رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره برداری از نخستین مرکز جامع قلب و عروق شرق کشور را گامی مهم در راستای پیشگیری و درمان در این زمینه دانست .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر محمود شبستری در حاشیه بهره برداری از این طرح با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماریهای قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود اظهار داشت : ایجاد مراکز جامع به منظور تشخیص و درمان به موقع بیماری نقش مهمی در پیشگیری از مرگهای ناشی از این بیماری دارد .

 قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مرکز جامع قلب و عروق با فضایی بالغ بر 850 مترمکعب، تنها یک فضای فیزیکی نیست، بلکه یک فرآیند جدید درمانی است که در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ایجاد شده خاطر نشان کرد : اقدامات انجام شده در توسعه بخشها ، تختهای ویژه و اتاق های عمل جراحی قلب در بیمارستان امام رضا(ع) در طول یک سال گذشته موجب شده است میزان انتظار برای انجام عمل از شش ماه به یک هفته کاهش یابد که این امر گامی مهم در راستای خدمات رسانی است .

 وی در ارتباط با محور برنامه‌های بیمارستان امام رضا(ع) اضافه کرد: زیباسازی فضای بیمارستان، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق بیماران، مهم‌ترین اولویت‌های بیمارستان امام رضا(ع) است

 رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) نیز در این مراسم با اشاره به فعالیتهای انجام شده در این مرکز اظهار داشت : اجرای برنامه های جامع در راستای ارتقاء کیفی خدمات موجب شده است که در رتبه بندی حاکمیت بالینی که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد این مرکز مقام نخست را به خود اختصاص دهد .

 دکتر محمد عباسی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا(ع)، هم به لحاظ وجه تاریخی و هم‌چنین به لحاظ تجهیزات درمانی در کشور منحصر به فرد است خاطر نشان کرد : در یک سال گذشته، میزان رضایت‌مندی بیماران از خدمات ارائه شده در بیمارستان امام رضا(ع)، پیشرفت چشمگیری داشته است.

 رئیس بیمارستان امام رضا(ع) ) در ارتباط با طرح نوبت‌دهی اینترنتی به بیماران اظهار داشت: در حال حاضر نوبت‌دهی به سه صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری انجام می‌شود و بسیاری از مشکلات بیماران محترم برای مراجعه، حل شده است.

 گفتنی است : همزمان با دهه مبارک فجر هشت طرح درمانی و خدماتی در بیمارستان امام رضا( ع) به بهره برداری رسید .

 این طرحها شامل دومین دستگاه شتابدهنده خطی ، ساخت پاویون پزشکان ، اصلاحات ساختاری و زیباسازی بخش قلب ، زیبا سازی و مرمت بخش جراحی ، تاسیس مرکز جامع قلب و عروق ، تاسیس مرکز طب سوزنی ، راه اندازی سی تی آنژیوگرافی و مرکز بیماریهای مادرزادی قلب اطفال است که با اعتباری یبش از 25 میلیارد ریال به منظور بهبود و افزایش کیفی و کمی خدمات به بیماران به بهره برداری رسیده است. /س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.