عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:وحدت حوزه و دانشگاه از لحاظ کارهای فکری و زمینه سازی در چند دهه قبل مطلوبی پیش رفت اما در مقطعی قرار دادیم که این وحدت باید عملی تر شود.

دکتر منصور کبکانیان، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید در حوزه علوم انسانی بخصوص در نقشه جامع علمی کشور عملی تر شود به خبرنگار صنفی، آموزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:اقداماتي طراحی شده تا دانشگاه ها و حوزویان به کمک هم گام های جدیدی در توسعه علمی کشور داشته باشند که این امر در دستور کار ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با شورایعالی حوزه های علمیه نیز ارتباط داریم افزود:وحدت حوزه و دانشگاه باید به دور از شعارها به عمل پیوندد و طبق فرمایشات امام راحل حوزه و دانشگاه دو بال پرواز کشور هستند بنابراین باید هر دو دست به دست یکدیگر داده و با تخصص و اثری که در زمینه های خاص خود دارند در مجموع وحدت آنها حرکت علمی کشور را تضمین کند.

**ایجاد شرکت های دانش بنیان گامی در جهت گسترش فعالیت های اقتصادی

در ادامه دکتر کبکانیان با اشاره به اینکه در سال جهاد اقتصادی با ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباط با صنایع مختلف در حال یک جهش اقتصادی هستیم به خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود:جهاد اقتصادی کار بسیار سنگینی است که با رهنمودهای مقام معظم رهیری کار اصلی شروع شده اما بطور حتم نمی توان ظرف مدت یکسال انتظار حرکت های اساسی را داشت.

وی تصریح کرد:اقتصاد ما اندکی نیاز به سالم سازی دارد و اقتصاد دانش پایه نیز باید رشد کند تا دانشگاه ها فعال تر شده و نیاز به علم و دانش در صنعت بیشتر شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار