موسي پور 31 طرح كشاورزي و 31 طرح آموزشي را افتتاح و مورد بهره برداري قرار داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ محمدحسين موسي پور در مراسم افتتاح همزمان 31 پروژه بخش كشاورزي خاطرنشان كرد: كشاورزي قم عليرغم محدوديت هاي موجود در دو بخش آب و خاك، از رشد و توسعه بسيارخوبي برخوردار شده است و آمار توليدات اين بخش در سال هاي پس از انقلاب بيانگر اين مساله مي باشد.
موسي پور مجموع محصولات كشاورزي قم در قبل از انقلاب را 196 هزار تن اعلام و افزود: اين رقم تا پايان سال 89 به حدود 700 هزار تن رسيده ،وي با بيان اين كه قم فقط 68 صدم درصد از مجموع خاك كشور را دارد گفت: عليرغم اين سهم اندك، استان قم با برنامه ريزي و مديريت مناسب توانسته است در زمينه توليد انواع محصولات دامي و كشاورزي رتبه هاي كشوري خوبي را به خود اختصاص دهد.
استاندار افزود: استان در حال حاضر به عنوان يكي از قطب هاي مهم توليدات دامي كشور، با توليد 7 درصد تخم مرغ، 1/2 مرغ و 7/3 گوشت كشور، جزء عمده توليد كنندگان برتر اين بخش محسوب شده و بسياري از اين محصولات مازاد بر نياز استان مي باشد.
موسي پور با اشاره به ساير ويژگي هاي بخش كشاورزي در قم، از توليد وپرورش انواع آبزيان به عنوان يكي از بخش هاي سازگار با شرايط و اقليم قم خبر داد و گفت:توسعه اين بخش در سال هاي اخير مورد توجه ويژه قرار گرفت و بر اساس آمار موجود تا پايان سال 89 حدود 900 تن آبزيان در قم توليد شده است كه با توجه به ظرفيت هاي موجود و با برنامه ريزي هاي لازم اين رقم بايد در سال هاي آينده به 5 هزار تن برسد.
وي حمايت جدي از بخش كشاورزي را از رويكردهاي اصلي دولت برشمرد و گفت: طرح نهضت توسعه كشاورزي از جمله برنامه هاي جديد دولت محسوب مي شود كه در قالب اين طرح بيش از 2 ميليون هكتار از اراضي قابل كشت در كشور به زير كشت رفته و براي 500 هزار نفر ايجاد شغل خواهد شد. وي همچنين به اهميت بكارگيري شيوه ها و ابزارهاي نوين در كشاورزي استان اشاره و خاطرنشان كرد: توسعه كشت هاي گلخانه اي، استفاده از روش هاي نوين آبياري و توجه به اجراي طرح هاي آبخيزداري با هدف افزايش راندمان توليد و بهره برداري بهينه از منابع و امكانات از جمله برنامه هايي است كه براي رونق بخشي بيشتر به اين بخش در قم بايد مد نظر دست اندركاران امر قرار گيرد.
استاندار در پايان با اشاره به برنامه هاي استان در حمايت از كشاورزي، از اختصاص 211 ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت براي توسعه اين بخش در قم خبر داد.
وي با اشاره به اين كه در حال حاضر بالغ بر 83 پروژه آموزشي در قم با زير بناي 141 هزار متر مربع در حال اجرا مي باشد گفت: در طول اين مدت 70 مدرسه مرمت وبازسازي و 49 مدرسه مقاوم سازي شده است.
استاندار به پروژه هاي آموزش و پرورش در ايام الله دهه فجر اشاره و خاطرنشان كرد: امروز به طور همزمان 5 پروژه آموزشي، افتتاح و عمليات اجرايي 26 پروژه ديگر آغاز مي شود .
موسي پور با اشاره به ليست پروژه هاي ايام الله دهه فجر استان قم، از افتتاح و كلنگ زني 197 پروژه در زمينه هاي مختلف عمراني، فرهنگي و خدماتي با اعتباري حدود 189 ميليارد تومان در قم خبر داد و افزود: تعداد 153 پروژه با اعتبار 157 ميليارد و 600 ميليون تومان تا پايان دهه فجر به بهره برداري مي رسند ضمن اين كه عمليات اجرايي تعداد 44 پروژه به ارزش 32 ميليارد تومان در اين ايام آغاز خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.