بالاخره شناگران كشورمان توانستند پس از مدت ها در جا زدن، با ركورد شكني در مسابقات دوبي خود را اثبات كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران پيش از اين شناي ايران دچار ركودي شده بود كه با تغيير مديريت در فدارسيون اين مشكل با گرفتن تست آمادگي از شناگران كاملا خود را نمايان ساخت، با افتي كه شناگران با آن مواجه شدند به نظر مي رسيد اصلاح اين شرايط چندان كار آساني نيست و به يك پروسه زماني طولاني مدت نياز دارد و بالافاصله تمرينات آمادگي ملي پوشان زير نظر خشايار حضرتي پيگيري مي شود و با گذشت چندماه از آغاز تمرينات آنها راهي دوبي شدند تا خود را محك بزنند.

اين گزارش حاكي است، گوياي زحمات چند ماهه ملي پوشان بالاخره نتيجه داد و در نهايت پوريا ملادار پس از 2 سال، موفق به ثبت ركورد ملي شده تا پس از مدت ها شنا رنگ تازه اي به خود گيرد .

محسن سميع زاده، سخنگوي فدراسيون شنا در خصوص عملكرد شناگران كشورمان و ثبت ركورد ملي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با وجود كسب مدال توسط شناگران كشورمان در اين دوره از رقابت ها براي ما مطرح نبود و ما به دنبال ثبت ركورد توسط ملي پوشان بوديم عملكرد خوب شناگران در اين رقابت ها حاكي از حمايت هاي سرپرست فدراسيون است كه در نهايت به ثمر رسيد و اين امر نويد بخش روزهاي خوبي را مي دهد و در صورت ادامه اين روند ما حتي مي توانيم در آسيا نيز مدال آوري كنيم.

وي گفت: همچنين تيم ملي در بخش جوانان نيز عملكرد قابل قبولي داشته است و اين امر نشان دهنده نگاه ويژه به اين بخش دارد و آنها با كسب مدال هاي مختلف خود را به اثبات رساندند.

سميع زاده افزود: خوشبختانه برنامه هاي فدراسيون به خوبي پيش مي رود به طوريكه در حال حاضر مسابقات قهرمان كشوري در رده سني 11 و 12 سال پيگيري شده و قرار است مسابقات ليگ برتر در 2 بخش آقايان و بانوان و همچنين مسابقات قهرمان كشوري دختران نيز برگزار شود.

وي در خصوص كسب سهميه المپيك اظهار داشت: با توجه به اينكه در حال حاضر تنها 4 ماه به آغاز مسابقات المپيك لندن باقي مانده است، ديگراز فرصت كافي براي برنامه‌ريزي براي كسب سهميه المپيك وجود ندارد و اعتقادي به كسب ورودي المپيك در كوتاه مدت نداريم.

*همچنان به دنبال كاهش ركورد‌ها هستيم

سميع زاده تصريح كرد: در صورتيكه به دنبال كسب موفقيت در اين رشته هستيم ركوردها همچنان بايد كاهش پيدا كند در حال حاضر يكي از دغدغه‌هاي ما ثبت ركورد در رشته 100 متر آزاد است كه تاكنون موفق نشده‌اند اين ماده را زير 50 ثانيه شنا كنند كه اين امر براي بنده عذاب آور است.

وي خاطر نشان كرد:‌ برنامه كوتاه مدت ما حضور در مسابقات قهرمان آسيا است كه آبان ماه سال آينده برگزار مي شود و حضور قدرتمند بازي هاي آسيايي 2014 كره جنوبي است و برنامه‌ريزي بلندمدت ما حضور در المپيك 2016 برزيل است كه اميدواريم با پيگيري برنامه‌هاي مدون براي حضوردر اين مسابقات چندين سهميه المپيك را بدست آوريم .

سخنگوي فدراسيون شنا خاطر نشان كرد: در حال حاضر فدراسيون برنامه‌هاي خوبي را پيگيري مي‌كند به طوريكه من اميدوارم چه با حضور مسئولان فعلي و يا تغييردر مديريت نقاط ضعف برنامه‌ها برطرف و نقاط قوت آن تقويت شود و بتوانيم اين روند را ادامه دهيم.

*دغدغه فدراسيون پرداخت بدهي است

وي گفت:‌ در حال حاضر مهمترين دغدغه فدراسيون برطرف شدن بدهي كه از فدراسيون قبلي به ارث مانده است كه از وزارت ورزش و جوانان درخواست مي‌كنم تا با تزريق منابع مالي شرايطي را ايجاد كند تا اين هر چه زودتر برطرف شود.

سميع زاده در خصوص قرارداد مربي اسلواكيايي تيم ملي واترپلو گفت:‌ هم اكنون تيم ملي واترپلوي كشورمان كار خود را در تيم ملي آغاز كرده است و در حال حاضر قراردادي در كميته ملي المپيك در حال تنظيم شدن است./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار