سخنگوي فدراسيون شنا گفت: ناجيان بايد پاسخگوي مرگ كودك 9 ساله باشند.

محسن سميع زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه به علت سهل انگاري ناجيان، كودك 9 ساله اي در استخري در مشهد دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد.

وي گفت: هيچ يك از شناگراني كه به صورت قهرماني فعاليت مي كنند دچار يك همچنين حوادثي نمي شوند مگر اينكه سابقه بيماري داشته باشد و يا دچار ايست قلبي شوند.

سميع زاده افزود: متاسفانه در طول سال به كرار شاهد بروز اين اتفاقات در سواحل جنوبي و شمالي و حتي استخرها مي شويم، خوشبختانه آموزش و پرورش با انجام طرح صبا درصدد است تا در مدارس نيز اين رشته در بين مصلحين انجام شود.

وي تصريح كرد: اين اتفاق به قصور نجات غريق برمي گردد و ناجيان بايد در خصوص مرگ اين كودك پاسخگو باشند، آنها محافظ جان شناگران هستند و اين اتفاق به فدراسيون شنا مربوط نمي شود.

سميع زاده خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه يك همچنين اتفاقاتي در كشورمان به كرار پيش مي آيد بايد در اين خصوص فكر اساسي كنيم و از بروز اين حوادث در كشور تا حدي جلوگيري كنيم.

* استراليا الگوي مناسب در آموزش شنا است

وي يادآور شد: در حال حاضر در كشوري همچون استراليا و تمامي افراد با آموزش اين رشته شنا را فرا گرفتند و برخي افراد به عنوان نجات غريق تنها به صورت افتخاري فعاليت مي كنند به همين دليل بايد از اين كشور الگو بگيريم و شرايطي را ايجاد كنيم تا تمام افراد جامع اين رشته را فرا گيرند.

* بايد تعرفه ها را كاهش دهيم

وي اظهار داشت: با وجود اينكه در سال جهاد اقتصادي قرار داريم اما سازمان ورزش فعاليتي در خصوص كاهش تعرفه هاي ورزشي انجام ندادند و در اين مدت بايد شرايطي را فراهم كنيم تا تعرفه ها كاهش يابند.

سخنگوي فدراسيون شنا گفت: متاسفانه تاكنون فعاليتي در اين خصوص انجام نشد و در صورتيكه به دنبال برطرف كردن اين مشكلات بوديم بدون شك در حال حاضر با اين چالش ها مواجه نمي شديم.

سميع زاده گفت: در حال حاضر تعرفه هاي آموزش شنا در كشور بسيار بالاست و تمام افراد جامعه نمي توانند اين رشته را آموزش ببينند.

* يك دست صدا ندارد

وي افزود: براي برطرف كردن اين مشكل ما نياز به همكاري مسئولين و ارگان هاي هستيم و يك دست صدا ندارد.

وي ياد آور شد: فدراسيون شنا براي كمك به همگاني شدن و آموزش اين رشته در سراسر كشور برنامه هايي را دارد تا با برگزاري كلاس هاي مختلف شرايطي را فراهم كنيم تا اين را به صورت يك فرهنگ در كشور توسعه دهيم.

سميع زاده تصريح كرد: با بروز اين اتفاق خانواده اين كودك 9 ساله داغدار شدند، بروز اين سانحه باعث شد تا دل ما نيز به درد بيايد و اميدواريم از اين پس ديگر شاهد بروز اين اتفاقات در كشور نباشيم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار