دانشگاه علوم پزشکي مشهد در آخرين ارزيابي هاي علمي جهاني موفق به ارتقاء يک هزار پله اي در سطح دانشگاه هاي بين المللي شد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر محمود شبستري، رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس آخرين رتبه بندي که توسط CU41 انجام شده است رتبه اين دانشگاه از 2400 در سال گذشته به 1400 در بين دانشگاههاي جهان ارتقاء پيدا کرده است.

دکتر محمود شبستري با اشاره به اينکه بر اساس تاکيدات مقام معظم رهبري و بر اساس افق 1404 کشور ايران بايد به جايگاه نخست منطقه دست پيدا کند اظهار داشت : با تلاش و جهشي که در حوزه علم و دانش در سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکي مشهد اتفاق افتاده است در حال حاضر و بر اساس آخرين ارزيابي هاي جهاني کشور ايران به رتبه يک منطقه و 17 جهاني در توليد علم دست يافته است .

قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در خراسان رضوي با اشاره به اينکه يکي از شاخص هاي ارزشيابي دانشگاه هاي جهان ميزان ارجاعات به مقالات علمي هر دانشگاه به عنوان مرجع و رفرانس است، خاطر نشان کرد: بر اساس تحقيقات انجام شده بيشتر مقالات و پژوهش هاي محققان دانشگاه علوم پزشکي مشهد توسط دانشمندان و استادان آمريکايي، انگليسي و ژاپني به عنوان رفرانس مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي در ادامه به فعاليت هاي پژوهشي، آموزشي، خدماتي و عمراني دانشگاه علوم پزشکي مشهد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: به منظور ايجاد زمينه هاي لازم براي گسترش تحقيقات و پژوهش سه پژوهشکده علوم دارويي، علوم دنداني و علوم باليني دانشگاه آماده افتتاح است که در صورت راه اندازي اين سه پژوهشکده نخستين پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز ايجاد مي شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصويب ايجاد شعبه بين الملل دانشگاه علوم پزشکي در مشهد را از ديگر اقدامات انجام شده اين دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 137 دانشجو از کشورهاي مختلف در دانشگاه علوم پزشکي مشهد در حال تحصيل هستند که با راه اندازي شعبه بين الملل علاوه بر ايجاد زمينه براي تحصيل دانشجويان ايراني در داخل کشور ظرفيت پذيرش دانشجويان خارجي علاقمند به تحصيل در دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز فراهم مي شود.

دکتر محمود شبستري با اشاره به اينکه بر اساس برنامه پنجم توسعه سهم تحصيل دانشجويان تحصيلات تکميلي از کل دانشجويان در کشور بايد به 20 درصد برسد گفت: در حال حاضر 29 درصد از دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي مشهد در مقاطع تحصيلات تکميلي از جمله تخصص، فوق تخصص، کارشناسي ارشد و phd در حال تحصيل هستند که اين امر موجب شده است که دانشگاه در اين زمينه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد و از برنامه پنجم توسعه نيز جلوتر باشد.

قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در خراسان رضوي گسترش رشته هاي کارداني و کارشناسي در شهرهاي اقماري دانشگاه علوم پزشکي مشهد را يکي از برنامه ها به منظور تقويت نيروي انساني بومي عنوان کرد و گفت: دراين راستا در يک سال گذشته هفت دانشکده در شهرهاي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد راه اندازي شده است.

وي تشکيل ستاد سلول هاي بنيادين دانشگاه، جذب 30 عضو هيئت علمي پژوهشي در دانشگاه، توسعه بخش تحقيقات و پژوهش و حمايت از پژوهشگران دانشگاه را از ديگر فعاليت هاي دانشگاه در يک سال گذشته برشمرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد يکي از اقدامات مهم دانشگاه در راستاي استاندارد سازي و افزايش کيفي در بخش درمان را استقرار حاکميت باليني در بيمارستانهاي استان عنوان کرد و اظهار داشت: اين برنامه در حال حاضر به طور جدي در بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشکي مشهد دنبال مي شود به طوري که در نخستين جشنواره حاکميت باليني 5 بيمارستان از جمله امام رضا(ع)، قام(عج)، شهيد کامياب، ام البنين (س) و امام حسين (ع) از مشهد موفق به کسب مقام برتر در کشور شدند.

دکتر محمود شبستري فعال شدن رشته تخصصي طب اورژانس در دو بيمارستان امام رضا (ع) و شهيد هاشمي نژاد را از ديگر اقدامات به منظور ارتقاء خدمات رساني در حوزه درمان عنوان کرد و گفت: در اين راستا 40 پزشک متخصص طب اورژانس و دستيار به صورت 24 ساعته در اورژانس بيمارستان مستقر و به صورت تخصصي به بيماران خدمات ارائه مي دهند.

وي با اشاره به اينکه در برنامه پنجم توسعه ماموريت ايجاد پنج شهرک دانش و سلامت به دانشگاههاي علوم پزشکي تيپ يک کشور واگذار شده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکي مشهد با جانمايي منطقه اي در مساحت 132 هکتار و آغاز ساخت دو بيمارستان تخصصي و برنامه ريزي براي ساخت دانشکده و چند بيمارستان ديگر رتبه يک کشور را در حوزه پيشرفت و ايجاد شهرک دانش و سلامت دار است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار