يك متخصص نوزادان در خصوص استفاده خانواده‌ها از لامپ‌هاي مهتابي در درمان زردي نوزادان گفت: استفاده از فتوتراپي (نوردرماني) در درمان زردي بايد با طول موج مخصوصي صورت گيرد و به هيچ عنوان استفاده از اين نوع لامپ‌ها به خانواده‌ها توصيه نمي‌شود.

دكتر سيد محمد ميلاني، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خرنگاران گفت: زردي نوزادان اغلب يك بيماري شايع و كم خطر است،و نوزادان نارس و كم وزن بيشتر در معرض اين بيماري هستند كه با مراقبت‌هاي اوليه به تدريج بهبود مي‌يابند.


وي در ادامه زردي را بر دو نوع فيزيولوژيك و پاتولوژيك تقسيم كرد و توضيح داد: در نوع فيزيولوژيك، زردي طي هفته اول بعد از تولد ديده مي‌شود و پس از گذشت چند روز بهبود پيدا مي‌كند و اگر زردي از 13 ميلي‌گرم در دسي ليتر تجاوز كند زردي پاتولوژيك بوده و درمان آن ضروري است. عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران عوارض اين بيماري را بسيار سنگين و خطرناك دانست و افزود: زردي ممكن است اثرات شديدي بر سيستم عصبي گذاشته و بيمار را تا آخر عمر معلول و ناتوان كند و همچنين ديگر عوارض آن ناشنوايي است و اگر ناشنوايي كامل باشد، عدم تكلم را به همراه خواهد داشت./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.