آملي‌لاريجاني پس از جلسه سران قوا:

گشايش‌هاي خوبي در سرنخ‌هاي پرونده فساد اقتصادي اخير ايجاد شده است

رييس قوه قضاييه اعلام كرد: در روزهاي اخير گشايش‌هاي خوبي درباره‌ سرنخ‌هاي پرونده فساد اقتصادي اخير ايجاد شده كه سخنگوي قوه قضاييه به‌موقع اطلاع‌رساني خواهد كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني پس از پايان جلسه سران سه قوه و بدرقه روساي قواي مجريه و مقننه در جمع خبرنگاران حضور يافت و در خصوص نتايج اين نشست تصريح كرد: ما در اين جلسات به طور معمول مباحث مربوط به امور داخلي كشور و بعضي مباحث مربوط به سياست خارجي را محل بحث قرار مي‌دهيم. برخي از اين مباحث ارزيابي، برخي تحليل وضعيت موجود و برخي تصميمات نيز اتخاذ مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين جلسه نيز بحث‌هاي متعددي در رابطه با وضعيت داخل كشور شد. درباره‌ تحليل بعضي مسائل بيرون كشور نيز مباحثي صورت گرفت و در مجموع مباحث خوبي ارائه شد و اين جلسات در همگرايي و نزديك شدن ديدگاه‌ها كمك بسياري مي‌كند.

رييس دستگاه قضايي افزود: در اين جلسه بحث مبارزه با مواد مخدر را مطرح كردم. همان‌طور كه مي‌دانيد مبارزه با مواد مخدر در قوه قضاييه وارد مرحله‌ جديدي شده است و ما از هفته‌ قبل در جلسه‌ مسئولان عالي قضايي تصميم گرفتيم مبارزه را به‌ويژه در مورد مواد روان‌گردان‌ها و مواد مخدر صنعتي تشديد كنيم.

آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: گزارش مبسوطي به روساي جمهور و مجلس ارائه كرديم و تصميماتي نيز گرفته شد. همچنين از محضر رييس‌جمهور خواستيم كه براي بحث درمان معتادان و راه انداختن اردوگاه‌ها كمك كنند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه «آيا در اين نشست در خصوص بودجه دستگاه قضايي صحبتي به ميان آمد يا خير؟»، يادآور شد: در رابطه با بودجه مباحث كلي مطرح شد ولي در مورد بودجه‌ قوه قضاييه بحث خاصي نشد.

خبرنگاري سوال خود را اين‌گونه مطرح كرد كه «در برخي نظرسنجي‌ها به نگراني مردم درخصوص به فراموشي سپرده شدن رسيدگي به پرونده‌ فساد مالي اخير اشاره شده است. آيا در اين جلسه در اين خصوص صحبتي شد؟»

آملي لاريجاني در پاسخ به وي با بيان اينكه در اين جلسه در اين خصوص بحث نشد، تاكيد كرد: فساد اخير چيزي نيست كه قوه قضاييه بتواند در مورد آن سهل‌انگاري كند. ما به شدت آن را دنبال مي‌كنيم. گرچه همه‌ مطالب اعلام نمي‌شود ولي دايره و وسعت اين قضيه زياد بود و ما بايد افراد زيادي را احضار مي‌كرديم و از آنان اطلاعات مي‌گرفتيم.

وي اعلام كرد: بحمدالله در روزهاي اخير گشايش‌هاي خوبي در مورد سرنخ‌هايي كه در اين جريان‌ها وجود داشت، ايجاده شده كه سخنگوي قوه قضاييه به‌موقع اطلاع‌رساني خواهد كرد.

رييس قوه قضاييه در پايان گفت: اين اطمينان را به مردم مي‌دهم كه قوه قضاييه در اين مساله ذره‌اي عقب‌نشيني نمي‌كند ولي اين نكته را هم بايد مورد توجه قرار داد كه دايره فساد گسترده بود و بايد قدم به قدم به سرنخ‌ها نزديك شد. اميدواريم مجرمان به دست عدالت سپرده شوند./خ



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار