شهردار منطقه ۱۰، برنامه‌های دیار امام هادی (ع) در ایام سوگواری آقا ابا عبدالله‌الحسین (ع) را تشریح کرد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» در آستانه ایام محرم الحرام و شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا، بر برپایی هیئت و مواکب اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی سرور و سالار شهیدان و تعظیم و تکریم شعایر اسلامی و آموزه‌های قیام عاشورا، این منطقه حمایت و پشتیبانی از هیئت‌ها در زمینه اطلاع رسانی، تبلیغات و تسهیل در اخذ مجوز نصب سازه و ... را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به نقش مهم و تاریخ ساز میدان جمهوری اسلامی در ایام پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی و اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل برای آزاد سازی کربلا پرداخت و افزود: این منطقه در طول دهه اول و دوم محرم نسبت به جانمایی و برپایی چایخانه محبان الرضا (ع) برنامه ریزی کرده و با همراهی و مشارکت جوانان و نوجوانان فعال منطقه به توزیع چای، شربت و نذورات شهروندان خواهد پرداخت.

شهردار منطقه ۱۰، از تسهیل و حمایت از هیئت‌ها در طول ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) خبر داد و گفت: مدیریت شهری نسبت به تسهیل گری و حمایت از تجمعات بزرگ در نقاط محوری منطقه اقدام خواهد کرد که این حمایت در طول شب‌های دهه اول و به ویژه شب و روز عاشورا و تاسوعا تداوم خواهد داشت.

اخ الصنایع، به برنامه ریزی و مشارکت در همایش‌های ملی و محوری شهرداری تهران در مناطق مختلف اشاره و بیان کرد: در ایام محرم، همایش‌های بزرگی در روز جهانی حضرت علی اصغر (ع)، همایش روز حضرت رقیه (س) و حضرت علی اکبر (ع) برنامه ریزی شده است که این منطقه نیز علاوه بر حمایت و مشارکت در این برنامه‌های ملی و محوری، در دیار امام هادی (ع) نیز به صورت منطقه‌ای با هیئت‌ها و تکایا در برگزاری آن همراهی خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به نصب پرچم و سیاه پوش کردن فضا‌های شهری، برپایی مراسم سوگواری در محله‌های منطقه با مشارکت سرا‌های محله، برگزاری آیین‌های عاشورایی با حضور جوانان و نوجوانان محلات گفت: در تمامی برنامه ها، ایجاد وفاق و همدلی و تقویت و وحدت و انسجام ملی و اسلامی با تکیه بر آیین، آداب و رسوم سنتی و اصیل ایرانی– اسلامی لحاظ خواهد شد.

برچسب ها: محرم ، موکب‌
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۷ تير ۱۴۰۳
آب یخ میدادن بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
تو این گرما و چایی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۶ تير ۱۴۰۳
چه کار مهمی انجام داده است برای ابدول هوسن چای دمیده
آخرین اخبار