صادرات کالا از گمرک شهرستان مرزی بیله سوار در 9 ماه امسال 26 درصد افزایش یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل گفت : دراین مدت 82 هزار و 408 تن کالا صادر شد که در مدت مشابه سال گذشته 65 هزار و 550 تن بود .
 رحمتی افزود : دراین مدت همچنین 8 هزار و 418 تن کالا از طریق این پایانه به استان وارد شد که درمقایسه با مدت مشابه پارسال که 18 هزار و 442 تن بود ، 54 درصد کاهش نشان می دهد .

وی گفت : بیشترین کالاهای صادراتی استان اردبیل شامل سیب زمینی ، مصنوعات پلاستیکی ، چرم ، البسه ،آجیل و عسل است که 50 میلیون دلار عاید استان کرد . کشورهای آذربایجان ، ترکمنستان و گرجستان از کشورهای هدف صادرات استان اردبیل است .

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل در ادامه از افزایش 70 درصدی ورود مسافر به کشور در 9 ماه امسال از طریق پایانه مرزی بیله سوار خبر داد .

  رحمتی افزود : از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 740 هزار نفر از اتباع کشور جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی این شهرستان تردد کردند .

وی اضافه کرد : علاوه بر این تعداد مسافر در این مدت بیش از هزار و 820 دستگاه انواع اتوبوس ، مینی بوس و سواری نیز از گمرک بیله سوار بین 2 کشور تردد کردند .

  رحمتی گفت : به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران و رانندگان اکنون طرح محوطه سازی گمرگ با هشت هکتار وسعت و 20 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست .

اجرای این طرح اکنون 50 درصد پیشرفت دارد . وی افزود : سالن مسافران این گمرک نیز با 2 هزار و 400 متر مربع زیر بنا و اعتبار 50 میلیارد ریال تاکنون 25 درصد پیشرفت دارد که درصورت تامین اعتبارات لازم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.