جشنواره شعر فجر در حالي ششمين درب خود را به سوي مخاطبان گشوده كه گويا برخلاف صحبت هاي اخير دبير اين جشنواره مبني بر غيرقطعي بودن برگزاري مراسم هاي تجليل از شاعران پيشكسوت و معاصر كشور و به گفته دبير اجرايي بزرگترين جشنواره ملي و ادبي كشور،از پنج شاعر و اديب استان كرمانشاه تجليل خواهد شد.

خبرنگار ادب باشگاه خبرنگاران؛ جشنواره شعر فجر در حالي ششمين درب خود را به سوي مخاطبان گشوده كه گويا برخلاف صحبتهاي اخير دبير اين جشنواره مبني بر غيرقطعي بودن برگزاري مراسم هاي تجليل از شاعران پيشكسوت و معاصر كشور و به گفته دبير اجرايي بزرگترين جشنواره ملي و ادبي كشور،از پنج شاعر و اديب استان كرمانشاه تجليل خواهد شد.

از شاعراني كه نام آنها در ليست شاعران مورد تقدير در مراسم افتتاحيه آمده مي توان به "محمد جواد محبت"،"علي شمس عليزاده" ،‌فرشيد يوسفي،عبدالرضا رادفر و شهروز دانش پژوه اشاره كرد.

از نكات مهم ديگري كه درميان آخرين اخبار منتشر شده در باب ششمين جشنواره شعر فجر كه توجه رسانه ها را به خود جلب كرده مي توان به حضور كوتاه مدت "احمد عزيزي"،شاعر كرمانشاهي پس از مدت طولاني بستري در بيمارستان در ميان اهل ادب و هنر اشاره كرد. اين شاعر هم اكنون و با گذشت مدت كوتاهي از بهبودي نسبي خود به رغم قرار گيري در دوران نقاهت،حاضر به حضور در مراسم افتتاحيه ششمين جشنواره شعر فجر،شده است.

گفتني است كه دبير جشنواره به دلايلي چون لزوم نظارت روي كار داوري هاي آثار رسيده در طول سومين و چهارمين مراحل داوري اين آثار از حضور در مراسم افتتاحيه سرباز زده است.

در اين ميان بايد از تقدير از خواهر احمد عزيزي نيز سخن به ميان آورد كه همچون پرستاري از خود گذشته،از همان روزهاي نخستين بيماري برادر به سر بالين او آمده و تا به امروز مراقبت از اين شاعر را در مركز فعاليت هاي روزانه خود قرار داداس.اين تقدير نيز در زمره برنامه هاي جنبي روز افتتاحيه ششمين جشنواره شعر فجر قرار گرفته و نشانه اي از قدرشناسي اهالي ادب از مراقبان غيرمستقيم عرصه فرهنگ مكتوب جامعه است.

فرهنگ مكتوبي كه اين روزها پس از سفر بي سرانجام خانواده غلامرضا بروسان، شاعر معاصر كشور و مرگ وي بر اثر حادثه رانندگي در تاريخ چهاردهم آذرماه بار ديگر در غم از دست دادن يكي از شاخص ترين پايه هاي خود فرورفته و گويا در هر زماني خود را موظف به يادآوري آثار و نقش فعال او در عرصه فرهنگ مي داند.

ششمين جشنواره شعر فجر نيز از اين قاعده مستثني نبوده و همچون ساير جوايز و جشنواره هاي ادبي،‌بخشي از فعاليت هاي جنبي خود را به اكرام ياد و خاطره اين شاعر معاصر كشور اختصاص داده است.

در پايان مي توان به برگزاري دو كنفرانس علمي با عناوين "اين قند پارسي" و "بيداري اسلامي و شعر" در تاريخ هاي 28 و 30 بهمن ماه در مكان تالار حافظيه شيراز و تهران اشاره كرده و گفت كه اين دو كنفرانس گواه اعتبار علمي جشنواره شعر فجر در دو عرصه ملي و بين المللي است./ه

يادداشت از نسرين خداياري.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.