كارخانه هیچ اثری از غبار فولادسازی مشاهده نمی شود./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.