اركستر گروه پارسيان در آستانه ي10سالگي اين گروه و با رهبري ايرج صهبايي و سرپرستي آيدين احمدي نژاد برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ي موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل؛نشست رسانه اي گروه موسيقي پارسيان كه امروز در تالار وحدت برگزار شد.

آيدين احمدي نژاد و رهبر اركستر در اين نشست گفت:گروه پارسيان با مجموعه اي از نوازندگان مستقل و با هدف اجراهاي حرفه اي و حفظ استقلال نوازندگان تشكيل شد كه هم اكنون در آستانه ي 10 سالگي آن به سرمي بريم.

وي ادامه داد:با وجود آن كه اركستر پارسيان در حدود 2 سال است كه در ركود به سر مي برد؛اما تشويق و حمايت هنرمندان بزرگي چون "ايرج صهبايي" ما را بر آن دانست تا از نو شروع كنيم.البته در اين راه از حمايت هايي كه درصدد تغيير رويكرد ارسكتر باشد استقبال مي كنيم.

سرپرست اركستر پارسيان عنوان كرد:نوازندگان اركستر پارسيان به دليل علاقه و عشق خود به موسيقي در كنار يكديگر جمع شده اند و به همين دليل هدف هاي مالي براي ما در درجه اول نبوده و درآمد خود را از طريق سفارش ها و اجراي برنامه كسب مي كنيم.

همچنين؛در ادامه ي اين نشست،ايرج صهبايي رهبر مهمان اركستر پارسيان گفت:اين كنسرت به دليل تغيير رويه ي،‌گروه پارسيان پس از سالها كنسرتي معمولي نيست.

صهبايي درمورد رپرتوار كنسرت توضيح داد:رپرتوار اين اجرا بسيار متفاوت بوده و در اين رپرتوار تكنيك اركستر در نوازندگي در نظر گرفته شده است،در اين اجرا هشت قطعه از هيندميت براي اولين بار در ايران نواخته مي شود كه اين كار ما فرم سوئيت دارد و تنوع زيادي در آن به كار رفته است.

رهبر ميهمان اركستر پارسيان درمورد اجراي كنسرتو پيانو گفت:اجراي كنسرتو پيانو اثر موتزارت،‌نواخته شدن آثار شوبرت با سوليستي مازيار ظهيرالديني از ديگر برنامه هاي اجرا است.

وي تصريح كرد:در اين اجرا از رپرتوار زهي استفاده مي كنيم كه از لحاظ تكنيك و آنسامبل پيشرفت هاي زيادي داشته است.همچنين؛ از دوران فيگوراتيو شروع به نواختن كرده و آن را به انتزاع مي رسانيم.

گفتني است؛كنسرت گروه پارسيان روزهاي 4 و 5 اسفند از ساعت 21 درتالار وحدت و به سرپرستي آيدين احمدي نژاد برگزار مي شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار