معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای نظام آموزشی برنامه محور از سیاستهای اصلی آموزش و پرورش است که به دنبال آن هستیم.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، فاطمه قربان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این سند برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان موفق تدوین شده است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن مهمترین اهداف آموزش و پرورش در سطح مدرسه ادامه داد: مباحث تعلیم و تربیت در سه محور خانواده مدرسه و رسانه دنبال می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای کسب رتبه اول علمی کشور در چشم انداز 1404 اضافه کرد: پیشرفت علمی زمینه ساز اقتدار کشور است و برای دستیابی به اقتدار جهانی باید به پیشرفتهای علمی متنوع دست یابیم.

وی دستیابی به قله های رفیع علمی را در گرو بکارگیری روش های نوین همچون هوشمندسازی مدراس به جای روشهای سنتی دانست و با اشاره به تخصیص 100 میلیارد تومان بودجه برای هوشمند سازی مدارس در دوره ابتدایی تصریح کرد: علاوه بر این مبلغ بر اساس مصوبه هیئت دولت تمام دستگاه های دولتی موظف به هوشمند کردن حداقل یک مدرسه در استان خود هستند.

وی خاطر نشان کرد:‌استقرار ساختن 3-3-6 از سیاستهای اصلی وزارت آموزش و پرورش است که بسترهای آن تاکنون بدون هیچ مشکل فراهم شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مدارس شاهد در سراسر کشور اظهار کرد: ایجاد مدرسه ابتدایی شاهد به صورت هوشمند (دخترانه و پسرانه) در سطح استان ها پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در دوره ابتدایی تصریح کرد:‌در دوره ابتدایی که شخصیت دانش آموز شکل می گیرد بهترین زمان برای فرهنگ سازی است بنابراین باید ورزشهایی مانند ژیمناستیک و شنا به دقت دنبال شود تا ورزش کردن در دروه ابتدایی نهادینه شود.

قربان اهمیت کتابخوانی را برای دانش آموزان دوره ابتدایی مهم خواند ویادآور شد: با ایجاد کتابخانه های کلاسی بزرگترین گام در جهت فرهنگ کتابخوانی در این دوره برداشته شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تربیت 10 هزار حافظ قرآن درکل کشور خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بهترین مکان برای تحقق این امر است و با اجرای دقیق طرح نور می توانیم در جهت این مطالبه به حق گام برداریم.

قربان تقویت هویت اسلامی ایران و انقلاب در مدارس را امری مهم تلقی کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح باید دانش آموزان در این مسیر تربیت شوند تا بتوانند جایگاه صنعتی علمی و اقتصادی کشور را منطبق با شاخصهای 1404 ترسیم نمایند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار