ريیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از راه اندازی اتاق های ویژه گرما زدگی برای زائران بیمار در حج خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید علی ریاض با اشاره به برنامه های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در سال 91 اظهار داشت: بسیاری از برنامه های این مرکز پزشکی حالت روزانه و یومیه دارد و در ادامه برنامه های پزشکی حج در سال 90 برای حج سال 91 در نظر داریم تا اتاق های مخصوص گرما زدگی برای بیماران زائر در حج راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر پس از حج تمتع به سرعت برنامه های حج عمره مفرده را آغاز می کند افزود: در ادامه برنامه های حج عمره مفرده برنامه های پزشکی و آموزشی عتبات عالیات در سوریه و عراق برای زائران نیز انجام می شود.
*برطرف کردن نواقص برای عتبات در سال 91
ریاض ادامه داد: بر این اساس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در تلاش است تا با برطرف کردن عیوب و نواقص و همچنین براساس نیازهای زائران فعالیتهای خود را برای عتبات عالیات و حج در سال 91 انجام دهد.
*تجهیز دستگاههای دیالیز برای زائران
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به ابتکاری که در حج تمتع گذشته با تجهیز دستگاههای دیالیز و همچنین نصب موتورهای برق در عرفات برای رفاه زائران صورت پذیرفت گفت: در تلاشیم که برای نخستین بار با استفاده از این موتورهای برق که باعث نوردهی بسیار جهت رفاه زائران کشورمان می شود و بتوانیم اتاق های گرما زدگی را به دلیل بیابانی بودن منطقه زیارتی در عربستان راه اندازی کنیم.
*برگزاری سمینار علمی برای ایجاد اتاقهای ویژه گرما زدگی
ریاض با بیان اینکه در این رابطه با برگزاری سمینار علمی با اساتید مرتبط با گرما زدگی برنامه های تدارک ایجاد اتاق های مخصوص گرما زدگی در عربستان را تهیه خواهیم کرد افزود: در تلاشیم با بررسی تجهیزات به روز گرما زدگی در دنیا و همچنین درمان های ویژه آن که اطباء ما نیز از آن آگاه هستند این موارد را بررسی و برای حج آماده کنیم.
*انجام دادن موارد بهداشتی در حج
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطر نشان کرد: ولی به هر حال مهمتر از انجام این موارد توجه و مراقبت فرد زائر است زیرا اگر زائر بتواند به موارد پزشکی و بهداشتی که در آموزشهای مرکز پزشکی نیز آورده می شود توجه کند مسلما از بیمارهای مختلف به خصوص گرما زدگی مصون خواهد ماند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار