از هر که در محله بپرسی می شناسدش یادگار جبهه و جنگ است آرایشگاه صلواتی زیر زمین خانه اش و درست حال و هوای سنگرهای جبهه را دارد.

27 سال است که قیچی به دست صورت ها و دل ها را می آراید. به خلق خدمت می کند و روزی اش را هر چه هست توشه راه می سازد و از پیش می فرستد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این دنیایی که همه افراد برایشان پول خیلی مهم است و همه چیز را با پول قیاس می کنند، یکی هست که در گوشه از این شهر بزرگ زندگی می کند که نظافت افراد برایش خیلی مهم است به همین دلیل زیر زمین خانه مسکونی کوچکش را به یک سالن آرایشگری تبدیل کرده تا به امور نظافت شهروندان بپردازد.
شاید با خودتان فکر کنید که خوب کار می کند و خودش را می گیرد، اما نکته جالب توجه این که این شهروند تهرانی تنها آرایشگری است که در شهر ما به صورت مجانی به مشتریان خدمات ارائه می دهد و در قبال آن اجر معنوی را از آن ها درخواست می کند و این اجر معنوی تنها ذکر یک صلوات است.
اکبر جوادی پارس متولد 1327 است و از سال 1363 در حرفه پیرایش مردانه مشغول به فعالیت است. وی درباره سابقه آرایشگری خود می گوید: سال 1363 که در منطقه فاو آبادان بودم در آن جا آرایشگری را از رزمندگان یاد گرفتم و در این 27 سال تلاش کردم با تبدیل کردن زیر زمین خانه ام به یک آرایشگاه آن هم صلواتی، یاد شهدا را زنده نگه دارم و در تمام این سال ها تلاش زیادی کردم که با مشتریان خود روابط خوبی داشته باشم ؛ هر کاری هم کردن فقط به عشق شهدا بوده است.
جوادی پارس اضافه کرد: مشتریان زیادی در سن های مختلفی دارم از 7 سال گرفته تا 70 سال که در ابتدای کارم مشتریان زیادی نداشتم چون افراد بی اطلاع بودند اما کم کم بعد از تبلیغاتی که انجام دادیم به مشتریانم افزوده شد و الان خوشحال هستم و خدا را شکر می کنم که به من این توانایی را داده است که به هم وطنانم خدمت کنم.
وی درباره ویژگی های یک آرایشگر موفق این چنین گفت: یک آرایشگر موفق نباید بر سر دیگران منت بگذارد بلکه با خوش اخلاقی و بی ریا و قربت الله کارش را انجام دهد تا هم خلق خدا و هم خدا راضی کند.
*فقط به عشق شهدا
جوادی پارس درباره اهدافش افزود: یاد شهدا بسیار مهم است و ما هر روز به بهانه ی اصلاح موی سر برای شادی روح شهدا هر لحظه صلوات ختم می کنیم که این کار سبب خشنودی امام زمان (عج) و شادی روح شهدای هشت سال دفاع مقدس می شود.
بزرگترین آرزوی او ظهور امام زمان (عج) است او می گوید: اگر کمترین مشکلی داشتم سلمانی را جمع می کردم من از نظر هزینه بحمدالله هیچ مشکلی ندارم و هزینه شاگردانم را نیز خودم پرداخت می کنم.
*دعا برای تعجیل فرج امام زمان (عج)
جوادی پارس در پایان صحبت هایش خاطر نشان کرد: ما با عمل صالح و خوب می توانیم زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم تا عدل و داد در شهر و کشورمان برقرار شود امید که به این آرزوهایمان هر چه زودتر برسیم.
*این جا را دوست دارم
رضا عباسی حدودا 10 سال است که به این آرایشگری مراجعه می کند او گفت: من به همراه پدرم به این منزل برای اصلاح مو می آییم و به جای پرداخت هزینه برای شادی روح شهدا صلوات ختم می کنیم و هنگام فرستادن صلوات آرامشی به من دست می دهد که این آرامش را مدیون حاجی (جوادي پارس) هستم.
وی افزود: از طریق تبلیغاتی که بر روی دیوارها بود با این مکان آشنا شدم و به این جا آمدم و چون صلواتی است افراد زیادی به این جا مراجعه می کنند و رفتار حاجی نیز با مشتریان مناسب است.
*به خاطر دعای مشتریان کار می کنم
حسن کرمی از سال گذشته در این آرایشگاه مشغول به کار است او گفت: درست است که از حاجی حقوق دریافت می کنم اما بیشتر به خاطر اجر اخروی و دعای مشتریان است که در این مکان کار می کنم ما هیچ گاه بیکار نیستیم و هر گاه که مشتریان زيادی هم داشته باشیم کمک برای اصلاح مو داریم و افرادی هستند که می آیند و صلواتی کار می کند.
پروردگارا، نیت های همه ما را برای خودت خالص کن به حق محمد (ص) و آل محمد (ص)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار