نائب رئيس بانوان فدراسيون فوتبال گفت: فدراسيون بين المللي فوتبال در مورد حجاب بانوان مسلمان در مسابقات اواخر اسفند پاسخگو مي شود.

فريده شجاعي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: فكر نمي‌كنم فيفا در مورد پوشش بانوان مسلمان فوتبال ايران مشكلي داشته باشد و پاسخ خود را به صورت ضمني اعلام كرده اما اين موضوع در جلسه اي كه اواخر اسفند برگزار خواهد شد به صورت رسمي اعلام خواهد شد.

*يك داور ايراني در كنفدراسيون آسيا

وي در مورد قضاوت يك بانوي داور ايراني در آسيا گفت: همگام با پيشرفت فوتبال بانوان ايران در بخش داوري هم بانوان ايران موفق بوده اند به طوريكه در مسابقات مقدماتي المپيك يك داور ايراني قضاوت هاي بسيار خوبي ارائه داد و به همين علت براي مسابقات آينده آسيايي نيز انتخاب شده است.

*پروژه گل به ايران رسيد

شجاعي در مورد اختصاص پروژه گل به فوتبال بانوان ايران تصريح كرد: نخستين كشوري هستيم كه در بخش بانوان پروژه گل فيفا كه كمك مالي به كشورهاي در حال توسعه فوتبال است را دريافت مي‌كنيم و فوتبال بانوان كره شمالي به عنوان دومين كشور در اين زمينه انتخاب شده است.

وي افزود: قرار است با كمك و هماهنگي فدراسيون بين المللي فوتبال، كنفدراسيون فوتبال آسيا و فدراسيون فوتبال كشورمان مقدماتي احداث پروژه گل بانوان را در ايران راه اندازي كنيم و در اين مورد رايزني هاي لازم انجام شده تا بهترين شرايط را براي بانوان ايجاد كنيم.

*تيم ملي فوتسال عازم روسيه مي شود

وي در خصوص اعزام نشدن تيم ملي فوتسال بانوان به مسابقات جام جهاني كوچك برزيل گفت: دعوت نامه اي از دو كشور برزيل و روسيه براي تيم ملي فوتسال بانوان ايران ارسال شد كه تصميم بر اين شد در مسابقات جهاني روسيه شركت كنيم اين دو مسابقه بزرگ جهاني با حضور بهترين تيم هاي دنيا برگزار مي شود و با توجه به زمان كافي كه براي ‌آماده سازي تيم ملي در اختيار داريم تيم ملي را در مسابقات روسيه شركت مي‌دهيم و اين موضوع كه به دليل مشكلات مالي راهي برزيل نمي‌شويم صحت ندارد.

شجاعي تصريح كرد: در جلسه اي كه با اعضاي تيم داشتيم همه اعضاي تيم ملي فوتسال از نحوه برگزاري اردوها و امكانات راضي هستند براي نخستين بار است كه تمامي شرايط براي اردوهاي بانوان در حد مطلوبي است و هر برنامه اي كه در بخش مردان داريم براي بانوان هم اجرايي مي شود و خوشبختانه كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال تفاوتي ميان بخش بانوان و مردان قائل نيست و مشكل مالي نداريم.

وي گفت: هزينه بليط هواپيما بازيكنان شهرستاني حاضر در اردوها نيز پرداخت مي شود و مدارك همه آنها نيز در فدراسيون موجود است./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار