به نظر مي رسد با وجود مشكلات پيش روي روئينگ بانوان آنها راه سختي را براي كسب ورودي لندن در پيش دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در شرايطي تمرينات آمادگي تيم ملي روئينگ بانوان در بندر انزلي پيگيري مي شود كه آنها براي انجام تمرينات آمادگي خود با مشكلي به مساحت 500 متر مواجه شدند.

با توجه به اينكه براي انجام تمرينات روئينگ ملي پوشان اين رشته نياز به مساحتي در حدود 2000 هزار قرار دارند 500 نفر از محل تمرين قايقرانان روئينگ از سوي سازمان محيط زيست استان گيلان به شكارچيان اجاره داده شده است با توجه به اينكه قايقرانان خود را براي حضور در مسابقات انتخابي لندن آماده مي كنند برطرف شدن اين مشكل از اهميت زيادي برخودار است به همين دليل فدراسيوني ها تمام تلاش خود را به كار گرفتند تا اين معضل برطرف شود.

باوجود اينكه فدارسيوني ها از برطرف نشدن اين مشكل خبر مي دهند پس از پيگيري اين مشكل از سوي مدير كل حفاظت محيط زيست استان گيلان وي اظهار داشت: هيچ مشكلي براي انجام تمرينات آماده سازي قايقران روئينگ وجود ندارد و آنها بدون هيچ مشكلي مي توانند تمرينات آمادگي خود را پيگيري كنند.

وي گفت: تاكنون هيچ مشكلي از سوي مسئولان فدراسيون قايقراني براي انجام تمرينات آمادگي قايقرانان روئينگ به ما اعلام نشده است و در صورتيكه مشكلي وجود داشته باشد آنها مي توانند با اعلام اين مشكل ما را در جريان قرار دهند تا اقدامات لازم را براي برطرف شدن مشكل آنها انجام دهيم، در حال حاضر محل مناسبي براي برپايي تمرينات بانوان قايقران در اختيار آنها گذاشته شده است و در صورتيكه آنها نياز به مساحت بيشتري داشته باشند با آنها همكاري لازم را انجام مي دهيم.

در اين خصوص عمران پور عسگر پرست رئيس كميته روئينگ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: براي انجام تمرين در رشته روئينگ نياز به پيست 2000 قرار دارند كه 500 متر از مساحت تمريني ملي پوشان از سوي محيط زيست به اجاره شكارچيان درآمد.
وي گفت: در حدود 6 سال قايقرانان كشورمان تمرينات آمادگي خود را در مرداب بندر انزلي پيگيري مي كنند و تاكنون هيچ مشكلي براي برپايي اردوي آماده سازي قايقرانان وجود نداشت.

پورعسگرپرست افزود:‌ چند سال پيش به دليل بروز مشكل آنفولانزاي مرغي شكار دراين منطقه ممنوع بود.

اما بر طرف شدن اين مشكل بار ديگر شكار در اين منطقه رونق پيدا كرد و 500 متر از اين منطقه از سوي سازمان محيط زيست در اختيار شكارچيان قرار داده شد.

وي تصريح كرد: رونق شكار در اين منطقه و مهاجرت پرندگان از سيربي به اين منطقه باعث شده تا500 متر باقي مانده در اين منطقه را در اختيار نداشته باشيم.

وي خاطر نشان كرد: البته تاكنون مسئولان زيست با ما همكاري خوبي داشتند و برخورد آنها با ما مثبت بوده به طوريكه دراين چند سال هيچ مشكلي براي ملي پوشان به وجود نيامد.

وي يادآور شد: با توجه به آماده سازي تيم ملي روئينگ كشورمان براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك و اهميت اين رقابت ها مادر صدديم تا اين مشكل را هر چه سريعتر برطرف كنيم،‌ همچنين با توجه به اينكه براي انجام اردوي آماده سازي محل ديگري وجود ندارد  مجبور به برطرف كردن اين مشكل هستيم.

پورعسگرپرست گفت: ما در نظر داريم براي برطرف شدن اين مشكل از خط پايان 500 متر عقب نشيني كنيم تا ملي پوشان با خيالي آسوده  تمرينات آمادگي خود را پيگيري كنند.

وي تأكيد كرد: البته براي عقب نشيني از خط پايان نيز دچار مشكل هستيم چرا كه به دليل وجود نيز انجام اين كار برايمان مشكل است اما در صورتيكه مشكل 500 متر برطرف نشود به ناچار بايد اين كار را انجام دهيم.

پورعسگرپرست اظهار داشت: البته در حال حاضر مسئولان كمپ در بندر انزلي به دنبال راهكاري هستند تا در صورت مهيا شدن شدايط 500 متر از خط پايان عقب نشني كنيم.

رييس كميته روئينگ تصريح كرد: البته در صورتيكه سازمان محيط زيست شرايطي را فراهم كند تا شكارچيان در محل ديگري به امور شكار بپردازند مشكل ما نيز بر طرف خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر قايقرانان كشورمان تمرينات آماده سازي خود را در 2 بخش آقايان و بانوان براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك لندن كه ارديبهشت ماه سال آينده در كره جنوبي برگزار مي شود، آماده مي كنند و قرار است با هدف آماده سازي هر چه بيشتر ملي پوشان آنها اواسط اسفند امسال راهي اردوي بلند مدت چين شوند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار