دارو درمانی پایه اصلی درمان های پزشکی و روانپزشکی است و فرهنگ مناسبي در ارتباط با آن وجود ندارد.

دکتر احمد جلیلی، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دارو درمانی پایه اصلی درمان های پزشکی و روانپزشکی است که اگر به موقع مقدار و مدت کافی و بوسیله درمانگر آگاه به کار رود درمان مناسبی خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم آمادگی بخشی در خصوص باورهای درست و نادرست در مورد دارو درمانی روان پزشکی افزود: کاهش رنج افراد و پیشگیری از مزمن شدن بیماری، کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی بالا بردن سطح بهداشت عمومی و روانی و نیز کاهش میزان جرائم و اعتیاد در جامعه از فواید این آگاهی بخشی است.

جلیلی تصریح کرد: کمبود روانپزشک، تخت های بیمارستانی و کلنیک های روانپزشکی به تعداد کافی و نیز پائین بودن کیفیت خدمات مددکاری اجتماعی و پرستاری روانی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر اهمیت بحث و اطلاع رسانی در خصوص باورهای درست و نادرست داروهای روان پزشمی در اذهان عمومی را مضاعف کرده است.

وی افزود: نبود فرهنگ مناسب دارو درمانی، نگرش منفی جامعه و خانواده در مورد دارو، مسئله انگ و شرم آگین بودن و تشخیص دیررس و از دست رفتن زمان طلایی درمان از موانع موجود در راه دارو درمانی مؤثر و مناسب است.

این متخصص خاطرنشان کرد: نگرانی از اعتیاد، بی توجهی و غفلت از احتیاج بدن به دارو و غفلت از توجه به ماهیت بیماری از باورهای نادرستی است که در خصوص دارو درمانی وجود دارد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار