مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نزدیک به 86 درصد این اراضی سند دار شده‌اند که امیدواریم 14 درصد باقیمانده شامل 400 هزار هکتار دیگر نیز با برنامه ریزی مناسب در آینده نزدیک سند دار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ارومیه، رحمان وهاب زاده افزود: هم اکنون دو میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی در آذربایجان غربی وجود دارد که سند دار شدن این میزان از جمله برنامه‌های راهبردی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: سند دار شدن اراضی ملی عاملی مناسب برای مقابله با دست اندازی سودجویان و سوء استفاده کنندگان به بیت المال و همچنین زمینه سازی برای جذب سرمایه های سرمایه گذاران است که امیدواریم در این راستا موفق باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: این استان یکی از استانهای غنی در حوزه اراضی ملی است که می توان با استفاده از این ظرفیت، جذب سرمایههای کلان اقتصادی و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای منطقه را موجب شد.

آذربایجان غربی بیش از دو میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که از این میزان، بیش از دو میلیون و 600 هزار هکتار را مراتع و بیش از 101 هزار هکتار را عرصه های جنگلی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.