سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: عرصه‌های فرهنگی و قرآنی یکی از موثرترین راه‌های ترویج و گسترش فرهنگ علوی و فاطمی در کشور است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام سید رضا فاطمی اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور فراهم آوردن عرصه‌های فرهنگی و قرآنی است.

وی افزود: عرصه‌های فرهنگی و قرآنی یکی از موثرترین راه‌های ترویج و گسترش فرهنگ علوی و فاطمی در کشور است و موجب گرایش جوانان و نوجوانان به بحث‌های فرهنگی می‌شود و سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه گسترش برنامه‌های دینی و قرآنی می‌تواند، اقدامات خوبی داشته باشد.

فاطمی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بحث فرهنگی و گسترش فرهنگ علوی است و برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در سال برگزار می‌کند که یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف برگزاری جشنواره و کنگره امامزادگان و ائمه معصوم (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری اداره اوقاف و امور خیریه در صدد این بود تا کنگره یکی از امامان معصوم (ع) را برگزار کند که در نهایت تصمیم گرفته شد در زمینه امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های کنگره را تدوین و تنظیم کنیم.

فاطمی عنوان کرد: برنامه کنگره شهادت امام حسن عسکری (ع) به مدت یک ماه در چند بخش برگزار شد که یکی از مهم‌ترین مباحث آن وحدت میان شیعه و سنی است.

فاطمی بیان داشت: هدف از برگزاری کنگره امام حسن عسکری (ع) معرفی سیره علمی، اخلاقی، سیاسی و معنوی این امام بزرگوار است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.