هنرمندان تجسمي ساكن كلان شهرهاي كشورمان نسبت به شهرهاي جنگ زده فاصله بيشتري از مفاهيم و پيام هاي هشت سال دفاع مقدس و مقاومت داشته و بايد بهاي بيشتري به كار مطالعاتي و پژوهشي در اين زمينه بدهند.

محمدرضا احمديان فر هنرمند هنرهاي مفهومي در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: متوليان فرهنگي كشور عليرغم گذشت سال ها از دوران دفاع مقدس و در اختيار داشتن زمان و ظرفيت كافي در شناساندن مفهوم متعالي مقاومت و ارزش هاي اسلامي به عموم مردم كوتاهي كرده اند.
برگزيده پاياني بخش هنرهاي مفهومي دومين جشنواره هنر مقاومت اظهار كرد: آثار بخش مفهومي اين جشنواره عليرغم زمان بندي نامناسب برگزاري نمايشگاه، از كيفيت بالايي برخوردار بوده و هنرمندان اين بخش با توجه به چتر حمايتي و امكانات مناسبي كه از طرف برگزاركنندگان جشنواره در اختيارشان گذاشته شد توانستند خروجي و اجراي رضايت بخشي از ايده هايشان ارائه دهند.
احمديان فر ادامه داد: رسانه ها و نشريات داخلي بايد به تبليغات، اطلاع رساني و اقدامات فرهنگي در راستاي شناساندن فرهنگ و هنر مقاومت و ارزش هاي دفاع مقدس به تمام اقشار جامعه، حساسيت و توجه بيشتري نشان داده و از اهميت آشناسازي نسل جوان با چنين مقوله هايي غفلت نورزند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: هنرمندان جوان ما با وجود آگاهي اندك از مفهوم دفاع مقاومت و شهادت موفق شدند آثار قابل توجه و تاثيرگذاري را در بخش مفهومي جشنواره جهاني مقاومت ارائه دهند و تلاش ايشان و دست اندركاران برگزاري اين جشنواره جاي تحسين و قدرداني دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار