مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: طبق قرارداد منعقد شده بین مخابرات و گمرکات استان اردبیل اجرای طرح بسته‌بندی نوری از مصوبات سفر دولت در استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران/ علی‌اصغر عباس‌زاده امروز در جلسه تبیین طرح‌های گمرک الکترونیکی در اردبیل افزود: طرح گمرک نوین از سوی گمرکات کل کشور صادر شده و در واقع این مسئله را در استان اردبیل نیز که منجر به کاهش زمان ترخیص کالا می‌شود پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه باید 30 درصد زمان ترخیص کالا کاهش یابد گفت: در این راستا نیاز است با استفاده از گمرک نوین الکترونیکی کردن گمرک را نیز پیگیری کنیم.

عباس زاده با بیان اینکه در روزهای گذشته طرح آمار تجاری به صورت شبکه‌ای اجرا شد، افزود: روش کار طوری است که اگر صادر کننده جنس خود را صادر و خواستار استفاده از تسهیلات وارداتی است به هر گمرکی در سراسر کشور مراجعه کند اطلاعات آن موجود است و نیازی به استعلام از مرکز اردبیل وجود ندارد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل در ادامه با اشاره به اجرای طرح آسیکودا گفت: در گمرک بیله‌سوار ترانزیت‌های خارجی به این شکل انجام می‌شود و در حوزه قفقاز نیز با استفاده از این سیستم بسیاری از کالا‌ها وصول می‌شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.