مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از راه اندازی بخش ویژه ادبی جایزه شهید زین الدین در جشنواره کتاب کودک و نوجوان در سال آینده خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل فرهنگ و ارشاد قم، سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان که در مجتمع شهید آوینی برگزار شد، بر اهمیت سرمایه گذاری بر نشر کتاب کودک تاکید کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری در امر تولید کتاب کودک و نوجوان جا دارد چرا که نسل کودک نسل پایه برای آینده جامعه هستند.

وی افزود: می توانیم با برگزاری این جشنواره ها میزان مطالعه در کشور را افزایش دهیم و نوعی رقابت سالم بین تولید کنندگان کتاب ایجاد می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به پتانسیل های نشر کتب کودک در قم اظهار داشت: زمینه خوبی آماده شده تا قم هم بتواند همانطور که در نظر کتب دینی مقام اول را دارد بتواند جایگاه واقعی خود را در نشر کتاب کودک به دست بیاورد.

اسماعیلی طبا، با تاکید بر ضررت توجه به نیازهای و اقعی کودکان ونوجوانان کشور ابراز داشت: از تصویرگری و ظاهر کتاب کودک استفاده بهینه شود تا نیازهای آنان پاسخ داده شود.

وی از جمع آوری بانک اطلاعات ناشران کتاب کودک ونوجوان کشور خبر داد و عنوان کرد: این بانک آماده شده که از این ظرفیت استفاده می شود تا سال آینده جشنواره بهتری را برگزار کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در پایان تاکید کرد: سال آینده بخش ویژه ادبی جایزه شهید زین الدین که سنبل شهیدان دفاع مقدس استان قم است، راه اندازی می شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.