اطلاع‌رسانی، ایجاد حس مشارکت و رقابت از محورهای مهم برنامه‌سازی رادیو در انتخابات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛نشست مشترک معاون صدای رسانه ملی با مدیران و عوامل برنامه‌ساز شبکه‌های رادیویی، به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی برنامه های نهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی تئاتر معاونت صدا برگزار شد.
محمد حسین صوفی در این مراسم با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات گفت:انتخابات مجلس نهم در شرایطی برگزار می‌شود که ایران در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز قرار دارد. ازاین رو باید با تدبیر، این دوران را پشت سر گذاشته تا به نقطه‌ی مثبتی برسیم.
معاون صدای رسانه ملی از انتخابات به عنوان راه رسیدن به شادابی و فلاح یاد کرد و گفت: همانگونه که در راهپیمایی بیست و دوم بهمن علیرغم توطئه‌های غربی ها شاهد حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها بودیم، به یاری خداوند متعال و تلاش برنامه‌سازان رسانه‌ها به خصوص رادیو شاهد اتفاقی بزرگ و با شکوه در این امتحان بزرگ خواهیم بود.
صوفی با بیان اینکه این نشست به منظور تبیین سیاست‌ها، خط مشی‌های انتخاباتی در حوزه‌ی برنامه‌سازی انتخاباتی رادیو تشکیل شده، به توضیح اهمیت انتخابات در ایران اسلامی پرداخت و گفت: کشوری که به دنبال آزادی، استقلال و دموکراسی است، به آراء مردم توجه می ‌کند و یکی از نمادهای آزاد اندیشی انتخابات است.
وی افزود: تقریباً هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود که نسبت به دیگر کشورها، از تعداد بالاتری برخوردار است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت نظرات مردم در پیشبرد اهداف کشور و نظام است.
صوفی در ادامه با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات به معنای تضمین امنیت کشور، نظام و تقویت نهادهای قانونی آن کشور است، افزود: امید است که با تلاش برنامه سازان رادیو، شاهد حضور میلیونی و مشارکت گسترده ی مردم در انتخابات باشیم تا اسباب رضایتمندی، شادمانی و انبساط خاطر جامعه فراهم گردد.
معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه تلاش برنامه سازان رادیو برای حضور گسترده ی مردم در انتخابات عزت رادیو را به همراه خواهد داشت، گفت: مناسبت انتخابات، روز خودنمایی و جلوه گری رادیو است.
وی در ادامه با اشاره به چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت به عنوان محورهای مهم برنامه سازی برای انتخابات گفت: به لطف خداوند متعال در طول برقراری نظام جمهوری اسلامی، همواره شاهد برگزاری انتخابات متعدد و سالم بودیم که این مهم با تدبیر مسئولان، قوام و ثبات روزافزونی یافته است. شرکت بیش از چهار هزار نفر نامزد نمایندگی مجلس در این دوره نیز، نشانگر رقابت سالم نامزدها و جذب حضور حداکثری مردم در انتخابات است.
وی در ادامه گفت: رادیو با پیش‌بینی لازم، اخبار انتخابات را از مسیر صحیح و قانونی خود یعنی ستاد انتخابات کشور، اخذ و به مردم ارائه می‌کند.
معاون صدای رسانه ملی با اشاره به حضور متفاوت رادیو در پوشش رسانه‌ای انتخابات این دوره گفت: در سال 90 هیچ موضوعی مهم‌تر از انتخابات نیست. از این رو رادیو تلاش می‌کند تا با حضور بیرونی گستره خود و به تصویر کشیدن مشارکت گسترده‌ی مردم، سربلندی آن رسانه مردمی را تضمین نموده و با خلق حماسه‌ای دیگر، سال با شکوهی را آغازگر باشد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار