در رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران با دو پله سقوط نسبت به ماه قبل در رده بیست و پنجم جهان قرار گرفت.

در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج در ماه اکتبر ۲۰۲۴ مگنوس کارلسن با ریتینگ ۲۸۳۱ همچنان در رده نخست دنیا در بخش کلاسیک ایستاده است. هیکارو ناکامورا با پرچم آمریکا با ریتینگ ۲۸۰۲ در رده دوم قرار دارد و آرجون اریگاسی هندی با ریتینگ ۲۷۹۷ به جایگاه سوم رسید و فابیانو کاروانا با پرچم آمریکا و با ریتینگ ۲۷۹۶ به رده چهارم سقوط کرد. 

پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۱۹ (۴ واحد کاهش ریتینگ) و با ۲ پله سقوط نسبت به ماه قبل به رده بیست و پنجم جهان رفت. سیدمحمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران نیز با ریتینگ ۲۷۰۲ (۱۲ واحد کاهش ریتینگ) و با ۳ پله سقوط در رده بیست و نهم ایستاده است.

همچنین در رده‌بندی بخش استاندارد شطرنج مردان ایران پرهام مقصودلو، سیدمحمدامین طباطبایی، بردیا دانشور، پویا ایدنی، امیررضا پوررمضانعلی، سینا موحد، مهدی غلامی، امیررضا پورآقابالا، سیدخلیل موسوی، اصغر گلی‌زاده، شاهین لرپری‌زنگنه و آرین غلامی به ترتیب در رده‌های اول تا دوازدهم بهترین‌های ایران قرار دارند.

در بخش زنان نیز ییفان هو از چین با ریتینگ ۲۶۳۳ در رده نخست، ونجون جو از چین با ریتینگ ۲۵۶۳ در رده دوم و ژونگیی تان از چین با ریتینگ ۲۵۵۱ در رده سوم جای دارند. مبینا علی‌نسب استاد بزرگ شطرنج زنان ایران نیز با ریتینگ ۲۳۵۲ (۱۶واحد افزایش ریتینگ) در رده ۹۴ برترین شطرنج‌بازان جهان قرار گرفت.

در بخش زنان ایران نیز مبینا علی‌نسب، سارا داوری، ستایش کریمی، ملیکا محمدی، طناز ازلی، پروا بهزاد نظیف، پریما جلیلی، درسا محمدابراهیم‌خان، انوشا محدیان، و سحر معصومی به ترتیب در رده‌های اول تا دهم بهترین‌های شطرنج زنان ایران ایستاده‌اند.

در بخش استاندارد جوانان جهان نیز بردیا دانشور با ریتینگ ۲۶۱۳ در رده پانزدهم و سینا موحد با ریتینگ ۲۵۱۸ در رده چهل و سوم، امیررضا پورآقابالا ۲۵۰۶ در رده پنجاهم قرار دارند.

در بخش استاندارد دختران جوان نیز سارا داوری با ریتینگ ۲۲۳۵ در رده چهل و دوم، ستایش کریمی با ریتینگ ۲۲۰۵ در رده شصتم و ملیکا محمدی با ریتینگ ۲۱۸۱ در رده هفتاد و ششم قرار دارند.

ایران در این ماه همچنان با میانگین ریتینگ ۲۵۶۲ در رده بیست‌ویکم جهان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار