معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تا پایان سال اول برنامه پنجم توسعه، تاکنون 99 درصد از اراضی منابع ملی و طبیعی استان صاحب سند مالکیت شده اند.

جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ضمن اعلام اینکه تاکنون برای 99 درصد از اراضی منابع ملی و طبیعی استان سمنان سند مالکیت صادر شده است، افزود: مساحت این اراضی  بالغ بر 8 میلیون و 700 هزار هکتار است.

وی همچنین اظهار داشت: 200 هزار هکتار مساحت باقی مانده تا سال آینده سند دار می شوند.

مرادی حقیقی، مستند سازی اموال، انتقال و تنظیم صحیح قراردادها در زمان واگذاری اراضی، رفع تجاوز و خلع ید از زمینهای تصرفی و تجاوز شده توسط زمین خواران و ارائه اسناد مدون به مراجع قضایی را از مهمترین مزایای سند دار شدن اراضی ملی و طبیعی استان برشمرد.

به گفته وی، کل مساحت اراضی استان 9 میلیون و 600 هزار هکتار است که از این مساحت 600 هزار هکتار آن مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی است.

مرادی حقیقی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مابین سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در استان، 14 پلاک از اراضی اختلافی بطور مشترک دارای سند هستند و این دو سازمان در جهت رفع تداخل های پلاک های مشترک تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه 11 هزار هکتار اراضی اختلافی وجود دارد، افزود: بیشترین اراضی اختلافی در شهرستان دامغان است.

وی گفت: این اراضی در گذشته، اسنادش وقف شده و حالا با اراضی ملی و دولتی تداخل پیدا کرده و بیشتر کاربری های منابع ملی و طبیعی سازمان اوقاف، مربوط به اراضی کشاورزی است.

مرادی حقیقی در پایان افزود: درصدد هستیم  وقف نامه های گذشته موجود را تفکیک کرده و اراضی کشاورزی را به سازمان اوقاف تحویل دهیم و مالکیت بقیه زمینهای بکر را تثبیت کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.