مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: حوزه خلیج فارس به ویژه در مناطق سیری و قشم برای استخراج گاز و تولید 12 هزار مگاوات برق ظرفیت بالایی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛محمود زیرکچیان‌زاده افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران آماده است کار توسعه میدان های گازی را برای تولید برق به پیمانکاران داخلی واگذار کند.
وی تصریح کرد: مهم ترین هدف طرح توسعه میدان گازی فروز B تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل گاز به برق است.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت: میزان گاز در جای این میدان حداقل 28 تریلیون فوت مکعب، میزان ذخیره گاز آن 18 تریلیون فوت مکعب و ذخیره کاندنسیت آن نیز 180 میلیون بشکه است.
زیرکچیان‌زاده افزود: سقف تولید گاز در فاز اول این میدان یک میلیارد فوت مکعب در روز، تولید کاندنسیت نزدیک به 10 هزار بشکه در روز، تولید مایعات گازی یک میلیون و 490 هزار تن در سال و گوگرد 466 تن در روز است.
وی با اشاره به استقرار دو سکوی دریایی در عمیق‌ترین آب‌های خلیج فارس برای استخراج گاز از این میدان تصریح کرد: 12 حلقه چاه تولیدی در محل این میدان حفاری و برای انتقال گاز به قشم نیز 160 کیلومتر خط لوله 32 اینچ ساخته می‌شود.
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با بیان این که گاز میدان گازی فروز بی 2 برابر فازهای پارس جنوبی ترش است گفت: برای استخراج گوگرد گاز این میدان نیز تاسیسات مربوط به فرآورش گاز را احداث خواهیم کرد.
با حفاری و لرزه‌نگاری سه بعدی به میزان 400 تا 500 کیلومتر تا چند ماه آینده، نقشه جامع توسعه این میدان برای فاز دوم نیز نهایی می شود./ب.

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.