درايت و فن بيان از پايه هاي اساسي موفقيت يك مجري در عرصه اجراست.

ندا ملكي مجري رسانه ملي در گفتگو با

خبرنگار حوزه راديو و تلوزيون باشگاه خبرنگاران

گفت: چارچوب خاصي براي عرصه اجرا تعريف نشده و توانايي و برخورداري از ذكاوت و درايت است كه مي‌تواند چراغ هدايت يك مجري در هنگام اجرا محسوب شود.

وي افزود: تسلط مجري بر موضوع و محتواي برنامه، مقدمه خوب و مطلوبي را در اجرا ايجاد خواهد كرد و چون تسلط بر موضوع برنامه از بروز خطاهاي احتمالي در زمان اجرا مي كاهد و باعث مي شود يك مجري بتواند به نحو احسن شاخصه هاي مختلف اجرا را پوشش دهد.

وي داشتن چهره مناسب، صداي خوب، علم و تخصص لازم، قدرت بيان، گفتار خوب، تسلط روي زبان فارسي، گسترده بودن دامنه لغات و مخاطب شناسي را از ويژگي هاي مهم و تاثيرگذار در امر اجرا برشمرد.

ملكي بهره مندي از علم ارتباطات را از ويژگي هاي يك مجري خوب دانست و افزود: يك مجري خوب علاوه بر آشنايي با پيام هاي متفاوت در امر اجرا بايد از هوش رسانه اي بالا نيز برخوردار باشد.

وي اظهار داشت: يك مجري نبايد كه از مرز ادب خارج شود و در عين حال كه علم ارتباطات علمي غني محسوب مي شود به گونه اي كه تا به امروز پيشرفت هاي چشمگيري داشته بنابراين مجري در اين راستا ضمن اين كه بايد خط قرمزها را در گفتگو رعايت كند بايد سنجيده، شمرده و با احترام با مخاطب سخن بگويد.

ملكي تصريح كرد: يك مجري بايد از توانايي بالقوه اي برخوردار باشد تا در حين اجرا با فاكتورهايي مثل فن بيان بتواند افكار خو را بر آنچه كه به مخاطب انتقال مي‌دهد متمركز كند.

وي برخورداري از مديريت گفتگو را يكي از مهار تهاي مجري دانست و افزود: مديريت گفتگو مولفه اي است كه در برنامه هاي تاك شو(TALK SHOW) براي مجري فرصتي را ايجاد مي‌كند كه اگر به هر دليلي كارشناس از ادامه بحث باز ماند بتواند برنامه را مديريت كرده و به گونه مطلوب به پايان برساند.

گفتني است، ملكي اجراي برنامه هايي چون آئين زندگي، تا نيايش، اشراق، صبح عالي بخير، روشنا، آفتاب شرقي را در كارنامه هنري خود به ثبت رسانده است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار