هنگامه قاضیاني برنده سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت:میهمانان خارجی که در جشنواره امسال فیلم فجر حضور داشتند و برای دیدن فیلمها به ایران آمده بودند از شرایط موجود خیلی راضی بودند.به خاطر اینکه امسال،جشنواره یک نظم خاصی داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛«هنگامه قاضیانی» بازیگر فیلم سینمایی "روزهای زندگی" و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گفت‌وگو با روابط عمومی این جشنواره گفت:من داور بخش مسابقه "سینمای سعادت" بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر بودم، با توجه به تجربه ای که در این بخش از جشنواره داشتم، میهمانان خارجی که در جشنواره امسال حضور داشتند و برای دیدن فیلمها به ایران آمده بودند از شرایط موجود خیلی راضی بودند. به خاطر اینکه امسال، جشنواره یک نظم خیلی خاصی داشت.

وی همچنین گفت: من امسال خیلی خوشحالم که آقای خزاعی دبیر سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بودند، چون نشان دادند یک نیروی جوان و مطمئن، چقدر احترام به دیگران در وجودشان نهفته است. یعنی در اینجا آقای خزاعی نشان دادند که در واقع یک هنرمند هستند.

قاضیانی در مورد فیلم‌های بخش مسابقه "سینمای سعادت" بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: سطح فیلمها خوب بود و به نظرم به خوبی برای نمایش در این بخش از جشنواره انتخاب شده بودند. به طور کلی فیلمها یک وحدت موضوعی داشتند چونکه در فیملهای این بخش، می‌بایست در نقطه نظر اصلی فیلمسازها، تفکر اندیشه اسلامی وجود می‌داشت. که در فیلمهای بخش مسابقه "سینمای سعادت" جشنواره فیلم فجر امسال خیلی ملموس بود.

داور مسابقه فیلمهای بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در ادامه افزود: در مراسم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر که به خوبی برگزار شد ما آرای خود را اعلام کردیم و جوایز به برندگان بخش‌های مختلف جشنواره اهدا شد. که فکر می‌کنم این جوایز، به حق به برندگان داده شد.

وی در مورد نمایش فیلمهایش در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دیدن آن با مردم و اهالی رسانه گفت: در این زمینه خیلی احساس خوبی دارم برای اینکه امسال با دو فیلم خوب به نامهای "میگرن" به کارگردانی خانم مانلی شجاعی فرد و "روزهای زندگی" به کارگردانی پرویز شیخ طادی در این جشنواره حضور داشتم و برای هر دو فیلم هم، کاندید بهترین بازیگری زن امسال بود. در جشنواره هر دو فیلمم را دیدم، فیلمهای آبرومند و دوست داشتنی هستند. به خاطر اینکه من اصولاً تا فیلمنامه‌ای را دوست نداشته باشم، امکان ندارد اصلاً پایم را در هیچ پروژه ای بگذارم. بنابراین به طبع، وقتی بازیگر با انتخاب، سر جای خودش قرار می‌گیرد از شرایط راضی خواهد بود.

«هنگامه قاضیانی» تأکید کرد:به مردم ایران می‌خواهم بگویم که دوستشان دارم و دوست دارم که سینما را در دوست داشته باشند. سینما احتیاج به نفس مردم دارد و خواهشم از مردم این است که از خریدن سی‌دی‌ها صرفنظر کنند و فیلمها را در سینماها ببینند. سینما رفتن یک آیین است و آیین، اسطوره را بوجود می‌آورد و عملکرد اسطوره هم پرتاب انسانها به جهان دیگر است. ما با کار فیلمسازی داریم اسطوره سازی می‌کنیم. /ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار